«Θέλω η Fiat να γίνει η Apple των αυτοκινήτων»

Λέει ο CEO της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας σε συνέντευξή του στην «La Stampa»
Τετάρτη, 04 Ιουλίου 2007 12:53
UPD:12:58

Ηταν το μικρό αυτοκίνητο που μπορούσες να παρκάρεις στο πιο μικρό σημείο της πλατείας, τόσο ιταλικό όσο το προσούτο και ο εσπρέσσο. Στην 50ή του επέτειο το Cinquecento επέστρεψε, ανακοίνωσε η Fiat η οποία θεωρεί ότι το αυτοκίνητο θα αποτελέσει το iPod των αυτοκινήτων.

Η Fiat παρουσιάζει την έκδοση του τρίθυρου Cinquecento (το 500αράκι στα ιταλικά) σε τελετή σήμερα στο Τορίνο με την επιστροφή του μετά από την παύση της παραγωγής του στη δεκαετία του 1970.

Ο ανώτατος εκτελεστικός διευθυντής της Fiat, λέει ότι θέλει να ανταγωνιστεί την Apple, κατασκευάζοντας αυτοκίνητα με στυλ όπως η αμερικανική εταιρεία κατασκευάζει τις μικρές συσκευές αναπαραγωγής μουσικής iPod και να πουλήσει τόσα πολλά όσα πουλάει το τελευταίο.

«Θέλω η Fiat να γίνει η Apple των αυτοκινήτων», ανέφερε ο Sergio Marchionne σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «La Stampa», σε συνέντευξη που δημοσιεύθηκε σήμερα. «Και το Cinquecento θα είναι το δικό μας iPod», συμπλήρωσε, παραπέμποντας στην τεράστια επιτυχία που έχει σημειώσει το iPod.

Οπως το Mini ή το Beetle της Volkswagen το Cinquecento είναι εικόνα. Για τους Ιταλούς εκφράζει την οικονομική έκρηξη της χώρας τους μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Φτηνό και αποτελεσματικό αντικατέστησε τα σκούτερ για χιλιάδες ανθρώπους των οποίων το επίπεδο ζωής βελτιώθηκε σημαντικά τις δεκαετίες του 1950 και του 1960.

Μετά από 18 χρόνια στον δρόμο το Cinquecento σταμάτησε να παράγεται το 1975.

Ο Marchionne είπε ότι εργάζεται για να καταστήσει τη Fiat μια ευέλικτη αυτοκινητοβιομηχανία μετά την επιτυχή αναδιάρθρωσή της. Χρειάστηκαν 18 μήνες για να δημιουργήσει το νέο Fiat 500 και να το διαθέσει στην αγορά. «Είναι ο διπλάσιος χρόνος για την γέννηση ενός παιδιού και το ήμισυ από όσο χρειάζονται οι ανταγωνιστές μας για να κατασκευάσουν τα δικά τους αυτοκίνητα», επεσήμανε ο Marchionne.

Οι ιταλικές εφημερίδες αναφέρουν ότι η τιμή του Cinquecento θα είναι περίπου 10.000 ευρώ.

Μικρή θα είναι και η παραγωγή του, περίπου 120.000 οχήματα ετησίως, έναντι των 2 εκατ. οχημάτων που κατασκευάζει τον χρόνο η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία, ενώ θα αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό οχημάτων ανάλογων του βελτιωμένου Twingo της Renault.

Οικονομικοί αναλυτές εκτιμούν ότι το νέο Fiat 500 θα βελτιώσει την εικόνα της αυτοκινητοβιομηχανίας αντί των οικονομικών της, παρά το γεγονός ότι θα κατασκευάζεται σε μονάδα της στην Πολωνία για τη διατήρηση του χαμηλού του κόστους.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα