ΠΕΡΙΠΟΥ 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ θα στοιχίσει η ηλεκτρική διασύνδεση των Ελληνικών νησιών με το ηπειρωτικό σύστημα της χώρας. Η προοπτική αυτή θα επιτρέψει να αναπτυχθούν στα νησιά αιολικά πάρκα συνολικής ισχύος 1.255 μεγαβάτ σήμερα, έως 1.950 μεγαβάτ σε μία δεκαετία, ενώ η υλοποίηση του όλου σχεδίου, εκτιμάται ότι θα διαρκέσει από 15-20 χρόνια.
Αυτά είναι τα πρώτα συμπεράσματα στα οποία καταλήγει η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, προσεγγίζοντας το θέμα της διασύνδεσης των νησιών, σε συνδυασμό με την αξιοποίηση του αιολικού δυναμικού που αυτά διαθέτουν.
Συγκεκριμένα η ΡΑΕ καταλήγει ότι τα δύο αυτά στοιχεία, θα πρέπει να αποτελέσουν τη μακροπρόθεσμη ενεργειακή στρατηγική για την ηλεκτροδότηση των νησιών, με γνώμονα το σεβασμό του χαρακτήρα των νησιών.
Οσο για τις ενέργειες που προωθούνται προς αυτή την κατεύθυνση, η ΡΑΕ ήδη ανέθεσε στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο την εκπόνηση δύο
μελετών, μία για τη διασύνδεση νησιών των Ανατολικών Κυκλάδων και μία γενικότερη, για τις δυνατότητες διασύνδεσης σχεδόν του συνόλου των μη διασυνδεδεμένων νησιών.
Επιπλέον, η μελέτη για τη διασύνδεση των Ανατολικών Κυκλάδων -Σύρος, Μύκονος, Νάξος και Πάρος- με τα διασυνδεμένα νησιά ¶νδρο και την Τήνο, έχει λάβει την οριστική της μορφή με διαφοροποιήσεις έναντι της αρχικής μελέτης, σε ό,τι αφορά την κατασκευή εναέριων γραμμών υψηλής τάσης επάνω στα νησιά, τα οποία καταργούνται.
Ετσι, το έργο της διασύνδεσης των Κυκλάδων υιοθετήθηκε και εγκρίθηκε πλέον από τον υπουργό Ανάπτυξης, και με προϋπολογισμό περίπου 250 εκατομμύρια ευρώ, εντάχθηκε στα υπό εκτέλεση έργα του ΔΕΣΜΗΕ για την περίοδο 2006-2010, ανατέθηκε στη ΔΕΗ και η ολοκλήρωσή του αναμένεται για το 2010. Το έργο βρίσκεται στη φάση των περιβαλλοντικών μελετών και εγκρίσεων και υπάρχουν βάσιμες ελπίδες ότι θα ολοκληρωθεί μέσα στο εγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και προϋπολογισμό.
Αναφορικά με τις διασυνδέσεις των υπόλοιπων νησιών, η μελέτη του ΕΜΠ κατέληξε στο συμπέρασμα ότι αυτές είναι εφικτές και οπωσδήποτε συμφέρουσες, με καθαρά τεχνικοοικονομικά κριτήρια, ακόμα και αν ορισμένες προϋποθέτουν την κατασκευή έργων ενίσχυσης του διασυνδεδεμένου συστήματος, ή ακόμα και μερική λειτουργία τοπικών σταθμών.