H British Airways Plc, η τρίτη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης, συνεργάζεται με τους επενδυτές TPG Inc. και Vista Capital SA, σε μια πιθανή προφορά για την Iberia Lineas Aereas de Espana SA, με σκοπό να προστατεύσει τις κοινές δραστηριότητες με την ισπανική αεροπορική εταιρεία.
Η British απέκλεισε οποιαδήποτε άλλη επένδυση στην ισπανική αεροπορική εταιρεία και δεν θα κάνει ανεξάρτητη προφορά για την Iberia, όπως αναφέρει σε σημερινή της ανακοίνωση.
Οι μετοχές της Iberia έχουν σημειώσει φέτος άνοδο 42%, με αποτέλεσμα η χρηματιστηριακή της αξία να ανέρχεται σε 3,74 δισ. ευρώ (5 δισ. δολ.) καθώς εικάζετο ότι θα εξαγοραστεί. Τα δρομολόγια στη Λατινική Αμερική που πραγματοποιεί η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ισπανίας, αποτελούν πόλο έλξης για άλλες αεροπορικές εταιρείες και εταιρείες επενδύσεων, συμπεριλαμβανομένης της TPG. Η British Airways, ο μεγαλύτερος μέτοχος της Iberia, διαχειρίζεται μαζί της δρομολόγια μεταξύ της Βρετανίας και της Ισπανίας.
Οι ισπανικές εταιρείες που ενδέχεται να κάνουν κοινή προσφορά εκτός από τη Vista, είναι η επενδυτική εταιρεία με έδρα τη Μαδρίτη, Inversiones Ibersuizas SA και η Quercus Equity, μία εταιρεία που κατέχει το 20% της Clickair, της αεροπορικής εταιρείας χαμηλού μεταφορικού κόστους με έδρα τη Βαρκελώνη.
Η Βritish Airways ελέγχει το 10% της Iberia και έχει το δικαίωμα άρνησης για άλλο 30% της Iberia. Αυτό σημαίνει ότι η αεροπορική εταιρεία μπορεί να αποκρούσει μία επιθετική προσφορά ή να ζητήσει υψηλότερη τιμή. Τουλάχιστον το 51% του μετοχικού κεφαλαίου της Iberia πρέπει να παραμείνει σε ισπανικό έλεγχο, ώστε η εταιρεία να καλύπτει τους όρους των συμφωνιών που έχει κλείσει με χώρες της Λατινικής Αμερικής.
Η Iberia έχει στόλο 225 αεροσκαφών και πραγματοποιεί πτήσεις συμπεριλαμβανομένου του Μπουένος Αϊρες, του Ρίο ντε Τζανέϊρο και του Μαϊάμι. Η εταιρεία εμφάνισε το πρώτο τρίμηνο καθαρά κέρδη 12,2 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 45 εακτ. ευρώ την αντίστοχιη περυσινή χρονική περίοδο εξ αιτίας της ανάπτυξης των υπερατλαντικών πτήσεων.
Η ισπανική αεροπορική εταιρεία αύξησε τη δυναμικότητα στα μακρινά ταξίδια και μείωσε τις υπηρεσίες της στην Ευρώπη για να αυξήσει τα κέρδη της και να αντισταθμίσει το υψηλότερο κόστος των καυσίμων.