Σοβαρά πλήγματα δέχθηκε η αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο, λόγω της πανδημίας και του Brexit. Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση οι πωλήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο μειώθηκαν κατά 29,4% πέρσι, σε σχέση με το 2019.
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη μείωση του όγκου των πωλήσεων από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, το 1943, αναφέρει το Reuters.
Οι ετήσιες πωλήσεις ανήλθαν σε 1,63 εκατ. αυτοκίνητα το 2020, σύμφωνα με στοιχεία της Εταιρείας Κατασκευαστών και Εμπόρων Αυτοκινήτων (SMMT). Η αγορά χτυπήθηκε ιδιαίτερα από πτώση κατά 97% τον Απρίλιο 2020, τον πρώτο ολόκληρο μήνα ενός εθνικού lockdown. Το 2020 ήταν η πιο δύσκολη χρονιά για την αγορά από το 1992.
Το κλείσιμο των εκθεσιακών χώρων που επιβάλλεται από την πανδημία μείωσε τη συνολική ζήτηση κατά 29,4%, με αποτέλεσμα την απώλεια 680.076 πωλήσεων που ισοδυναμεί με χαμένο κύκλο εργασιών 22,64 δισ. ευρώ.
Ηλεκτρικά και υβριδικά plug-in
Ωστόσο το 2020 ήταν η καλύτερη χρονιά για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα υβριδικά plug-in, τα οποία κατέλαβαν το 10,7%, της συνολικής αγοράς στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Οι επενδύσεις σε υποδομές για τη φόρτιση των μπαταριών είναι πλέον απαραίτητες για την επανεκκίνηση της βιομηχανίας και την αντιμετώπιση της πρόκλησης της ηλεκτροκίνησης μετά το Brexit, εκτιμούν οι αναλυτές.
Οι περιορισμοί λόγω της πανδημίας, η αναθεώρηση της ημερομηνίας λήξης της πώλησης βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων που πλέον καθορίσθηκε για το 2030 και η αβεβαιότητα λόγω του Brexit, είχαν ως αποτέλεσμα η βιομηχανία να υποστεί μεγάλη απώλεια στον κύκλο εργασιών της.
Τα βενζινοκίνητα και ήπια υβριδικά (MHEV) αυτοκίνητα βενζίνης αποτελούσαν το 62,7% των πωλήσεων, ενώ τα πετρελαιοκίνητα και τα πετρελαιοκίνητα MHEV, αποτελούν σχεδόν το ένα πέμπτο (19,8%) της αγοράς.