Η γρήγορη απονομή των συντάξεων και η εξυπηρέτηση των πολιτών είναι δύο βασικά θέματα που θα αντιμετωπιστούν, όπως δήλωσε σε συνέντευξή του, ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, στην οποία ανέλυσε, μεταξύ άλλων, τις πρωτοβουλίες που λαμβάνονται για τον εκσυγχρονισμό του e-ΕΦΚΑ.
Μιλώντας στην ΕΡΤ1, ανέφερε ότι «Είναι ντροπή να έχουμε 130.000 συμπολίτες μας, οι οποίοι περιμένουν να πάρουν τις συντάξεις τους», ανέφερε ο κ. Χατζηδάκης, σημειώνοντας ότι για την επιτάχυνση της απονομής των εκκρεμών συντάξεων, ήδη, μονιμοποιήθηκαν 180 υπάλληλοι, ενώ είναι σε εξέλιξη μία διαδικασία προσλήψεων μέσω ΑΣΕΠ και θα προσληφθούν με συμβάσεις έργου 100 νέοι οικονομολόγοι. «Και εδώ σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης πάμε να πάρουμε μέτρα, για να βγουν οι συντάξεις», τόνισε ο υπουργός Εργασίας. Επεσήμανε, δε, ότι γίνεται προσπάθεια να αντιμετωπιστεί και το θέμα των διαδοχικών συντάξεων.
Όπως τόνισε, υπάρχουν δικηγόροι και λογιστές που έχουν γνώση και μπορούν να εκπαιδευτούν περισσότερο, ώστε να συμβάλουν και αυτοί στη διαδικασία επιτάχυνσης απονομής των εκκρεμών συντάξεων.
Σε αυτό το σημείο, ο κ. Χατζηδάκης υπογράμμισε ότι δύο ομοσπονδίες από τον e-ΕΦΚΑ και η ΑΔΕΔΥ προσφεύγουν στο Συμβούλιο της Επικρατείας εναντίον ενός μέτρου που εξυπηρετεί τους ασφαλισμένους. «Το πρόβλημα δεν είναι κομματικό ούτε ιδεολογικό, είναι πρόβλημα της εξυπηρέτησης των πολιτών. Αυτό τους καλώ να αντιληφθούν.
Οι συνδικαλιστές που καταφεύγουν σε αυτές τις μεθόδους -κατά την άποψή μου- δεν κάνουν τίποτα άλλο από το να απαξιώνονται οι ίδιοι. Δεν πρόκειται να φοβηθούμε παλιές καταδικασμένες συνδικαλιστικές λογικές των δεκαετιών του '80 και του '90. Είμαστε στο 2021 και η κυβέρνηση αυτή θέλει να τιμήσει τις προεκλογικές υποσχέσεις της. Το 2020 εκδόθηκαν 30% παραπάνω συντάξεις σε σχέση με το 2019, αλλά δεν μας αρκεί και χρησιμοποιούμε όλα τα μέσα. Θέλουμε να εξυπηρετήσουμε τους πολίτες. Γι' αυτό κατηγορούμαστε;» διερωτήθηκε ο υπουργός Εργασίας.
Μεταξύ άλλων, ο κ. Χατζηδάκης σχολίασε ότι η νέα ψηφιακή υπηρεσία myEFKAlive, η εξυπηρέτηση μέσω ΚΕΠ, οι ψηφιακές συναλλαγές, τα ηλεκτρονικά ραντεβού και το τηλεφωνικό κέντρο, το οποίο θα τεθεί σε εφαρμογή σε μερικές ημέρες, είναι πέντε κινήσεις, που, μέχρι τον Οκτώβριο, θα αλλάξουν την εικόνα του e-ΕΦΚΑ.
'Οσον αφορά το τηλεφωνικό κέντρο, ο υπουργός Εργασίας διευκρίνισε ότι θα είναι ενιαίο, ενώ συμπλήρωσε ότι τις επόμενες ημέρες θα τεθεί σε εφαρμογή -τουλάχιστον κάποιες βασικές λειτουργίες του- και μέχρι τον Σεπτέμβριο θα είναι σε πλήρη ανάπτυξη.
Τέλος, αναφορικά με τη χθεσινή διαμαρτυρία στην είσοδο του κτιρίου που πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση για την παρουσίαση της νέας ψηφιακής υπηρεσίας myEFKAlive, ο κ. Χατζηδάκης ανέφερε ότι δεν έχει έρθει σε αντιπαράθεση με τους υπαλλήλους. «Ορισμένοι συνδικαλιστές επιτίθενται κατά καιρούς σε εμένα και χθες που κάναμε τα εγκαίνια αυτής της υπηρεσίας, εκείνη την ώρα λέγανε ότι "ο Χατζηδάκης είναι ανεπιθύμητος". Δεν είμαστε εξουσιαστές, είμαστε δημόσιοι λειτουργοί, δηλαδή υπηρέτες των πολιτών», τόνισε ο υπουργός.