«Τις επόμενες μέρες θα υπογραφεί η σύμβαση για τις πρόδρομες εργασίες και μέχρι το καλοκαίρι θα αρχίσουν να στήνονται τα πρώτα εργοτάξια για τη Γραμμή 4 του Μετρό», σύμφωνα με τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών, Γ. Καραγιάννη. Παράλληλα, προχωρούν οι διαδικασίες για τον προσυμβατικό έλεγχο από το Ελεγκτικό Συνέδριο της κύριας σύμβασης, που περιλαμβάνει την κατασκευή 15 νέων σταθμών, θα έχει μήκος 13χλ θα εξυπηρετεί πολλές πυκνοκατοικημένες περιοχές του Λεκανοπεδίου και του κέντρου της Αθήνας, θα αποσυμφορήσει τους υφιστάμενους κεντρικούς σταθμούς Μετρό (κυρίως του Συντάγματος) από την συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση του επιβατικού κοινού, ενώ θα εξυπηρετεί και πολλές υπηρείες και εγκαταστάσεις, όπως τα Δικαστήρια, Νοσοκομεία, Εκπαιδευτικά Ιδρύματα κλπ.
«Εκτιμάται ότι η κύρια σύμβαση θα υπογραφεί ως τις αρχές του καλοκαιριού», έκανε γνωστό ο κ. Καραγιάννης.
Ο κ. Γ. Καραγιάννης, μιλωντας στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής και αναφερόμενος στις εξελίξεις στα μεγάλα έργα Υποδομών μέσα στο 2021 ανέφερε πως σύντομα θα ξεμπλοκάρει από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το θέμα του δρόμου Πάτρα – Πύργος».
Ακόμη, μίλησε για την επανεκκίνηση σημαντικών έργων, υπογραμμίζοντας: «Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για την Υποθαλάσσια Ζεύξη της Σαλαμίνας που θα υλοποιηθεί μέσω Σύμβασης Παραχώρησης, όπου μόλις στις 24 Μαρτίου καταθέσαμε την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Ακόμα, μέσα στο έτος αυτό, θα δημοπρατήσουμε τη σύνδεση της Λεωφόρου Κύμης με τον ΠΑΘΕ, ένα τεράστιο έργο προϋπολογισμού άνω των 300 εκατομμυρίων ευρώ, με μεγάλη αστική σήραγγα όμοια της οποίας δεν έχει ξανακατασκευαστεί στη χώρα, όπως και τον οδικό άξονα Δράμα – Αμφίπολη προϋπολογισμού περίπου 150 εκατομμυρίων ευρώ», είπε χαρακτηριστικά ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών.
Για το Ν. 4412 υπογράμμισε: «Τροποποιήσαμε τη διάταξη του συστήματος Μελέτη – Κατασκευή, που μέχρι σήμερα απαιτούσε την ύπαρξη του συνόλου των μελετών και αδειοδοτήσεων, με αποτέλεσμα να μην είναι εφικτή η προκήρυξη σημαντικών έργων. Τι κάναμε; Εκμεταλλευτήκαμε την εμπειρία των ΣΔΙΤ. Τα έργα πλέον θα μπορούν να δημοπρατούνται και παράλληλα να τρέχουν οι διαδικασίες των αναγκαίων αδειοδοτήσεων, αφού η μέχρι σήμερα προβλεπόμενη δήθεν ωριμότητα τους, οδήγησε σε μεγάλες χρονικές καθυστερήσεις».
Για τα έργα ΣΔΙΤ σχολίασε: «Ήδη έχει εγκριθεί το μεγάλο ΣΔΙΤ συντήρησης και λειτουργίας του Εξωτερικού Υδροδοτικού Συστήματος της Αθήνας προϋπολογισμού 235 εκατομμυρίων ευρώ, το νέο κτίριο στην Πειραιώς που θα στεγάσει τις υπηρεσίες της Γ.Γ. Υποδομών, οι 17 υπερσύγχρονες, βιοκλιματικές σχολικές μονάδες στην Κεντρική Μακεδονία προϋπολογισμού 129 εκατομμυρίων ευρώ, καθώς και τα 3 clusters 12 Δικαστικών Μεγάρων προϋπολογισμού 310 εκατομμυρίων ευρώ σε Κρήτη, Κεντρική Μακεδονία και Κεντρική Ελλάδα».
Τέλος αναφερόμενος ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών στον προγραμματισμό του Υπουργείου στα έργα ΣΔΙΤ, τόνισε: «για το αμέσως επόμενο διάστημα βρίσκονται και άλλα σημαντικά έργα υποδομών μέσω ΣΔΙΤ συνολικού προϋπολογισμού 1,3δις ευρώ, χαρακτηριστικότερα των οποίων είναι η Λειτουργία και Συντήρηση του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης, το Φράγμα Ενιπέα στα Φάρσαλα Θεσσαλίας και το καινοτόμο σύστημα των ηλεκτρονικών διοδίων με αναλογική χρέωση».