Από την έντυπη έκδοση
Της Λέττας Καλαμαρά
[email protected]
Σωρεία προβλημάτων αντιμετωπίζει το εμπόριο και ειδικότερα ο κλάδος των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, με τις επιχειρήσεις να τελούν σε συνθήκες παρατεταμένης κρίσης.
Και αυτό παρά το γεγονός ότι ο συγκεκριμένος κλάδος αντιπροσωπεύει κατηγορίες προϊόντων που έχουν υψηλή ζήτηση λόγω συνθηκών (τηλε-εργασία, τηλε-εκπαίδευση) και τα οποία έχουν καταστεί πλέον σε είδη πρώτης ανάγκης.
Ωστόσο, η επιβολή της νέας απαγόρευσης της κυκλοφορίας, που επέφερε την εκ νέου ακύρωση λειτουργίας του φυσικού καναλιού στην Αττική, οδήγησε στην κατάρρευση των πωλήσεων. Στο μεταξύ, η έλευση του χιονιά ειδικά στην Αττική με την πολυήμερη διακοπή της ηλεκτροδότησης χιλιάδων νοικοκυριών και επιχειρήσεων πάγωσαν στην κυριολεξία τις αναιμικές πωλήσεις των προηγούμενων ημερών.
Η δυσάρεστη ανατροπή του Φεβρουαρίου στην κατανάλωση ως αποτέλεσμα των περιορισμών στη μετακίνηση του αγοραστικού κοινού ψαλίδισε την αμυδρή ελπίδα που είχε φανεί για την πορεία της αγοράς τον Ιανουάριο.
Το 70% του τζίρου σε Αττική - Θεσσαλονίκη
Όπως λένε χαρακτηριστικά στη «Ν» στελέχη του χώρου των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, η Αττική και η Θεσσαλονίκη αντιπροσωπεύουν το 70% του τζίρου του κλάδου. Οπότε γίνεται αντιληπτό ότι οι αλλεπάλληλες ανατροπές προς το χειρότερο στη λειτουργία των συγκεκριμένων αγορών πλήττουν βάναυσα τις επιχειρήσεις του χώρου.
Αμυδρό φως στο σκοτάδι της οικονομικής αδράνειας εμφανίζει η αγορά της επαρχίας όπου τα μεμονωμένα καταστήματα έχουν βρει ένα σχετικό βηματισμό και διατηρούν σε αξιοπρεπή επίπεδα τις επιχειρηματικές τους επιδόσεις. Ωστόσο, το ποσοστό που αντιπροσωπεύει ο τζίρος της επαρχίας στον συνολικό τζίρο του κλάδου είναι σχετικά μικρό και δεν επαρκεί για την επιβίωση, πόσο μάλλον την ανάπτυξη του κλάδου.
Καταστήματα ως κέντρα διανομής
Όπως τονίζουν εκπρόσωποι από τις οργανωμένες αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, πλέον έχουν αλλάξει όλο το μοντέλο διοίκησης, προσαρμόζοντάς το στις τρέχουσες συνθήκες που απαιτούν ισχυρή ηλεκτρονική παρουσία και αντίστοιχη εξυπηρέτηση και υποστήριξη.
Μάλιστα αναφέρουν πως οι αλυσίδες με εκτεταμένα ανά την επικράτεια δίκτυα καταστημάτων έχουν μετεξελίξει τα φυσικά καταστήματα σε σημεία υποστήριξης των ηλεκτρονικών πωλήσεων ως αποκεντρωμένα κέντρα διανομής.
Μάλιστα, ορισμένοι έχουν ενισχύσει το συγκεκριμένο μοντέλο διοίκησης με συνεργασίες με τοπικές εταιρείες μεταφορών, πέρα δηλαδή από τις μεγάλες εταιρείες, δίνοντας μια νέα διάσταση στον τομέα των ταχυμεταφορών.
Ένα νέο επιχειρηματικό περιβάλλον
Στην ερώτηση πόσο θα μπορούσε να διατηρηθεί αυτό το σύστημα διοίκησης και επιχειρηματικής ανάπτυξης, οι επικεφαλής του κλάδου σημειώνουν πως «ο δρόμος που έχει ανοίξει είναι τελείως διαφορετικός με όσα ξέραμε μέχρι τώρα και σίγουρα μπορεί να πάει μακριά. Συνεπώς δημιουργείται ένα νέο επιχειρηματικό περιβάλλον το οποίο θα καθορίσει και τις εξελίξεις στον τομέα της εργασίας στον κλάδο και της απασχόλησης του ανθρώπινου δυναμικού, σε συνδυασμό με τις νέες δεξιότητες που απαιτούνται».
Προβάδισμα για τους φορητούς Η/Υ
Αναφορικά με τα είδη που εμφανίζουν τη μεγαλύτερη ζήτηση, οι φορητοί υπολογιστές διατηρούν προβάδισμα, τα αναλώσιμα, τα tablets και συγκεκριμένες κατηγορίες περιφερειακών για την υποστήριξη της online εργασίας και διαβίωσης.