Στο 2,6% ο πληθωρισμός το Μάιο

Πέμπτη, 07 Ιουνίου 2007 12:09
UPD:12:24

ΑΥΞΗΣΗ 2,6% προκύπτει από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΓΔΤΚ) του μηνός Μαΐου 2007 προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαΐου 2006, έναντι αύξησης 3,1% που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2006 προς το 2005.

Ο Γενικός Δείκτης κατά το μήνα Μάιο 2007, σε σύγκριση με τον Απρίλιο 2007, παρουσίασε αύξηση 0,2%, έναντι αύξησης, επίσης 0,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Ιουνίου 06 – Μαΐου 07, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Ιουνίου 05 – Μαΐου 06, παρουσίασε αύξηση 2,9% έναντι αύξησης 3,5% που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.

Σύγκριση Μαΐου 2007, με Απρίλιο 2007

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 0,2% το μήνα Μάιο 2007, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Απριλίου 2007, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 1,3% της ομάδας “Ένδυση και υπόδηση”, λόγω αύξησης των τιμών των θερινών ειδών ένδυσης και υπόδησης.

β) Κατά 0,3% της ομάδας ‘’ Στέγαση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ενοικίων κατοικιών και των υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας.

γ) Κατά 1,3% της ομάδας ‘’ Μεταφορές ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνης) και των ναύλων των πλοίων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των αυτοκινήτων και από την επαναφορά του κομίστρου των ταξί στα επίπεδα πριν από τη χορήγηση του Δώρου Πάσχα.

δ) Κατά 0,3% της ομάδας “ ¶λλα αγαθά και υπηρεσίες ”, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων και των τιμών των άλλων υπηρεσιών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από την επαναφορά των τιμών των κουρείων- κομμωτηρίων στα επίπεδα πριν από τη χορήγηση του Δώρου Πάσχα.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,4% της ομάδας “Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά”, λόγω μείωσης των τιμών, κυρίως, στα είδη: αρνί και κατσίκι (νωπά), ελαιόλαδο, λαχανικά νωπά, πατάτες νωπές.

Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα φρούτα νωπά.

β) Κατά 0,5% της ομάδας ‘’ Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια ‘’, λόγω επαναφοράς των τιμών των σερβιριζόμενων ειδών στα επίπεδα πριν από τη χορήγηση του Δώρου Πάσχα.

Σύγκριση Μαΐου 2007 με Μάιο 2006

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 2,6% το μήνα Μάιο 2007, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαΐου 2006, προήλθε από τις ακόλουθες αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 2,0% της ομάδας ‘’ Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: δημητριακά και παρασκευάσματα, κρέατα γενικά, ψάρια γενικά, γαλακτοκομικά και αυγά, φρούτα νωπά, πατάτες νωπές, γλυκά-ζαχαρωτά, καφές, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμοί φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών του ελαιολάδου και των νωπών λαχανικών.

β) Κατά 8,8% της ομάδας ‘’ Αλκοολούχα ποτά και καπνός ‘’, λόγω αύξησης των τιμών των αλκοολούχων και μη σερβιριζόμενων ποτών και των τσιγάρων.

γ) Κατά 3,2% της ομάδας ‘’ Ένδυση και υπόδηση ’’, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

δ) Κατά 2,0% της ομάδας ‘’ Στέγαση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας, της ύδρευσης- αποχέτευσης, των δημοτικών τελών, των υπηρεσιών κοινοχρήστων, του ηλεκτρικού ρεύματος και των στερεών καυσίμων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών του πετρελαίου θέρμανσης.

ε) Κατά 2,4% της ομάδας ‘’ Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα έπιπλα-καλύμματα δαπέδου, στα είδη κλινοστρωμνής - λευκά είδη, στα υαλικά, επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, στα είδη καθαρισμού και στις οικιακές υπηρεσίες.

στ) Κατά 3,2% της ομάδας ‘’ Υγεία ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών και της νοσοκομειακής περίθαλψης.

ζ) Κατά 1,6% της ομάδας ‘’ Μεταφορές ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), συντήρηση και επισκευή αυτοκινήτου-μοτοσiκλέτας, υπηρεσίες μεταφορών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των αυτοκινήτων.

η) Κατά 1,0% της ομάδας ‘’ Επικοινωνίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών της πρόσβασης στο διαδίκτυο.

θ) Κατά 1,8% της ομάδας ‘’ Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: βιβλία-εφημερίδες-περιοδικά-γραφικά, υπηρεσίες αναψυχής.

Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ειδών οπτικοακουστικού εξοπλισμού και των ηλεκτρονικών υπολογιστών.

ι) Κατά 3,8% της ομάδας ‘’ Εκπαίδευση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων, των εκπαιδευτηρίων ξένων γλωσσών, των φροντιστηρίων και των τεχνικών σχολών / ΙΕΚ.

ια) Κατά 3,7% της ομάδας ‘’ Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ειδών : φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά - γλυκά - καφές - ποτά (σερβιριζόμενα).

ιβ) Κατά 2,2% της ομάδας ‘’ ¶λλα αγαθά και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των κουρείων - κομμωτηρίων, των ειδών ατομικής φροντίδας, των κοσμημάτων - ρολογιών, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων και των τιμών των άλλων υπηρεσιών.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα