Από την έντυπη έκδοση
Της Τέτης Ηγουμενίδη
[email protected]
Δύο εξαιρετικά σημαντικές για την Αττική συμβάσεις, η μεταβίβαση του Ελληνικού και η ανάθεση της πρώτης φάσης της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, Βεΐκου - Γουδή, υπογράφονται την εβδομάδα που διανύουμε, έπειτα από «περιπέτειες» πολλών ετών.
Η συμφωνία μεταβίβασης των μετοχών της Ελληνικόν Α.Ε. (η εταιρεία που έχει στην κατοχή της την έκταση του πρώην αεροδρομίου) είναι προγραμματισμένο να υπογραφτεί μεταξύ Δημοσίου και Lamda Development την Παρασκευή.
Την ημέρα εκείνη, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στη Σύμβαση, η Lamda θα καταβάλει την πρώτη δόση του Τιμήματος Απόκτησης Μετοχών, ποσού 300 εκατ., και θα παραδώσει στο ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου) την Εγγυητική Επιστολή Πιστούμενου Τιμήματος, ύψους 347 εκατ. ευρώ.
Η πρώτη φάση της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας είναι συνολικής προβλεπόμενης δαπάνης 1,51 δισ. ευρώ και η σύμβαση ανάθεσης υπογράφεται μεταξύ της Αττικό Μετρό και της κοινοπραξίας Άβαξ, Ghella και Alstom Transport σήμερα το απόγευμα.
Έπειτα από πολλά χρόνια οι Αθηναίοι θα δουν ξανά στην πόλη έργα Μετρό, τα οποία εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν σε περίπου 10 χρόνια (8 χρόνια είναι ο συμβατικός χρόνος).
Η νέα γραμμή του Μετρό της Αθήνας είναι το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που θα γίνει στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια και αναμένεται να τεθεί σε τροχιά υλοποίησης το φθινόπωρο.
Η χάραξη της πρώτης φάσης της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας υπάγεται στα διοικητικά όρια των Δήμων Αθήνας, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου. Έχει μήκος περίπου 12,8 χλμ. και περιλαμβάνει δεκαπέντε νέους υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή.