Coca-Cola HBC: Ισχυρή δυναμική σε όλες τις αγορές δείχνουν τα στοιχεία 6μήνου

Πέμπτη, 12 Αυγούστου 2021 11:02

Θετικό αποτύπωμα έχει στα οικονομικά μεγέθη εξαμήνου της Coca-Cola HBC AG, στρατηγικού εταίρου εμφιάλωσης της The Coca-Cola Company, η συνεχιζόμενη ανάκαμψη και η στρατηγική που ακολούθησε, με ενδεικτική την ενίσχυση των μεριδίων αγοράς κατά το δεύτερο τρίμηνο και αύξηση των εσόδων σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση το πρώτο εξάμηνο κατά 23,1%, σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης. 

Τα καθαρά έσοδα σε δημοσιευμένη βάση αυξήθηκαν κατά 14,7% ενώ τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση σημείωσαν αύξηση 4% σε σχέση με τα επίπεδα του 2019 (σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης). Η ενίσχυση των μεριδίων αγοράς σε αξία κατέγραψε αύξηση 50 μονάδων βάσης στην κατηγορία των έτοιμων προς κατανάλωση μη αλκοολούχων ποτών. Επίσης σημειώθηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 15,9% σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης και οι επιδόσεις στο κανάλι της εντός σπιτιού κατανάλωσης διατηρήθηκαν σε συνδυασμό με ανάκαμψη στο κανάλι της εκτός σπιτιού κατανάλωσης κατά το δεύτερο τρίμηνο.

Όπως ανακοινώθηκε, σημειώθηκε βελτίωση στα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, χάρη στις αυξήσεις τιμών που εφαρμόστηκαν σε περισσότερες από το 90% των αγορών μας και στο θετικό μείγμα κατηγορίας προϊόντων, συσκευασίας και καναλιών διανομής.

Η προτεραιοποίηση των διαθέσιμων ευκαιριών και η καινοτομία στο πλαίσιο του 24/7 χαρτοφυλακίου προϊόντων ενισχύουν τη δυναμική. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, ο όγκος πωλήσεων των ανθρακούχων αναψυκτικών αυξήθηκε κατά 16,2%, με τα ανθρακούχα αναψυκτικά για ενήλικες να καταγράφουν αύξηση 37,0% και τα προϊόντα με χαμηλή ή μηδενική ζάχαρη να αυξάνονται κατά 40,3%. Ο όγκος πωλήσεων των ποτών ενέργειας κατέγραψε αύξηση 66,1%, κυρίως λόγω των καλών  επιδόσεων των Monster, Burn και Predator. 

Επίσης, η  επέκταση της διάθεσης του Costa Coffee συνεχίζει να εξελίσσεται με καλούς ρυθμούς. Η στρατηγική στον τομέα του καφέ ενισχύεται με το premium ιταλικό σήμα Caffè Vergnano, η διανομή του οποίου θα ξεκινήσει έως το 2022. 

Ακόμη, η λειτουργική μόχλευση και οι εξοικονομήσεις κόστους είχαν ως αποτέλεσμα την αύξηση του περιθωρίου συγκρίσιμων λειτουργικών κερδών κατά 340 μονάδες βάσης, στο 10,8%. Εξοικονομήθηκαν κόστη ύψους 120 εκατ. ευρώ λόγω Covid-19 το 2020 και αναμένεται ότι από αυτές τις εξοικονομήσεις κόστους θα διατηρηθούν περίπου 20 εκατ. ευρώ το 2021 και επομένως τα υπόλοιπα 100 εκατ. ευρώ θα επιστρέψουν στο δεύτερο εξάμηνο του 2021.

Βασικά στοιχεία ανά αγορά

Η ανάκαμψη στις αναπτυγμένες και αναπτυσσόμενες αγορές ενισχύει τα συνεχιζόμενα ισχυρά αποτελέσματα στις αναδυόμενες αγορές.

  • Αναπτυγμένες αγορές: τα καθαρά έσοδα σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση σημείωσαν αύξηση κατά 17,1% μετά το εκ νέου άνοιγμα των αγορών, γεγονός που οδήγησε το περιθώριο των συγκρίσιμων λειτουργικών κερδών σε άνοδο κατά 440 μονάδες βάσης. 
  • Αναπτυσσόμενες αγορές: τα καθαρά έσοδα σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση σημείωσαν αύξηση κατά 17,6%, ενώ ο όγκος πωλήσεων παρέμεινε σταθερός παρά τον αντίκτυπο που είχε η επιβολή του φόρου ζάχαρης στην Πολωνία. Το περιθώριο των συγκρίσιμων λειτουργικών κερδών σημείωσε άνοδο της τάξης των 180 μονάδων βάσης. 
  • Αναδυόμενες αγορές: τα καθαρά έσοδα σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση σημείωσαν αύξηση κατά 30,3% σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης. Οι συνεχιζόμενες ισχυρές επιδόσεις από τη Ρωσία και τη Νιγηρία και η ανάκαμψη στις υπόλοιπες αναδυόμενες αγορές οδήγησαν σε αύξηση του περιθωρίου συγκρίσιμων λειτουργικών κερδών κατά 340 μονάδες βάσης.

Ο Zoran Bogdanovic, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε: «Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι από το πρώτο εξάμηνο, στη διάρκεια του οποίου αυξήσαμε την ενίσχυση των μεριδίων αγοράς σε αξία, τα έσοδα και την κερδοφορία, ενώ παράλληλα συνεχίσαμε να σημειώνουμε πρόοδο σε σχέση με τις στρατηγικές μας προτεραιότητες. Πιστεύω ότι αυτά τα αποτελέσματα καταδεικνύουν την ισχύ του 24/7 χαρτοφυλακίου προϊόντων μας, των πρωτοβουλιών μας για την αύξηση των εσόδων και της ικανότητας εκτέλεσης της στρατηγικής μας, αλλά και το ταλέντο των ανθρώπων μας, η ευελιξία και η προσαρμοστικότητα των οποίων θα εξασφαλίσουν την αξιοποίηση των μελλοντικών ευκαιριών για τον Όμιλο. Η δυναμική της επιχειρηματικής μας δραστηριότητας ενισχύθηκε, καθώς το κανάλι της εκτός σπιτιού κατανάλωσης ανέκαμψε και το κανάλι της εντός σπιτιού κατανάλωσης συνέχισε να αναπτύσσεται. Επιπλέον, σημειώσαμε ανάπτυξη στις αναπτυγμένες και αναπτυσσόμενες αγορές μας, παράλληλα με τις σταθερά ισχυρές επιδόσεις των αναδυόμενων αγορών. Καταγράφουμε εξαιρετικές επιδόσεις στους τομείς που αποτελούν στρατηγικές μας προτεραιότητες και πιο συγκεκριμένα στα ανθρακούχα αναψυκτικά χαμηλής ή μηδενικής ζάχαρης, στα ανθρακούχα αναψυκτικά για ενήλικες και στα ποτά ενέργειας. Ενισχύσαμε τη στρατηγική μας στον τομέα του καφέ με την Caffè Vergnano, που θα αποτελέσει μια premium προσθήκη στο χαρτοφυλάκιό μας, σε συνδυασμό με την ευρεία απήχηση του Costa Coffee. Έχουμε σημειώσει πρόοδο στην ατζέντα μας για έναν Κόσμο Χωρίς Απορρίμματα με νέες κυκλοφορίες συσκευασιών από 100% ανακυκλωμένο PET. Ενθαρρυνόμενοι από τις ισχυρές επιδόσεις, και έχοντας επίγνωση των κινδύνων καθώς η πανδημία του COVID-19 εξακολουθεί να έχει αντίκτυπο στις αγορές μας, συνεχίζουμε να αναμένουμε μία ισχυρή ανάκαμψη των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση και πλέον πιστεύουμε ότι μπορούμε να επιτύχουμε αύξηση του περιθωρίου λειτουργικών κερδών της τάξεως των 20-30 μονάδων βάσης φέτος».

naftemporiki.gr



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα