ΜΕΙΩΣΗ της ζημίας κατά 85%, εμφάνισε η China Southern Airlines Co., η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της χώρας, καθώς το πιο ισχυρό γιουάν περιόρισε το υψηλότερο κόστος των καυσίμων και το κόστος δανεισμού.
Η αεροπορική εταιρεία είχε ζημίες 265 εκατ. γιουάν (34,3 εκατ. δολ.) το τρίμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου του 2006, από 1,8 δισ. γιουάν που ήταν πριν από ένα έτος. Οι πωλήσεις της China Southern Airlines, αυξήθηκαν 25%, φθάνοντας στα 12 δισ. γιουάν. Τα στοιχεία προέκυψαν μετά την αφαίρεση των αποτελεσμάτων του εννεαμήνου από τα αντίστοιχα του συνόλου της χρήσης, που κατατέθηκαν σήμερα στο Χρηματιστήριο της Σαγκάης.
Η China Southern αύξησε τα κέρδη της από τις διακυμάνσεις των νομισμάτων κατά 22% φέτος, στο 1,49 δισ. γιουάν, καθώς το ισχυρότερο κινεζικό νόμισμα μείωσε το κόστος από τα ελλείμματα σε δολάρια. Η άνοδος εξισορρόπησε την άνοδο κατά 16% του λειτουργικού κόστους, μετά την αύξηση τις τιμής των καυσίμων και την αντίστοιχη των επιτοκίων που ήταν αποτέλεσμα την ανάπτυξης του στόλου της.
Η εταιρεία αυξάνει τη δυναμικότητά της για να αποσπάσει μερίδιο αγοράς κυρίως στην έδρα της στην πλουσιότερη βιομηχανική περιοχή της Κίνας, Γκουανγκντόγκ. Η εταιρεία είναι έτοιμη να προσθέσει τουλάχιστον 10 νέους διεθνείς προορισμούς πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Πεκίνου το επόμενο έτος.
Τα λειτουργικά κέρδη στο σύνολο της χρήσης ανήλθαν σε 312 εκατ. γιουάν, βάσει των διεθνών λογιστικών προτύπων, σύμφωνα με την ανακοίνωση της China Southern. Το λειτουργικό της κόστος αποτέλεσε το 99% των λειτουργικών της εσόδων.
Στο σύνολο της χρήσης ο αριθμός των επιβατών αυξήθηκε 12%, φθάνοντας στα 49,2 εκατ., ενώ ο όγκος μεταφοράς εμπορευμάτων αυξήθηκε 6,5%, φθάνοντας στους 851.580 τόνους. Η οικονομία της Κίνας αναπτύχθηκε με τον ταχύτερο ρυθμό σε 11 χρόνια το 2006, βοηθώντας στην αύξηση των ταξιδιωτών στη χώρα κατά 15%.
Οι επιβάτες αποτέλεσαν το 91% των πωλήσεων της China Southern πέρυσι, ενώ οι μεταφορές εμπορευμάτων αποτέλεσαν το 8%. Οι εσωτερικοί προορισμοί συνέβαλαν κατά 80% των πωλήσεων της αεροπορικής εταιρείας το 2006, σύμφωνα με την ετήσια ανακοίνωσή της.
Οι μετοχές της China Southern αυξήθηκαν 0,5%, φθάνοντας στα 3,71 δολ. Χονγκ Κονγκ η μία στις 10:43 π.μ. στο Χονγκ Κονγκ, τοπική ώρα. Φέτος οι μετοχές της αεροπορικής εταιρείας σημείωσαν άνοδο 17%, ανάλογη των 16 μετοχών των εταιρειών που απαρτίζουν τον Bloomberg Asia Pacific Airlines Index. Η διαπραγμάτευση των μετοχών της China Southern στο Χρηματιστήριο της Σαγκάης έχει ανασταλεί από τις 23 Μαρτίου, στο πλαίσιο του σχεδίου αναμόρφωσης.
Οι αεροπορικές εταιρείες διπλασίασαν τις προσαυξήσεις εισιτηρίων από τα καύσιμα στις εσωτερικές πτήσεις, μικρότερες των 800 χλμ., στα 60 γιουάν ανά πτήση από την 1η Σεπτεμβρίου για να εξισορροπήσει τις υψηλότερες τιμές πετρελαίου. Ο δασμός στις εσωτερικές πτήσεις πλέον των 800 χλμ. αυξήθηκε στα 100 γιουάν για κάθε προορισμό, από 60 γιουάν.
Το τέταρτο τρίμηνο ο μέσος όρος της τιμής καυσίμων ήταν 74,81 δολ. το βαρέλι στη Σιγκαπούρη, 6,3% υψηλότερα από το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με τα στοιχεία του Bloomberg. Η τιμή υποχώρησε χθες 0,8%, φθάνοντας στα 83,35 δολ. το βαρέλι, 10% χαμηλότερα από τα επίπεδα ρεκόρ στα οποία έκλεισε στις 8 Αυγούστου στα 93 δολ. το βαρέλι.
Η Κίνα μείωσε φέτος τρεις φορές τις τιμές των καυσίμων αεροσκαφών, παράλληλα με μια ευρύτερη μείωση των τιμών του πετρελαίου. Οι προσαυξήσεις εισιτηρίων για εσωτερικές πτήσεις επίσης μειώθηκαν κατά 20% από τις 21 Ιανουαρίου.
Στο σύνολο της χρήσης τα κέρδη της China Southern ήταν 188 εκατ. γιουάν σε πωλήσεις 47 δισ. γιουάν, βάσει των κινεζικών λογιστικών προτύπων. Αυτά, ήταν τα πρώτα κέρδη που εμφάνισε η εταιρεία μέσα σε τέσσερα χρόνια. Το 2005 είχε ζημίες 1,8 δισ. γιουάν. Στις 29 Ιανουαρίου ανακοίνωσε ότι πιθανόν επέστρεψε το προηγούμενο έτος στην κερδοφορία.
Η China Southern ακολούθησε την Hainan Airlines Co. και την Shandong Airlines Co., επιστρέφοντας πέρυσι στην κερδοφορία. Η Air China αύξησε κατά 12% τα κέρδη της στο σύνολο της χρήσης, φθάνοντας στα 2,69 δισ. γιουάν. Από την ανατίμηση του γιουάν είχε πέρυσι κέρδη 984 εκατ. γιουάν, σύμφωνα με ανακοίνωσή της στις 20 Μαρτίου.