Από την έντυπη έκδοση
Της Δανάης Αλεξάκη
Επιβράδυνση στις πωλήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου το πρώτο τρίμηνο του έτους υποδεικνύουν τα στοιχεία της NielsenIQ με την αύξηση των εσόδων να κυμαίνεται στο 1,9% (στοιχεία έως 28 Μαρτίου 2021), σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή χρονική περίοδο, ενώ είναι ενδεικτικό ότι η τελευταία εβδομάδα του Μαρτίου έκλεισε με αρνητικό πρόσημο 1,2%.
Αξίζει να επισημανθεί ότι η σύγκριση με τον περσινό Μάρτιο σίγουρα επηρεάζει την εικόνα των φετινών εσόδων, με γνώμονα ότι πέρυσι το συγκεκριμένο διάστημα το καθολικό lockdown της χώρας εκτόξευσε τις πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ, που έτρεξαν με ρυθμούς άνω του 30%.
Σε επίπεδο πρώτου τριμήνου, σύμφωνα με τη NielsenIQ, τα επονομαζόμενα ως ταχυκίνητα προϊόντα (FMCGs) στο σύνολό τους παρουσιάζουν σχετικά πιο μετριοπαθή ανάπτυξη στο 1,2%.
Η κατηγορία των τροφίμων και ποτών είναι η μοναδική που αναπτύσσεται με ρυθμό 4,2%, ενώ οι κατηγορίες που αφορούν τα Προϊόντα Προσωπικής Περιποίησης, καθώς και τα Προϊόντα Οικιακής Χρήσης παρουσιάζουν μείωση στις πωλήσεις τους σε αξία σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020 κατά 8,9% και 7,4% αντίστοιχα.
Το σύνολο των κατηγοριών bazaar εμφανίζει την πιο θετική τάση, στο 16,5%, ενώ επίσης τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα αναπτύσσονται, αρκετά πιο συγκρατημένα, κατά 1,5%.
Σε επίπεδο υποκατηγοριών, αρκετές από τις κατηγορίες αλκοολούχων ποτών παρουσιάζουν εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης σε σχέση με πέρυσι (ρούμι +67,7%, κρασιά +49,1%, ουίσκι +43,6%, μπίρες +27,3%), γεγονός που αποδεικνύει ότι η αναστολή λειτουργίας των καταστημάτων εστίασης έχει αυξήσει τη διασκέδαση, αλλά και την κατανάλωση αλκοόλ εντός του σπιτιού.
Την ίδια στιγμή φαίνεται να συνεχίζουμε να δίνουμε σημασία στην υγιεινή και στον καθαρισμό των χεριών, καθώς η κατηγορία των απολυμαντικών χεριών παρουσιάζει αύξηση στις πωλήσεις της κατά 15% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2020.