Παράνομες ναυλώσεις- ευκαιριακά κέρδη και η επόμενη μέρα στον ελληνικό yachting

Δευτέρα, 04 Οκτωβρίου 2021 17:47
UPD:17:50

Το θέμα των παράνομων ναυλώσεων σκαφών αναψυχής έχει μπει, για άλλη μια φορά, στο στόχαστρο των επαγγελματιών του κλάδου. Ο γενικός γραμματέας του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, με τεράστια εμπειρία στον θαλάσσιο τουρισμό, Γιώργος Βερνίκος, αναφερόμενος στα εφτά «must» του θαλάσσιου τουρισμού της χώρας μας, στο πλαίσιο των εγκαινίων του Olympic Yacht Show, συμπεριέλαβε τις παράνομες ναυλώσεις.

Εν όψει, και του σχεδίου νόμου για τα σκάφη αναψυχής που εκπονεί το υπουργείο Ναυτιλίας, ο κ. Βερνίκος σημείωσε: «Η Πολιτεία να μην παρασυρθεί από σειρήνες που πιστεύουν ότι η ανάπτυξη του γιώτινγκ προϋποθέτει λογικές που ενθαρρύνουν τις παράνομες ναυλώσεις.

Η χώρα μας βρίσκεται σε ανοδικό τουριστικό κύμα -και ιδιαίτερα στο γιώτινγκ- και υπάρχουν χιλιάδες σκάφη που ελλιμενίζονται στη Δυτική Μεσόγειο και θέλουν πλέον να έρθουν στην Ελλάδα, πιέζοντας για ειδικά προνόμια. Το κύριο πρόβλημα είναι οι υποδομές και η ενίσχυση των νόμιμων επαγγελματιών και όχι η ενθάρρυνση αυτών που προσδοκούν ευκαιριακά κέρδη και δημιουργούν αθέμιτο ανταγωνισμό.

Είναι πολλά τα θέματα που μας απασχολούν και μπορούν να βελτιώσουν τον κλάδο. Η ευθύνη βαρύνει κυρίως την Πολιτεία για τις σωστές θεσμικές παρεμβάσεις, τις υποδομές, τη γρήγορη και αποτελεσματική ψηφιοποίηση, ώστε να βελτιώνονται οι παρεχόμενες υπηρεσίες. Η ευθύνη βαρύνει και μας τους ίδιους τους επαγγελματίες του θαλάσσιου τουρισμού, που πρέπει να συνεργαζόμαστε για να έχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα στην παροχή υπηρεσιών και την ανάδειξη του κλάδου μας».

Από τη πλευρά του ο πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού Αντώνης Στελλιάτος σε δηλώσεις του κάνει λόγο για σκάφη που κάνουν ταξίδια χωρίς ναυλοσύμφωνα, χωρίς λίστες επιβατών, και χωρίς να έχουν επαγγελματική άδεια.

Το φαινόμενο αυτό επαναλήφθηκε και φέτος στο Αιγαίο σημειώνει ο κ. Στελλιάτος, τονίζοντας ότι το Λιμενικό Σώμα, να «πιάσει» περίπου 350 παράνομες ναυλώσεις.  Το πρόβλημα δεν είναι τα νόμιμα σκάφη με ξένη σημαία, υπογραμμίζει χαρακτηριστικά, και προσθέτει ότι το πρόβλημα είναι με τα παράνομα που δεν έχουν επαγγελματική άδεια. «Εκεί, θα πρέπει να μπει επιτέλους μια τάξη». Θεωρεί ότι θα πρέπει να δοθεί έμφαση στον έλληνα ναυτικό και να διαμορφωθεί ένα πλαίσιο ώστε να γίνει πιο ελκυστική η ελληνική σημαία.

Μάλιστα σε ανάρτησή του στα  social media αναφέρει: «Αισθανόμαστε υπερήφανοι όταν κυματιζει η γαλανολευκη σε 5.500 ελληνικά επαγγελματικά τουριστικά σκάφη και ακόμα πιο υπερήφανοι όταν φτάνουν στο Καστελλόριζο, το Αγαθονήσι το Φαραμακονήσι και όλα τα παραμεθόρια νησιά μας. Θα μείνει η ελληνική σημαία στο μεγαλύτερο στόλο παγκοσμίως. Ένα ερώτημα που θα δοθεί απάντηση λίαν προσεχώς»

Οι προτάσεις  

Οι προτάσεις,  για τη βελτίωση του θαλάσσιου τουρισμού, όπως τις ανέπτυξε ο κ. Βερνίκος,   είναι:  «1) η ανάγκη ρευστότητας και στον κλάδο μας σε όλες τις επιμέρους κατηγορίες επιχειρήσεων, 2) το ύψος των επιτοκίων και ο πληθωρισμός, 3) η αποσαφήνιση θεμάτων που σχετίζονται με το ΦΠΑ, 4) η ταχύτητα που εφαρμόζονται οι αποφάσεις των ευρωπαϊκών θεσμικών Οργάνων και της Κυβέρνησης, 5) η ανάγκη συνεχούς βελτίωσης των δημοσίων υπηρεσιών και η εξυπηρέτηση των επαγγελματιών του κλάδου μας, 6) η δημιουργία νέων θέσεων ελλιμενισμού, κυρίως ενθαρρύνοντας με πιο έξυπνο και ευέλικτο τρόπο τα πλωτά στοιχεία ελλιμενισμού και 7) η Πολιτεία να μην παρασυρθεί από σειρήνες που πιστεύουν ότι η ανάπτυξη του γιώτινγκ προϋποθέτει λογικές που ενθαρρύνουν τις παράνομες ναυλώσεις.

Η χώρα μας βρίσκεται σε ανοδικό τουριστικό κύμα -και ιδιαίτερα στο γιώτινγκ- και υπάρχουν χιλιάδες σκάφη που ελλιμενίζονται στη Δυτική Μεσόγειο και θέλουν πλέον να έρθουν στην Ελλάδα, πιέζοντας για ειδικά προνόμια. Το κύριο πρόβλημα είναι οι υποδομές και η ενίσχυση των νόμιμων επαγγελματιών και όχι η ενθάρρυνση αυτών που προσδοκούν ευκαιριακά κέρδη και δημιουργούν αθέμιτο ανταγωνισμό.

Είναι πολλά τα θέματα που μας απασχολούν και μπορούν να βελτιώσουν τον κλάδο. Η ευθύνη βαρύνει κυρίως την Πολιτεία για τις σωστές θεσμικές παρεμβάσεις, τις υποδομές, τη γρήγορη και αποτελεσματική ψηφιοποίηση, ώστε να βελτιώνονται οι παρεχόμενες υπηρεσίες. Η ευθύνη βαρύνει και μας τους ίδιους τους επαγγελματίες του θαλάσσιου τουρισμού, που πρέπει να συνεργαζόμαστε για να έχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα στην παροχή υπηρεσιών και την ανάδειξη του κλάδου μας».



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα