Οι ανατιμήσεις στο επίκεντρο της συνάντησης Αλ. Τσίπρα με παραγωγικούς φορείς της Θεσσαλονίκης

Παρασκευή, 10 Σεπτεμβρίου 2021 14:56
UPD:15:02
MotionTeam/ΤΡΥΨΑΝΗ ΦΑΝΗ

Φωτογραφία Αρχείου 

Οι ανατιμήσεις προϊόντων και υπηρεσιών αλλά και  τα ευρύτερα προβλήματα της αγοράς και των επιχειρήσεων βρέθηκαν στο επίκεντρο της χθεσινής σύσκεψης του Αρχηγού της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης και Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Αλέξη Τσίπρα και εκπροσώπων παραγωγικών φορέων της Θεσσαλονίκης.

Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης εκπροσώπησε ο Πρόεδρός του, κ. Γιάννης Μασούτης.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, την σύσκεψη απασχόλησε μεταξύ άλλων η τάση ανατιμήσεων, η οποία ήδη εκδηλώνεται σε πεδία, όπως τα μεταφορικά, το κόστος της ενέργειας, επισημάνθηκε μάλιστα ότι οι αυξήσεις στις τιμές θα προβληματίσουν τους πολίτες το επόμενο χρονικό διάστημα.

Ο κ. Μασούτης τόνισε ότι σε κάθε περίπτωση απαιτείται να αποκατασταθεί η ρευστότητα στην αγορά και να καλυφθούν τα κενά στη χρηματοδότηση των ΜμΕ, καθιστώντας επιτακτική την εύρεση μίας εναλλακτικής λύσης για την ενίσχυση της παροχής μικροπιστώσεων.

Ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ συζήτησε το σύνολο των θεμάτων, που του τέθηκαν από τους παραγωγικούς φορείς της Θεσσαλονίκης, ενώ  ο Πρόεδρος του ΕΒΕΘ κατέθεσε υπόμνημα στον κ. Τσίπρα, το οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνει και τα ακόλουθα: 

Τα ζητήματα τοπικής Οικονομίας που ετέθησαν

• Αποπεράτωση των καθέτων αξόνων της Εγνατίας οδού αλλά και κάποιων συμπληρωματικών έργων υποδομής που βρίσκονται σε φάση έναρξης. Τα έργα αυτά θα πρέπει να επιταχυνθούν για το καλό της τοπικής οικονομίας. Ιδιαίτερα τώρα που βρισκόμαστε σε φάση ύφεσης τα έργα υποδομής ιδιωτικά, αλλά και δημόσια με τη μορφή ΣΔΙΤ είναι αναγκαία περισσότερο από κάθε άλλη φορά. 

• Αναβάθμιση των υποδομών για μετεξέλιξη  της Θεσσαλονίκης σε διαμετακομιστικό κέντρο και κόμβο εφοδιαστικής αλυσίδας. Απαραίτητες ενέργειες:

• Σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης  με το σιδηροδρομικό δίκτυο και προώθηση της νομοθετημένης, ήδη από το 2014, απόφασης για λειτουργία του Στρατοπέδου Γκόνου ως εμπορευματικού κέντρου. 

• Σιδηροδρομική σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την Καβάλα και τους Τοξότες Ξάνθης.

• Κατασκευή σε μελλοντικό χρόνο πρόσθετης συνδετήριας οδικής αρτηρίας Εγνατίας Οδού –ΠΑΘΕ που θα διέρχεται από την περιοχή των Γιαννιτσών.

• Επίσπευση των εργασιών του Μετρό σε κρίσιμα σημεία του δικτύου όπου δεν προχωρά και επιτάχυνση των έργων που σχετίζονται με την εξωτερική περιφερειακή.

• Οι διαδικασίες ανάπλασης του Εκθεσιακού και Συνεδριακού Κέντρου Θεσσαλονίκης κινούνται εντός του προσδιορισμένου χρονοδιαγράμματος. Ο σχεδιασμός της χρηματοδότησης του έργου σύμφωνα με τα τρέχοντα δεδομένα  πρέπει να ολοκληρωθεί το αμέσως επόμενο διάστημα για να δρομολογηθούν οι απαραίτητες ενέργειες υλοποίησης. Αναφορικά με το ζήτημα αυτό προτείνουμε να παραχωρηθεί άμεσα στη ΔΕΘ HELEXPO ΑΕ, η χρήση του ΑΚ2003  δημόσιου ανταλλάξιμου κτήματος της Αγίας Φωτεινής και σε μεταγενέστερο χρόνο, προτείνουμε να παραχωρηθεί για εκθεσιακή χρήση, χώρος που καταλαμβάνει σήμερα το Γ΄ Σώμα Στρατού.

• Αξιοποίηση του συγκριτικού πλεονεκτήματος της Θεσσαλονίκης στον τομέα της Έρευνας και Τεχνολογίας

"Το σύστημα παραγωγής γνώσης, έρευνας και τεχνολογίας αποτελεί ένα πολύ σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα της Θεσσαλονίκης. Θα πρέπει να ενισχυθούν πρωτοβουλίες, όπως η Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας και το Τεχνολογικό Πάρκο ThessΙntec", αναφέρεται στην ανακοίνωση του ΕΒΕΘ. 



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα