ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ αύξηση 70% σημείωσαν πέρυσι τα καθαρά κέρδη της μεγαλύτερης εταιρείας λιανικής πώλησης της Γερμανίας, καθώς η εταιρεία αύξησε τις πωλήσεις της στην Ανατολική Ευρώπη και το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου, ώθησε περισσότερο κόσμο να αγοράσει τηλεοράσεις.
Τα καθαρά κέρδη αναρριχήθηκαν στο 1,05 δισ. ευρώ (1,4 δισ. δολ.) ή 2,64 ευρώ ανά μετοχή, από 618 εκατ. ευρώ ή 2,47 ευρώ το 2005, σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση της εταιρείας στα κεντρικά της γραφεία στο Ντίσελντορφ. Κατά μέσον όρο, πέντε οικονομικοί αναλυτές που ρωτήθηκαν από το Bloomberg News, εκτιμούσαν ότι τα κέρδη της θα ανέλθουν σε 873 εκατ. ευρώ.
Η Metro επεκτάθηκε εκτός Γερμανίας και τώρα εισπράττει πλέον του ημίσεως των εσόδων της από άλλες χώρες. Πέρυσι, άνοιξε καταστήματα στην Ουκρανία και τη Ρουμανία. Οι αλυσίδες πώλησης ηλεκτρονικών της, Saturn και Media Μarkt, πούλησαν νέες τηλεοράσεις για τους φιλάθλους που ήθελαν να παρακολουθήσουν το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου τον Ιούνιο και τον Ιούλιο, και η εταιρεία ευνοήθηκε καθώς οι Γερμανοί αγόρασαν αγαθά πριν από την αύξηση των φόρων τον Ιανουάριο.
«Το 2006 ήταν χρονιά με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη από το 1998», ανέφερε ο ανώτατος εκτελεστικός της διευθυντής, Hans-Joachim Koerber στην ανακοίνωση, συμπληρώνοντας: «Το 2006 περισσότερο από το 50% ων πωλήσεών μας και περίπου τα 2/3 των κερδών μας, πραγματοποιήθηκαν στο εξωτερικό».
Οι μετοχές της Metro σημείωσαν χθες άνοδο 2 σεντς, φθάνοντας τα 56,11 ευρώ η μία, μετά από άνοδο 22% πέρυσι, που είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση της χρηματιστηριακής της αξίας στα 18,3 δισ. ευρώ.
Συνολικά οι πωλήσεις της Metro αυξήθηκαν στα 59,9 δισ. ευρώ το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου του 2006, από 55,7 δισ. ευρώ, την προηγούμενη χρήση.
Η συμμετοχή των πωλήσεων ηλεκτρονικών εκτός Γερμανίας, αυξήθηκε περίπου 50% τη χρήση, μετά την επέκταση της εταιρείας από την Ιταλία στην Ισπανία και την Ελλάδα στην Πολωνία.
Τα κέρδη ανά μετοχή αυξήθηκαν στα 2,64 ευρώ από 2,47 ευρώ το 2005. Οι αναλυτές προέβλεπαν ότι τα κέρδη ανά μετοχή θα ήταν 2,67 ευρώ.