Από την έντυπη έκδοση
Της Βάσως Βεγίρη
[email protected]
Διπλά ήταν τα καλά νέα που κόμισαν ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης -κατά τη χθεσινή του επίσκεψη στη Θεσσαλονίκη- και η διοίκηση της ΟΛΘ Α.Ε. όσον αφορά τόσο τη μεγάλη επένδυση στην 6η προβλήτα του ΟΛΘ όσο και στη σύνδεση της πόλης με τις Σποράδες αλλά και νησιά του Αιγαίου.
Όπως επισήμανε ο κ. Πλακιωτάκης μετά τη συνάντησή του με τη διοίκηση του λιμανιού, οι εργασίες για το έργο στην 6η προβλήτα αναμένεται να ξεκινήσουν εντός του 2021, καθώς μέσα στους επόμενους μήνες θα αναδειχθεί ο ανάδοχος, ενώ επίσης εξέφρασε την πεποίθηση ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μετεξελίσσεται σε σημαντικό εμπορευματικό κόμβο, όχι μόνο για τα Βαλκάνια, αλλά και για την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, με ιδιαιτέρως σημαντικά οφέλη για την τοπική και εθνική οικονομία και κοινωνία, αλλά και για τη γεωστρατηγική θέση της πόλης στον παγκόσμιο χάρτη των μεταφορών.
«Διαπίστωσα για ακόμα μια φορά τις τεράστιες αναπτυξιακές δυνατότητες και προοπτικές του λιμένος της Θεσσαλονίκης, ως αποτέλεσμα του μεγάλου επενδυτικού προγράμματος των 300 εκατ. ευρώ, που είναι σε εξέλιξη. Η κυβέρνηση παρακολουθεί και υποστηρίζει το έργο του ΟΛΘ, όχι μόνο σε ό,τι αφορά τις υποχρεωτικές επενδύσεις, όπως η προβλήτα 6, αλλά και τις μη υποχρεωτικές, οι οποίες υπερβαίνουν τα 100 εκατ. ευρώ» τόνισε. Για το ίδιο θέμα ο εκτελεστικός πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ Α.Ε.) Αθανάσιος Λιάγκος δήλωσε ότι αναμένεται να αναδειχθεί ο ανάδοχος για το έργο της 6ης προβλήτας πριν από τον Σεπτέμβριο, αλλά ενδεχομένως και πολύ πιο σύντομα, ενώ σήμερα βρίσκεται υπό αξιολόγηση η αρτιότητα των οικονομικών και τεχνικών φακέλων των πέντε υποψήφιων σχημάτων.
Οι επενδύσεις
Οι επιπλέον υποχρεωτικές επενδύσεις, της τάξης των 100 εκατ. ευρώ, που ανακοινώθηκαν, σύμφωνα με τον κ. Λιάγκο κατά κύριο λόγο θα αναπτυχθούν σε βάθος χρόνου και περιλαμβάνουν μηχανολογικό εξοπλισμό, εκσυγχρονισμό γερανογεφυρών και ηλεκτρονικά συστήματα τρίτης γενιάς, που θα επιτρέψουν στο λιμάνι να υποδέχεται μεγάλα πλοία κατηγορίας «ultra-mother vessels», χωρητικότητας 24.000 TEUs.
Τον υπουργό Ναυτιλίας υποδέχθηκαν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης ο εκτελεστικός πρόεδρος και ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε., Αθανάσιος Λιάγκος και Φράνκο Κούπολο αντίστοιχα, και το εκτελεστικό μέλος του διοικητικού συμβουλίου Αρτούρ Νταβιντιάν. Στη σύσκεψη μετείχαν ακόμα ο γενικός γραμματέας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, η επικεφαλής του Γραφείου του πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη Μαρία Αντωνίου, και ο βουλευτής Στράτος Σιμόπουλος.
Ακτοπλοϊκά δρομολόγια
Νωρίτερα ο κ. Πλακιωτάκης, σε συναντήσεις που είχε με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνο Ζέρβα, τον υφυπουργό Εσωτερικών αρμόδιο για θέματα Μακεδονίας και Θράκης Σταύρο Καλαφάτη και τον περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολο Τζιτζικώστα, τόνισε ότι η Θεσσαλονίκη ως μητροπολιτικό κέντρο της Βορείου Ελλάδος αλλά και των Βαλκανίων συνολικά πρέπει να έχει κομβικό ρόλο στις θαλάσσιες μεταφορές και γνωστοποίησε ότι στον σχεδιασμό του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής είναι η μόνιμη και σταθερή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με το Αιγαίο. «Αυτό -πρόσθεσε ο κ. Πλακιωτάκης- θα συνδυαστεί με τη δρομολόγηση νέων πλοίων, σύμφωνων με τους νέους περιβαλλοντικούς κανόνες και κανονισμούς», ενώ ανακοίνωσε παράλληλα ότι θα προκηρυχθεί νέα επιδοτούμενη γραμμή που θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τις Σποράδες με γρήγορο πλοίο - επιβατικό οχηματαγωγό.
Για την επιδοτούμενη ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης - Σποράδων ο υπουργός διευκρίνισε ότι αυτή αφορά τη θερινή περίοδο, από την 1η Ιουνίου έως τις 15 Σεπτεμβρίου, με τρία δρομολόγια εβδομαδιαίως, με γρήγορο επιβατικό - οχηματαγωγό πλοίο, ενώ επίσης διαβεβαίωσε ότι στόχος του υπουργείου του είναι η μόνιμη και σταθερή σύνδεσή της, μέσω πολυετών συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας και με την ταυτόχρονη δρομολόγηση νέων πλοίων.
Γενικότερα, δε, όσον αφορά τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις, ο κ. Πλακιωτάκης τόνισε ότι η διασφάλιση της σταθερής και απρόσκοπτης σύνδεσης ανάμεσα στα νησιά και την ηπειρωτική Ελλάδα αποτελεί βασική προϋπόθεση για τη συνέχεια του εθνικού χώρου αλλά και βασική πολιτική προτεραιότητα για την κυβέρνηση. Στα πλαίσια αυτά, ως υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αύξησε το κονδύλι των άγονων γραμμών από τα 90 εκατ. ευρώ το 2019 στα 138 εκατ. το 2021, επιτυγχάνοντας με τον τρόπο αυτό την αύξηση των άγονων γραμμών κατά 24.