Την ανάγκη ανανέωσης του ελληνικού στόλου των πλοίων, λόγω των προστίμων που θα επιβάλλει η ΕΕ για το αποτύπωμα άνθρακα (carbon footprint) επισήμανε ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Γεώργιος Πατέρας, μιλώντας σε εκδήλωση στο περίπτερο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, στην 85η ΔΕΘ.
Πρόσθεσε, δε, ότι η αντικατάσταση με πλοία που δεν θα χρησιμοποιούν άνθρακα (zero carbon), αλλά υδρογόνο θα στοιχίσει 11 δισ. ευρώ. Τα επόμενα βήματα είναι η εκπόνηση του business plan και η κατασκευή του πρώτου πλοίου, που θα δείξει ότι η ιδέα είναι υλοποιήσιμη.
Ο γενικός γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Μανώλης Κουτουλάκης, που είχε τον ρόλο συντονιστή της συζήτησης, τόνισε ότι το business plan θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Στο έργο που επιτελεί η Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών, με γνώμονα την καλύτερη δυνατή σύνδεση των νησιών κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες αναφέρθηκε ο διευθυντής της, πλοίαρχος Λιμενικού Σώματος, Γεώργιος Ρίγγας.
Σε ό,τι αφορά τη διαχείριση των επιπτώσεων της πανδημίας, υπογράμμισε ότι δόθηκαν επιπλέον 79 εκατ. ευρώ για να αποφευχθεί η κατάρρευση του ακτοπλοϊκού δικτύου. Υπογράμμισε ότι η σταθερότητα και η υπογραφή πολυετών συμβάσεων θα αποτελέσει κίνητρο για να επενδύσει ο επιχειρηματίας σε μια ακτοπλοϊκή γραμμή.
Η καθηγήτρια του τμήματος Ναυτιλιακών Σπουδών και στέλεχος του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης, Μαρία Μποϊλέ, σημείωσε ότι η μελέτη για την αναμόρφωση του συστήματος ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών που εκπόνησε το ΙΜΕΤ μπορεί να αποτελέσει σημαντικό εργαλείο στη λήψη αποφάσεων από τους φορείς της πολιτείας.