Από την έντυπη έκδοση
Της Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected]
Με ρυθμό ανάπτυξης 40%, deals αξίας άνω των 180 δισ. ευρώ στο ενεργητικό της, περισσότερους από 300 εργαζόμενους και προσλήψεις 150 στελεχών εν μέσω πανδημίας, η Dialectica διευρύνει το αποτύπωμά της και εκτός Ελλάδας, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις να γίνει ένας διεθνής παίκτης της αγοράς information services (expert network), χτίζοντας μεθοδικά σχέσεις αξιοπιστίας με θεσμικούς επενδυτές, πολυεθνικές, private equity funds και συμβουλευτικές εταιρείες.
Βοηθά τους πελάτες της στον τομέα της έρευνας αγοράς, αναλύει το επιχειρηματικό περιβάλλον και προσφέρει πολύτιμες πληροφορίες για καταναλωτικές τάσεις, ανταγωνισμό και κανάλια διανομής σε επίδοξους αγοραστές. Κολοσσοί των τεχνολογιών και της παγκόσμιας βιομηχανίας χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες της Dialectica για να μιλήσουν με στελέχη της αγοράς (experts) με σκοπό να αντλήσουν σημαντικές πληροφορίες, όπως βέλτιστες πρακτικές, και να μετρήσουν την αξία μιας μάρκας, μελετώντας την αλυσίδα εφοδιασμού της μεταξύ άλλων.
Από την ιδέα στην πράξη
Ο κ. Γιώργος Τσαρούχας, CEO και συνιδρυτής της Dialectica, πριν από περίπου έξι χρόνια, έχοντας χρησιμοποιήσει ο ίδιος υπηρεσίες από πάροχο του information services, συνειδητοποίησε ότι πρόκειται για μια αποτελεσματική οδό για να φτάσει ένας επενδυτής στη σωστή απόφαση για δυνητική συμφωνία. Ήταν ενθουσιασμένος με την ιδέα. Άρχισε να διερευνά τις δυνατότητες της αγοράς, το πιθανό επιχειρηματικό ρίσκο και τα προσωπικά του όρια, εν έτει 2014 και ενώ βρισκόταν στις ΗΠΑ. Σε συνεργασία με τον Φρεντ Κόρκετ αποφάσισαν να ανοίξουν την εταιρεία το 2015. Το υψηλής κατάρτισης ανθρώπινο δυναμικό στην Ελλάδα, σε μια εποχή μάλιστα που λόγω των capital controls άρχιζε να αναζητεί ευκαιρίες καριέρας στο εξωτερικό (brain drain), αποτέλεσε δεξαμενή άντλησης ταλέντων για το εγχείρημα. Τα πρώτα γραφεία της Dialectica λειτούργησαν σε Ελλάδα και Αγγλία.
«Οι πρώτοι μας πελάτες ήταν Γερμανοί. Αυτοί, σε πρώτη φάση, διέδωσαν την ποιότητα υπηρεσιών που είχαν στην Ελλάδα και μας διαφήμισαν», αναφέρει στη «Ν» ο κ. Τσαρούχας, εξηγώντας πώς η εταιρεία έφτασε σήμερα να διαθέτει παρουσία και στο Μοντρεάλ, τη μεγαλούπολη του Καναδά, προετοιμάζοντας την είσοδό της σε Νέα Υόρκη και Ασία.
Αν και η αγορά του information services (expert network) έχει εδραιωθεί πλέον παγκοσμίως, δεν δραστηριοποιούνται σε αυτήν πάνω από 30 με 40 μεγάλοι αξιόπιστοι παίκτες. Η Dialectica, με ανάπτυξη 40% και ετήσιο τζίρο μερικών εκατομμυρίων δολαρίων, διεκδικεί με αξιώσεις μερίδιο στην πίτα της αναδυόμενης αυτής αγοράς, που υπολογίζεται πάνω από 1 δισ. ευρώ. Προφέροντας μισθούς τουλάχιστον μιάμιση φορά πάνω από τον μέσο μισθό της αγοράς, συν μπόνους, αποτελεί ελκυστικό εργοδότη, αφού λίγες εταιρείες προσφέρουν σε 25χρονους απόφοιτους μισθούς αυτής της τάξης.
Αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι ότι η ζήτηση βαίνει αυξανόμενη, καθώς, όπως μας μεταφέρει ο κ. Τσαρούχας, αυξάνονται τα deals στην παγκόσμια αγορά. Στην Ελλάδα δεν είναι πάρα πολλοί οι πελάτες του information services (expert network), καθώς οι υπηρεσίες αυτές απευθύνονται σε μεγάλους οργανισμούς, ελεγκτικές εταιρείες, μεγάλους επενδυτικούς οίκους και εταιρείες με εξαγωγικό προφίλ. Πρόκειται για πρωταθλητές της παγκόσμιας επενδυτικής σκηνής. Όσοι από αυτούς δραστηριοποιούνται στην τοπική αγορά μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού. Αρκεί να ανατρέξει κανείς σε εμβληματικά deals των τελευταίων μηνών για να βρει επενδυτές, όπως π.χ. οι CVC και BC Partners.
Επομένως, η Dialectica αντλεί το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της εκτός της τοπικής αγοράς, η οποία έχει ένα μερίδιο σχεδόν 0,01% στον κύκλο εργασιών της. Παρ’ όλα αυτά, πάντως, ο κ. Τσαρούχας εμφανίζεται αισιόδοξος για το επενδυτικό περιβάλλον στην Ελλάδα, θεωρώντας ότι η χώρα μας «μετά τη δεκαετή κρίση διαχειρίζεται με ωριμότητα τις προκλήσεις, υπάρχει αποφασιστικότητα για εκσυγχρονισμός της δημόσιας διοίκησης και βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος», ενώ όπως τονίζει η πανδημία έδωσε την ευκαιρία στη χώρα να κάνει rebranding.
Η Dialectica, στην οποία πλέον έχουν μπει και νέοι μέτοχοι, χτίζει ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα τόσο σε επίπεδο υποδομών τεχνολογίας όσο και σε ταλέντο, επενδύοντας συστηματικά στο ανθρώπινο δυναμικό.
Η κρίση του Covid-19
Ο κ. Τσαρούχας τονίζει ότι κατά την περίοδο της πανδημίας η εταιρεία δεν έκανε χρήση των μέτρων της κυβέρνησης, ενώ δεν προχώρησε σε περικοπές θέσεων εργασίας, μισθών ή μπόνους. Διαχειρίζεται την κρίση περιορίζοντας κόστη από άλλες πηγές. Ως μια εταιρεία εντάσεως εργασίας με ανθρώπινο δυναμικό που αναμένεται να φτάνει τα 450 με 500 άτομα στο τέλος του 2022, η Dialectica μελετά τις αλλαγές που συντελούνται στο μοντέλο εργασίας εν μέσω πανδημίας και δεν παραβλέπει την αξία της εταιρικής κουλτούρας που δεν επιδέχεται εκπτώσεις.
Εν κατακλείδι, σημειώνει ότι στη στρατηγική της εταιρείας του βασικός στόχος είναι η προσήλωση στην παροχή πρωτογενούς πληροφορίας από αξιόπιστες πηγές σε θεσμικούς επενδυτές, ώστε σε μία πενταετία η Dialectica να προσφέρει εργασία σε πάνω από 1.000 άτομα, διαθέτοντας γραφεία σε όλα τα μεγάλα χρηματοοικονομικά κέντρα του πλανήτη.