Η νέα τάση που επέβαλε η πανδημία στις διακοπές, το «staycation» και οι διακοπές σε προορισμούς κοντά στο σπίτι, έχει ενισχύσει τον τουριστικό τομέα της Βρετανίας περισσότερο από ό,τι σε άλλες χώρες, αναφέρει νέα ανάλυση του Resolution Foundation, που δημοσιεύθηκε την Πέμπτη.
Σχολιάζοντας τα στοιχεία της ανάλυσης, το Resolution Foundation σημείωσε ότι «΄παρόλο που μπορεί να μην το αισθάνονται όσοι επιχειρηματίες δίνουν μάχη για να γεμίσουν τα μπαρ και τα κρεβάτια», οι συνθήκες δεν είναι τόσο άσχημες όσο θα μπορούσαν να είναι επειδή το Ηνωμένο Βασίλειο φαίνεται να επωφελείται πολύ περισσότερο από την εξέλιξη της πανδημίας στον εγχώριο τουρισμό.
Σε μια «κανονική» χρονιά, το Ηνωμένο Βασίλειο έχει «τουριστικό εμπορικό έλλειμμα» περίπου 30,5 δισ. λιρών, ανέφερε το Resolution Foundation, με τους Βρετανούς να ξοδεύουν πολύ περισσότερα σε διακοπές στο εξωτερικό από ό, τι οι ξένοι τουρίστες στο Ηνωμένο Βασίλειο, σε αντίθεση με τα τεράστια τουριστικά πλεονάσματα χωρών όπως η Ισπανία και η Ελλάδα.
Αυτό σημαίνει ότι εάν όλοι οι τουρίστες σε όλο τον κόσμο αντικαταστήσουν τις διακοπές που έκαναν στο εξωτερικό με ένα ταξίδι στη χώρα τους, οι ετήσιες δαπάνες για τον τουρισμό στο Ηνωμένο Βασίλειο θα αυξηθούν κατά ένα έκτο, πράγμα που συνεπάγεται τη δημιουργία επιπλέον 300.000 θέσεων εργασίας.
Στην πραγματικότητα, ωστόσο, η δημοτικότητα του «staycation», με αναζητήσεις στο διαδίκτυο για ταξίδια με κάμπινγκ που ξεπερνούν τις αναζητήσεις για φθηνές πτήσεις, δεν αρκεί για να αντισταθμίσει τους μεγαλύτερους αριθμούς πολιτών που απλώς επέλεξαν να μείνουν στο σπίτι.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, τα οφέλη του εγχώριου τουρισμού γίνονται αισθητά αλλά άνισα, με τις παράκτιες και αγροτικές περιοχές όπως το Ντέβον, η Κορνουάλη και η Κάμπρια να πλημμυρίζουν, ενώ ξενοδοχεία στο Λονδίνο και πόλεις που είναι δημοφιλείς για τους επισκέπτες από το εξωτερικό να παραμένουν άδειες.
naftemporiki.gr με πληροφορίες από Financial Times