Μετά το ηλεκτρονικό εμπόριο και την τεχνολογία, τις υπηρεσίες διαμοιρασμού και την ιδιωτική εκπαίδευση, η Κίνα βάζει τώρα στο στόχαστρο την online ψυχαγωγία.
Στο επίκεντρο του νέου «τυφώνα» μπαίνει η Tencent Holdings, η μετοχή της οποίας έκανε βουτιά έως 14% από τη στιγμή που το ειδησεογραφικό πρακτορείο Νέα Κίνα χαρακτήρισε κάποια βιντεοπαιχνίδια της «πνευματικό όπιο» και «ηλεκτρονικό ναρκωτικό», αναγκάζοντας τη μεγαλύτερη εταιρεία της χώρας στην online ψυχαγωγία να αναγγείλει ότι θα απαγορεύσει σε παιδιά ηλικίας 12 ετών και κάτω να συμμετέχουν σε ομαδικά παιχνίδια.
Το επενδυτικό κλίμα επιδείνωσε ακόμη περισσότερο δημοσίευμα της κρατικά ελεγχόμενης εφημερίδας «Economic Information Daily», η οποία επικαλέστηκε τις δηλώσεις ενός φοιτητή, που είπε ότι οι ορισμένοι μαθητές παίζουν το δημοφιλές παιχνίδι της Tencent «Honor of Kings» οκτώ ώρες την ημέρα, απευθύνοντας ταυτόχρονα έκκληση για πιο αυστηρούς ελέγχους σχετικά με τις ώρες που αφιερώνονται από τα παιδιά σε αυτά τα online παιχνίδια.
Αμέσως μετά ακολούθησε μια σύντομη δέσμευση από πλευράς της Tencent που έλεγε ότι θα περιορίσει ακόμη περισσότερο τον χρόνο που καταναλώνουν οι μικροί μαθητές στα παιχνίδια σε μόλις μία ώρα τα Σαββατοκύριακα και σε δύο περίπου ώρες στη διάρκεια διακοπών και αργιών. Επίσης, σκοπεύει να απαγορεύσει τις πωλήσεις τέτοιου είδους παιχνιδιών σε παιδιά ηλικίας κάτω των 12 ετών.
Η Tencent συμπαρέσυρε μαζί της και άλλες εταιρείες του χώρου, όπως οι NetEase και XD, τόσο στην Κίνα όσο και στις υπόλοιπες αγορές, εν μέσω έντονων ρευστοποιήσεων, οι οποίες μετριάστηκαν εν συνεχεία.
Ωστόσο, η πτώση της στάθηκε αρκετή για να εξανεμιστούν επιπλέον 60 δισεκατομμύρια δολάρια από την κεφαλαιοποίησή της, η οποία έχει συρρικνωθεί περισσότερο από 110 δισ. δολάρια ή κατά 17% από τις αρχές της προηγούμενης εβδομάδας, όταν το Πεκίνο ενέτεινε τα μέτρα καταστολής του σε τεχνολογικές και σε εταιρείες της ιδιωτικής εκπαίδευσης.
Ακόμη παραμένει άγνωστο εάν οι ρυθμιστικές αρχές έχουν βάλει στο μάτι τον χώρο των online παιχνιδιών ή κάποιες άλλες δραστηριότητες της τεράστιας αυτοκρατορίας media και ψυχαγωγίας της Tencent.
Και το 2018, το Πεκίνο σταμάτησε να εκδίδει άδειες για βιντεοπαιχνίδια για μiα περίοδο, κάτι που στοίχισε στην Tencent περισσότερα από 1 δισ. δολάρια σε χαμένες πωλήσεις, οδηγώντας σε παρατεταμένη πτώση την τιμή της μετοχής της.