Στις 109,1 μονάδες ανήλθε τον Μάρτιο, έναντι 105 μονάδων το Φεβρουάριο, ο δείκτης οικονομικού κλίματος στην Ελλάδα, σύμφωνα με την έρευνα οικονομικής συγκυρίας του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ).
Ο δείκτης παραμένει σε επίπεδο ανώτερο του μακροχρόνιου μέσου όρου (2000-2006), ενώ ταυτόχρονα είναι αισθητά βελτιωμένος σε σχέση και με τον Μάρτιο του 2006.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του ΙΟΒΕ, η άνοδος του δείκτη είναι αποτέλεσμα μεγαλύτερης αισιοδοξίας σχεδόν σε όλους τους επιχειρηματικούς τομείς, αλλά και στους καταναλωτές.
Πιο συγκεκριμένα, βελτιώνεται το κλίμα στη Βιομηχανία και τις Υπηρεσίες, ενώ μεγαλύτερη αισιοδοξία φαίνεται να επικρατεί στις Κατασκευές, όπου οι εκτιμήσεις για το πρόγραμμα εργασιών και οι προβλέψεις για την απασχόληση ενισχύονται σημαντικά. Εξάλλου, οι προσδοκίες των καταναλωτών, αν και παραμένουν δυσμενείς, αμβλύνονται -έστω σε οριακό βαθμό- λόγω λιγότερο απαισιόδοξων προβλέψεων για την οικονομική κατάσταση της χώρας, και του νοικοκυριού τους.
Αντίθετα, στον κλάδο του Λιανικού Εμπορίου, φαίνεται να καταγράφεται διόρθωση του δείκτη μετά την ανώτατη τιμή που επιτεύχθηκε τον προηγούμενο μήνα. Έτσι οι πολύ ευοίωνες προσδοκίες για τη ζήτηση και την επιχειρηματική δραστηριότητα, απλώς μετριάζονται σε σχέση που όσα είχαν διατυπωθεί τον Φεβρουάριο.
Βελτίωση σημειώνει και ο Δείκτης Εμπιστοσύνης Καταναλωτών. Ειδικότερα βελτιώνεται οριακά τον Μάρτιο από τις -30 στις -29 μονάδες. Οι σταθερά πάντως απαισιόδοξες απόψεις των καταναλωτών διατηρούν την Ελλάδα στις χαμηλότερες θέσεις της ΕΕ των 27, μαζί με Κύπρο, Ουγγαρία και Πορτογαλία. Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι προσδοκίες των ελλήνων καταναλωτών είναι αισθητά καλύτερες σε σχέση με τον περσινό Μάρτιο, ενώ συνολικά ο δείκτης εμπιστοσύνης κατά το πρώτο τρίμηνο του 2007 κινείται υψηλότερα σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2006.
Η βελτίωση τροφοδοτείται από την άμβλυνση των απαισιόδοξων προβλέψεων των καταναλωτών για την οικονομική κατάσταση της χώρας και του νοικοκυριού τους που υπεραντισταθμίζουν τη μικρή ενίσχυση των προβλέψεων για την ανεργία, ενώ η τάση για αποταμίευση παραμένει αμετάβλητη. Αναλυτικότερα οι προσδοκίες των καταναλωτών για την οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού τους στο επόμενο 12μηνο βελτιώνονται σημαντικά. Η διαφορά θετικών-αρνητικών απαντήσεων που αντιστοιχεί ουσιαστικά στη διάκριση αισιόδοξων και απαισιόδοξων, περιορίζεται στο -14 (από -17 το Φεβρουάριο), όταν η αντίστοιχη μέση τιμή στην Ε.Ε. διατηρείται στο +1 και στην Ευρωζώνη περιορίζεται στο -1.