Μείωση των πωλήσεων ευρωπαϊκών αυτοκινήτων

Χαμηλότερες για την Renault, την BMW και την Daimler
Πέμπτη, 15 Μαρτίου 2007 10:55

ΜΕΙΩΣΗ 2,5% σημείωσαν τον Φεβρουάριο οι πωλήσεις καινούργιων ευρωπαϊκών αυτοκινήτων, μετά τη μείωση των πωλήσεων της Renault SA, της Bayerische Motoren Werke AG (BMW) και της DaimlerChrysler AG, καθώς μειώθηκε η ζήτηση στη Γερμανία.

Οι πωλήσεις μειώθηκαν στο 1,08 εκατ. οχήματα από 1,11 εκατ. οχήματα το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση της European Automobile Manufacturers Association, που εδρεύει στις Βρυξέλλες. Οι πωλήσεις αυτοκινήτων το δίμηνο, μειώθηκαν 0,3%, φθάνοντας στα 2,4 εκατ. οχήματα.

Οι πωλήσεις της Renault, της δεύτερης σε μέγεθος αυτοκινητοβιομηχανία της Γαλλίας, μειώθηκαν 12% φθάνοντας τα 96.215 οχήματα. Οι πωλήσεις της BMW της μεγαλύτερης εταιρείας αυτοκινήτων πολυτελείας στον κόσμο, μειώθηκαν 9,9%, φθάνοντας στα 45.722 αυτοκίνητα και της DaimlerChrysler, της πέμπτης μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο, υποχώρησαν 7,5%, φθάνοντας τα 53.599 οχήματα.

Τέσσερις από τις πέντε μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης είχαν χαμηλότερες πωλήσεις αυτοκινήτων, με τις μεγαλύτερες στη Γερμανία, όπου πουλήθηκαν 15% λιγότερα αυτοκίνητα μετά την 1η Ιανουαρίου με την αύξηση της φορολογίας αγοράς αυτοκινήτων στο 19% από το 16%. Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στη Βρετανία μειώθηκαν 3,2% αποτέλεσμα των αλλαγών πινακίδων κυκλοφορίας αυτόν τον μήνα, σύμφωνα με την European Automobile Manufacturers Association.

Οι πωλήσεις της Renault μειώθηκαν καθώς η ζήτηση περιορίστηκε στην Ευρώπη για τα μοντέλα της Clio και Megane. Ο ανώτατος εκτελεστικός της διευθυντής Carlos Ghosn, είπε τον μήνα που πέρασε ότι η εταιρεία θα εμφανίσει φέτος λειτουργικά κέρδη ίσα με το 3% των πωλήσεων, από 2,6% πέρυσι, καθώς οι πωλήσεις αυξάνονται το δεύτερο εξάμηνο με νέες εκδόσεις των μοντέλων Twingo και Laguna.

Οι πωλήσεις της BMW και της DaimlerChrysler επηρεάστηκαν από την πτώση τους στην γερμανική αγορά. Ο ανώτατος εκτελεστικός διευθυντής της BMW, Norbert Reithofer, είπε χθες ότι τα προ φόρων κέρδη προβλέπεται να αυξηθούν το 2007 για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, αποτέλεσμα των πωλήσεων νέων εκδόσεων οχημάτων SUV, του Mini και των μοντέλων της Σειράς-1.

Υψηλότερες πωλήσεις Toyota και Fiat

Η Toyota Motor Corp., η Fiat SpA, η Ford Motor Co. και η Volkswagen AG αντιστάθηκαν της πτωτικής πορείας της αγοράς, εμφανίζοντας υψηλότερες πωλήσεις καθώς τα νέα μοντέλα τους προσήλκυσαν περισσότερους αγοραστές.

Τον Φεβρουάριο οι ευρωπαϊκές πωλήσεις της Toyota, αυξήθηκαν 13%, φθάνοντας στα 68.040 αυτοκίνητα, ενώ το μερίδιο αγοράς της αυξήθηκα στο 6,3% από 5,4% πριν από ένα έτος, καθώς τα νέα μοντέλα της RAV4 και Yaris, προσήλκυσαν τους αγοραστές. Τον περασμένο Σεπτέμβριο η Toyota είχε πει ότι οι πωλήσεις στην Ευρώπη έως το 2008 θα είναι 1,3 εκατ. οχήματα.

Η Toyota, η δεύτερη σε μέγεθος αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο επιθυμεί να πουλήσει 4% περισσότερο αυτοκίνητα φέτος, και να ξεπεράσει την General Motors Corp. που κατέχει την πρώτη θέση παγκοσμίως στον κλάδο, με τα δημοφιλή μοντέλα της Camry και Prius. Τον Φεβρουάριο οι ευρωπαϊκές πωλήσεις αυτοκινήτων της GM, υποχώρησαν 1,2%, φθάνοντας στα 109.281 αυτοκίνητα, μετά αό μείωση 11% των πωλήσεων του σκέλους της Saab.

H Fiat πραγματοποίησε 6,5% υψηλότερες πωλήσεις, φθάνοντας τα 101.747 οχήματα, ενώ το μερίδιο αγοράς της αυξήθηκε στο 8.9% από 8,4%, αποτέλεσμα της έντονης ζήτησης για το μοντέλο της Grande Punto. Επίσης η Fiat άρχισε τον περασμένο μήνα την πώληση του μοντέλου της Bravo.

Η βελτίωση στην επίδοση των κύριων σημάτων της Fiat, συμπεριλαμβανομένου του Alfa Romeo, του Maserati και του Ferrari, ώθησαν υψηλότερα τα κέρδη της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Το Alfa Romeo 159 που λανσαρίστηκε στα τέλη του 2005, αύξησε τις πωλήσεις του σκέλους κατά 5,7% τον Φεβρουάριο. Τα σκέλη των αυτοκινήτων πολυτελείας της εταιρείας συσφίγγουν τις σχέσεις τους, καθώς μοιράζονται εξαρτήματα και δίκτυα πώλησης.

Η Ford, η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, πούλησε 4,5% περισσότερα αυτοκίνητα τον Φεβρουάριο. Οι πωλήσεις του σκέλους της Volvo αναρριχήθηκαν 16%, φθάνοντας στα 18.938 αυτοκίνητα, ενώ το κύριο σήμα της Ford πούλησε 3,1% περισσότερα αυτοκίνητα, φθάνοντας στα 85.868.

Οι πωλήσεις της Volkswagen, της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας της Ευρώπης, σημείωσαν αύξηση 1,4% φθάνοντας στα 212.916 αυτοκίνητα, καθώς το σκέλος της στην Τσεχία, Skoda Auto AS, αύξησε κατά 17% τις πωλήσεις του και οι πωλήσεις του σκέλους πολυτελών αυτοκινήτων, Audi, σημείωσαν αύξηση 8,2%. Οι πωλήσεις οχημάτων με το σήμα Volkswagen υποχώρησαν 5,9%.

Ο ανώτατος εκτελεστικός διευθυντής της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, Martin Winterkorn, είπε τον μήνα που πέρασε ότι το 2007 θα είναι μία δύσκολη χρονιά για το ομώνυμο σήμα της εταιρείας, που δεν έχει να κάνει κάποια σημαντική παρουσίαση μοντέλων έως το επόμενο έτος.

Η PSA Peugeot Citroen, η δεύτερη σε μέγεθος αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, εμφάνισε 4,9% χαμηλότερες πωλήσεις τον Φεβρουάριο, φθάνοντας στα 156.107 οχήματα. Προσφάτως διόρισε ανώτατο εκτελεστικό της διευθυντή τον Christian Streiff, που σχεδιάζει να αυξήσει τα κέρδη της, μετά τις ζημίες 127 εκατ. ευρώ (167 εκατ. δολ.) το δεύτερο εξάμηνο της χρήσης.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα