Από τη Samsung έως τη Huawei ή ακόμα και την Xiaomi και την Garmin, οι αντίπαλοι της Apple διπλασιάζουν τις προσπάθειές τους για να έχουν κέρδη. Μετά από μια «μέτρια» ανάπτυξη το 2020 (+ 14%), η αγορά ξανάρχισε την ταχύτητα πλεύσης λόγω Covid-19
Η Apple έχει επωφεληθεί συχνά από την εκδήλωση παρουσίασής της για τα νέα της iPhone για να παρουσιάσει ένα νέο μοντέλο smartwatch (Apple Watch) στα μέσα Σεπτεμβρίου, τη μοναδική σειρά πλήρως συμβατή με το smartphone της με τις καλύτερες πωλήσεις. Με τη μεγαλύτερη οθόνη και την μπαταρία ταχύτερης φόρτισης, το Apple Watch Series 7 θα θέλει να κερδίσει τους δισεκατομμύρια ιδιοκτήτες iPhone, το πελατολόγιο που ενδιαφέρει η Apple για το ρολόι της των 399 δολαρίων. Το μάρκετινγκ έχει προγραμματιστεί για το φθινόπωρο.
Προκειμένου να ανταγωνιστούν την επιτυχία της Apple από τη Samsung έως τη Huawei ή ακόμη και την Xiaomi και την Garmin, οι ανταγωνιστές διπλασιάζουν τις προσπάθειές τους να πάρουν το μεγαλύτερο δυνατό μερίδιο της πίτας που τους αφήνει η Καλιφορνέζικη εταιρεία, δηλαδή τα ρολόγια που συνδέονται με τα smartphones Android. Η στιγμή δεν είναι ασήμαντη καθώς η αγορά απογειώνεται ξανά, μετά την πανδημία.
Η Apple πουλάει περισσότερα από ένα στα τρία έξυπνα ρολόγια
«Η αγορά εξακολουθεί να είναι κατακερματισμένη με μικρές μάρκες που χρησιμοποιούν τα δικά τους λειτουργικά συστήματα», δήλωσε ο Sujeong Lim, αναλυτής αγοράς για την Counterpoint Research. Στην πραγματικότητα, το ένα τρίτο των έξυπνων ρολογιών που πωλούνται στον κόσμο είναι από μια μάρκα που καταλαμβάνει λιγότερο από το 5% του μεριδίου αγοράς, σύμφωνα με τις εταιρείες έρευνας αγοράς.
«Εκτός από την Apple, τα brands ανταγωνίζονται πολλούς κατασκευαστές», προσθέτει ο Jitesh Ubrani, αναλυτής της IDC. Εάν ορισμένα ρολόγια Garmin ή Huawei συνδέονται με iPhone, ορισμένες λειτουργίες (όπως χειρισμός κλήσεων ή χειρισμός μουσικής) δεν είναι δυνατές. Η Apple το εκμεταλλεύεται αυτό, καθώς το 10% της τεράστιας βάσης χρηστών iPhone έχει ήδη Apple Watch. Η εταιρεία του Τιμ Κουκ πουλά ξαφνικά περισσότερα από ένα στα τρία συνδεδεμένα ρολόγια σε όλο τον κόσμο.
Η Samsung σημειώνει πρόοδο, η Huawei δυσκολεύεται
Η Samsung από τη Νότια Κορέα φαίνεται να είναι η καλύτερη θέση για να καθιερωθεί ως ο κύριος αντίπαλος. Φέτος, έχει ξεκινήσει για το Galaxy Watch του αντικαθιστώντας το λειτουργικό του σύστημα Tizen με αυτό που αναπτύσσει από κοινού με την Google, Wear OS 3. Το Galaxy Watch 4 θεωρείται ήδη το «Καλύτερο ρολόι Android» από αρκετούς εξειδικευμένους αμερικανικούς ιστότοπους.
Με μερίδιο αγοράς 7,6% σύμφωνα με την Counterpoint Research, η Samsung εξακολουθεί να βρίσκεται πίσω από τη Huawei (στο 9,3%), αλλά η κινεζική εταιρεία αρχίζει να βλέπει τις πωλήσεις των ρολογιών της να υποφέρουν από τη μείωση των πωλήσεων ιδιωτικών smartphones της. «Στο Top 5 της αγοράς, μόνο η Huawei έπεσε πάνω από ένα χρόνο», γράφει η ερευνητική εταιρεία στην τελευταία τριμηνιαία έκθεσή της. Για να ανακάμψει, ο κινεζικός κολοσσός ελπίζει να πείσει με το νέο του Huawei Watch εξοπλισμένο με HarmonyOS, το εσωτερικό του λειτουργικό σύστημα.
Η κινεζική Xiaomi και η Oppo πολλαπλασιάζουν νέα προϊόντα για να πάρουν τη θέση της Huawei, όπως κάνουν στα smartphone. Στην άλλη πλευρά του πλανήτη, η αμερικανική Garmin προσελκύει όλο και περισσότερους αθλητές. Με την παραδοχή των υπαλλήλων του, ο ειδικός GPS γίνεται σταδιακά ... μάρκα ρολογιών.
Αθλητικό Μάρκετινγκ
Για όλους, αυτή είναι μια ιδιαίτερα καλή στιγμή για να γίνουν γνωστοί στους καταναλωτές. Μετά από μέτρια ανάπτυξη το 2020 (+ 14%) εν μέσω πανδημίας, η αγορά επανέλαβε την ταχύτητα πλεύσης. Ο όγκος των πωλήσεων αυξήθηκε κατά 27% το δεύτερο τρίμηνο του 2021 σε σύγκριση με πέρυσι, λόγω των ομιλιών μάρκετινγκ που παρουσιάζουν τα ρολόγια ως εξοπλισμό προσαρμοσμένο στον αθλητισμό, ειδικά για υπαίθριες δραστηριότητες (τρέξιμο, ποδηλασία, πεζοπορία κ.λπ. κ.λπ.).
«Από το τέλος των πολλών lockdown, οι άνθρωποι αγοράζουν περισσότερα ρολόγια και αθλούνται. Υπάρχει ένα γενικό ενδιαφέρον για την παρακολούθηση της υγείας και της ευημερίας που εξηγείται σε μεγάλο βαθμό από την πανδημία », εξηγεί ο Jitesh Ubrani. Σύμφωνα με μια άλλη εταιρεία ερευενών, Mordor Intelligence, οι πωλήσεις smartwatch αναμένεται να διατηρήσουν μια μέση αύξηση 14,5% ετησίως για τα επόμενα πέντε χρόνια.
Το Facebook στις επάλξεις
Το μόνο αρνητικό είναι η έλλειψη ημιαγωγών που απειλούν τη διαθεσιμότητα νέων προϊόντων. Λόγω έλλειψης τσιπ, ορισμένες μάρκες όπως η Garmin περιορίζουν τον αριθμό των προϊόντων που θα λανσάρει τους επόμενους μήνες.
Αλλά το καλό σχήμα της αγοράς θα πρέπει να συνεχιστεί. Η Google αγόρασε τα ρολόγια Fitbit. Σύμφωνα με τον αμερικανικό ιστότοπο The Verge, το Facebook θα μπορούσε επίσης να λανσάρει το συνδεδεμένο ρολόι του το 2022. Θα σχεδιαστεί για να πραγματοποιεί βιντεοκλήσεις και να τραβά φωτογραφίες για κοινή χρήση στα κοινωνικά δίκτυα της ομάδας.
naftemporiki.gr με πληροφορίες από την Les Echos