Η Κίνα επέβαλε κυρώσεις σε οργανισμούς και πρόσωπα του Ηνωμένου Βασιλείου την Παρασκευή, λέγοντας ότι οι κυρώσεις που πρώτη επέβαλε η Βρετανίας σε Κινέζους που φέρονται να κατηγορούνται για παραβιάσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων στη Σιντσιάνγκ βασίστηκαν σε «ψέματα και παραπληροφόρηση».
Το Υπουργείο Εξωτερικών επέβαλε κυρώσεις σε τέσσερις οργανισμούς του Ηνωμένου Βασιλείου και σε εννέα άτομα στα οποία θα απαγορευτεί η επιχειρηματική δραστηριότητα με την Κίνα. Τα περιουσιακά τους στοιχεία στη χώρα θα παγώσουν επίσης, ανέφερε το υπουργείο.
Αυτές οι κυρώσεις πηγαίνουν είναι ένα βήμα πιο πέρα από τις προηγούμενες κινεζικές κυρώσεις σε ξένους οργανισμούς. Οι κυρώσεις αυτής της εβδομάδας σε οργανισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης και σε αμερικανικούς πολιτικούς τον Ιανουάριο επικεντρώθηκαν στην απαγόρευση ταξιδιών στην Κίνα και της επιχειρηματικής δραστηριότητας.
Οι νέες κυρώσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο στοχεύουν πρωτίστως σε άτομα που ασχολούνται με τα ανθρώπινα δικαιώματα, ιδίως εκείνα των μουσουλμάνων Ουιγούρων στη Σιντσιάνγκ. Η Σιντζιάνγκ φιλοξενεί τους Ουιγούρους, μια εθνική μειονότητα που τα Ηνωμένα Έθνη, οι Ηνωμένες Πολιτείες, το Ηνωμένο Βασίλειο και άλλοι έχουν αναγνωρίσει ως καταπιεσμένη ομάδα.
Οι ΗΠΑ, η ΕΕ, το Ηνωμένο Βασίλειο και ο Καναδάς επέβαλαν τη Δευτέρα κυρώσεις σε κινέζους αξιωματούχους, κίνησε που αποτέλσε ην πρώτη συντονισμένη δράση των δυτικών εθνών από τότε που ανέλαβε ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν. Οι χώρες ανέφεραν παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην περιοχή της Σιντζιάνγκ της Κίνας, κατηγορίες που το επανειλημμένα αρνήθηκε το Πεκίνο. Ακτιβιστές, ωστόσο, και ειδικοί του ΟΗΕ σε ζητήματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων υποστηρίζουν κάνουν κατηγορούν την Κίνα για καταναγκαστική εργασία.
Την Πέμπτη, η κριτική της αμερικανικής Nike και της σουηδικής H&M, που συμφωνούν με τις καταγγελίες της διεθνούς κοινότητας σχετικά με την παραγωγή βάμβακος στη Σιντσιάνγκ από την καταναγκαστική εργασία της μειονότητας των Ουιγούρων, προκάλεσε έντονες αντιδράσεις στην Κίνα, με συστάσεις ακόμη και για μποϊκοτάρισμα των προϊόντων τους.
Αναζητήσεις για προϊόντα με την επωνυμία των H&M και Nike στις μεγαλύτερες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως η JD και η TMall της Alibaba, έχουν αποκλειστεί. Παράλληλα, χρήστες του Weibo, του αντίστοιχου Twitter της Κίνας, ζητούν να γίνει μποϊκοτάζ στα καταστήματα των δύο εταιρειών στη χώρα.
naftemporiki.gr με πληροφορίες από CNBC