Η επιχειρηματική δραστηριότητα στη Γερμανία εξακολούθησε να επεκτείνεται ακόμη και όταν επιβλήθηκαν εκ νέου οι περιορισμοί για τον έλεγχο του νέου κορωνοϊού, που με την σειρά τους «βάρυναν» τον κλάδο των υπηρεσιών που απευθύνονται στους καταναλωτές, σύμφωνα με ευρεία έρευνα στη χώρα.
Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία του IHS Markit, ο δείκτης PMI για τις υπηρεσίες έπεσε στο 45.9 τον Φεβρουάριο καταγράφοντας ιστορικό χαμηλό εννιαμήνου. Τον προηγούμενο μήνα ο δείκτης ήταν στο 46.7.
Τα αποτελέσματα αυτά αυξάνουν τις ανησυχίες ότι η μεγαλύτερη οικονομία της ευρωζώνης οδεύει προς αδύναμα αποτελέσματα το πρώτο τρίμηνο του 2021.
Ο δείκτης ήταν κάτω από το επίπεδο που προέβλεψαν οικονομολόγοι που ρωτήθηκαν από το Reuters. Παράλληλα, παρέμεινε κάτω από το όριο του 50, δείκτης πάνω από το οποίο δείχνει ότι η πλειονότητα των επιχειρήσεων αναφέρουν αύξηση της δραστηριότητας από τον προηγούμενο μήνα.
Ο συνεχιζόμενος καταποντισμός του γερμανικού κλάδου των υπηρεσιών αντισταθμίστηκε, ωστόσο, από μια ισχυρή ανάκαμψη για τον κλάδο της βιομηχανικής παραγωγής, με τους κατασκευαστές να επηρεάζονται λιγότερο από το δεύτερο κύμα περιορισμών. Επίσης επωφελήθηκαν από την αύξηση των εξαγωγών, ιδίως προς την Κίνα.
Ο δείκτης PMI για τη μεταποίηση αυξήθηκε σε υψηλό των τριών ετών και διαμορφώθηκε στο 60,6, από 57,1 τον προηγούμενο μήνα. Ο σύνθετος PMI για τη Γερμανία, ο οποίος συνδυάζει την απόδοση του κλάδου των υπηρεσιών και της μεταποίησης, αυξήθηκε στο 51,3, αφού έφτασε στο χαμηλό των επτά μηνών τον προηγούμενο μήνα.
Η απόφαση της κυβέρνηση στο Βερολίνο για επέκταση των περιορισμών μέχρι τουλάχιστον τις 7 Μαρτίου πυροδότησε πρόσφατα αντιδράσεις από επιχειρηματικές ομάδες.
Με πληροφορίες από Financial Times