Ουραγός η Ελλάδα στην αξιοποίηση πόρων του Ταμείου Συνοχής

Απάντηση της Επιτρόπου Χούμπνερ στον Δημήτρη Παπαδημούλη
Τετάρτη, 18 Ιουλίου 2007 12:12

Οι ρυθμοί υλοποίησης σιδηροδρομικών και λιμενικών έργων που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Συνοχής είναι εξαιρετικά βραδείς με αποτέλεσμα η ολοκλήρωση τους μέχρι το 2008 να βρίσκεται σε άμεσο κίνδυνο.

Αυτό προκύπτει από απάντηση της αρμόδιας Επίτροπου κ. Ντανούτα Χούμπνερ σε σχετική ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΣΥΝ Δημήτρη Παπαδημούλη.

Από την απάντηση και τους πίνακες που απέστειλε η κ Χούμπνερ στον έλληνα ευρωβουλευτή προκύπτει ότι η Ελλάδα παρουσιάζει τις χειρότερες επιδόσεις μεταξύ των «15» όσον αφορά την αξιοποίηση των κοινοτικών πόρων του Ταμείου Συνοχής. Βρίσκεται στην τελευταία θέση της κατάταξης με συνολική μέση απορρόφηση μόλις 46%, ενώ Ιρλανδία και Ισπανία παρουσιάζουν απορρόφηση 88% και 64% αντίστοιχα. Επιπλέον η μέση απορρόφηση για τα μεγάλα σιδηροδρομικά έρεγα του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών βρίσκονται κολλημένα στο 41%.

Όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή του ο κ. Παπαδημούλης, οι περιπτώσεις με τη χαμηλότερη απορρόφηση είναι:

• Κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής Ευαγγελισμός - Λεπτοκαρυά η οποία δεν έχει ακόμα ξεκινήσει

• Προέκταση της γραμμής του μετρό στο Ελληνικό (απορρόφηση 20%)

• Κατασκευή διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο - Ροδοδάφνη (απορρόφηση 32%)

• Κατασκευή διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Ικόνιο - Θριάσιο (απορρόφηση 20%)

Επίσης, πολύ κακή είναι και η πορεία της κατασκευής και εκσυγχρονισμού των λιμανιών όπου η μέση απορρόφηση είναι μόνο 21%.

Όπως αναφέρει η κ. Χούμπνερ στην απάντηση της, οι αιτίες της κακής πορείας των έργων είναι συγκεκριμένες και έχουν να κάνουν με «ανεπαρκής προετοιμασία για τα έργα, καθυστερήσεις στη διαδικασία απαλλοτρίωσης και την έκδοση αδειών από την αρμόδια περιβαλλοντική υπηρεσία, οι τεχνικές ιδιαιτερότητες των έργων, καθώς και τα προβλήματα συμμόρφωσης με την κοινοτική νομοθεσία π.χ. ως προς την περιβαλλοντική νομοθεσία και τους κανόνες για τις δημόσιες συμβάσεις».

Αναφερόμενος στο ζήτημα ο κ. Παπαδημούλης δήλωσε: «Αφιερώνουμε τα επίσημα στοιχεία της Κομισιόν στην κυβέρνηση της ΝΔ, τον Υπουργό Μεταφορών κ. Λιάπη και τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Κεφαλογιάννη. Καλούμε όσους αποδίδουν τα συχνά ατυχήματα στον ΟΣΕ καθώς και την ταλαιπωρία στα ελληνικά λιμάνια, αποκλειστικά στον "ανθρώπινο παράγοντα" να αναλάβουν τις μεγάλες τους ευθύνες για το κραυγαλέο έλλειμμα εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης των ελληνικών σιδηροδρόμων και λιμανιών. Αναμένουμε τις κυβερνητικές εξηγήσεις και ενέργειες. Για να μη χαθούν κι άλλα σημαντικά ποσά από το Γ' ΚΠΣ αλλά και για να ξεκινήσει επιτέλους το Δ' ΚΠΣ».



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα