ΣΤΟ στάδιο των διαπραγματεύσεων για τη δυνητική πώληση του σκέλους της, Chrysler, βρίσκεται η DaimlerChrysler AG, όπως δήλωσε ο ανώτατος εκτελεστικός της διευθυντής, Dieter Zetsche.
«Βρισκόμαστε σε διαπραγματεύσεις με μερικούς δυνητικούς συνεργάτες που έχουν εκδηλώσει καθαρό ενδιαφέρον», είπε ο Zetsche στην ομιλία του για την ετήσια τακτική γενική συνέλευση των μετόχων, σήμερα στο Βερολίνο. Ο ίδιος δεν κατονόμασε τις εταιρίες που ενδιαφέρονται να αποκτήσουν το Chrysler.
Στις 14 Φεβρουαρίου ο Zetsche είπε ότι όλες οι εκδοχές βρίσκονται στο τραπέζι για το σκέλος Chrysler μετά το τέλος των ζημιών ύψους 1,5 δισ. δολ. το 2006. Η Blackstone Group LP και η Centerbridge Capital Partners LLC σχεδιάζουν να κάνουν προσφορά για το Chrysler, σύμφωνα με ανθρώπους που γνωρίζουν το θέμα, στις 30 Μαρτίου. Αλλοι δυνητικοί αγοραστές, περιλαμβάνουν την εταιρεία προμηθειών μερών αυτοκινήτων του Καναδά, Magna International Inc. και την Cerberus Capital Management LLC, σύμφωνα με δύο ανθρώπους που γνωρίζουν τις διαπραγματεύσεις, στις 14 Μαρτίου.
Ο Zetsche, 53 ετών, που ηγήθηκε του σκέλους Chrysler για πέντε χρόνια, μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2005, μείωσε στη διάρκεια της θητείας 40.000 θέσεις εργασίας. Τον Φεβρουάριο είπε ότι θα περικόψει άλλες 13.000 και θα κλείσει το εργοστάσιο στο Ντέλαγουερ.
Το μερίδιο αγοράς του Chrysler ΗΠΑ μειώθηκε πέρυσι στο 12,9% από 16,1% το 1998. Η εξάρτηση στα μοντέλα Dodge Ram και Jeep Commander συμμετείχαν στη μείωση. Τα δύο τελευταία χρόνια οι καταναλωτές στράφηκαν σε οχήματα οικονομικά σε καύσιμα, καθώς η τιμή της βενζίνης αυξήθηκε στα 3 δολ. το γαλόνι το 2006.
Προοπτική πωλήσεων
Στις 14 Φεβρουαρίου η DaimlerChrysler είπε ότι οι πωλήσεις του ομίλου θα αυξηθούν ελαφρώς φέτος και πως η κερδοφορία θα αυξηθεί σημαντικά τα επόμενα δύο χρόνια. Η εταιρία σχεδιάζει να ανακοινώσει λεπτομερώς τις προοπτικές της όταν ανακοινωθούν τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου τον Μάϊο.
Στο σύνολο της χρήσης τα καθαρά κέρδη του ομίλου το 2005 αυξήθηκαν στα 3,2 δισ. ευρώ (4,3 δισ. δολ.) από 2,8 δισ. ευρώ. Τα έσοδα σημείωσαν αύξηση 1%, φθάνοντας στα 151,6 δισ. ευρώ.
Στη σημερινή ατζέντα της γενικής συνέλευσης περιλαμβάνεται η κίνηση εκλογής του Clemens Boersig, προέδρου της Deutsche Bank AG, στο ανώτατο συμβούλιο και η τοποθέτηση του Manfred Bischoff στη θέση του προέδρου, αντικαθιστώντας τον Hilmar Kopper.
H Deutsche Bank, που κατέχει το 4,4% της αυτοκινητοβιομηχανίας ήταν ο μεγαλύτερος μέτοχος μέχρι τη μείωση του μεριδίου της το 2005. Σήμερα μεγαλύτερος μέτοχός της είναι το Κουβέϊτ με 7,06%.
Επίσης σήμερα οι μέτοχοι κατά τη γενική συνέλευση θα ψηφίσουν στο θέμα της αγοράς ιδίων μετοχών της εταιρείας.