Στις σημερινές δύσκολες συνθήκες, ο κλάδος καταναλωτικών προϊόντων μπορεί να αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης για όλους

Τρίτη, 22 Δεκεμβρίου 2020 10:00
MALIAKOS

Ερµιόνη Γεωργουλάκη, Country Manager Greece, Procter & Gamble

Σε συνθήκες αβεβαιότητας, η ασφάλεια και η εμπιστοσύνη διαμορφώνουν τις επιλογές μας.

Όσο η υγεία και η υγιεινή παραμένουν στο επίκεντρο, η καθημερινή καθαριότητα του σπιτιού και η φροντίδα της οικογένειας αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία. Έρευνες δείχνουν ότι η ανησυχία για την υγεία απασχολεί το  65% των Ευρωπαίων και καθορίζει τις καθημερινές τους επιλογές. 76% πλένουν πιο συχνά τα χέρια τους, 36% καθαρίζουν περισσότερο το σπίτι τους, 27% βάζουν πιο συχνά πλυντήριο ρούχων. Αναζητούμε λοιπόν με μεγαλύτερη προσοχή εκείνα τα προϊόντα οικιακής φροντίδας που μπορούν να προστατέψουν και να θωρακίσουν την ασφάλεια του σπιτιού και της οικογένειά μας.

Σε τέτοιες συνθήκες αβεβαιότητας, τείνουμε όλοι να αποφεύγουμε τους πειραματισμούς. Οι έρευνες μας δείχνουν ότι οι καταναλωτές στρέφονται σε εκείνες τις μάρκες τις οποίες εμπιστεύονται περισσότερο.

Έτσι εταιρίες όπως η P&G, έχουν βρεθεί στο επίκεντρο της νέας αυτής πραγματικότητας. Όσο οι καταναλωτές αναζητούν προϊόντα υψηλής απόδοσης και ποιότητας για την φροντίδα του σπιτιού, της οικογένειας, την καθαριότητα των ρούχων και το πλύσιμο των πιάτων, τόσο αυξάνεται και η ζήτηση στις μάρκες μας.  Η εμπιστοσύνη αυτή έχει χτιστεί σε βάθος χρόνου. Στην Ελλάδα συγκεκριμένα επιχειρούμε 60 χρόνια και παραμένουμε από την πρώτη στιγμή πιστοί στη δέσμευσή μας: Να κατανοούμε με τον καλύτερο τρόπο τις ανάγκες των Ελλήνων και Ελληνίδων και να ανταποκρινόμαστε στις απαιτήσεις τους με καινοτόμα προϊόντα στη σωστή αξία και χρήσιμο περιεχόμενο επικοινωνίας. Υπηρετούμε αυτή τη δέσμευσή διαχρονικά χτίζοντας εμπιστοσύνη που η σημασία της αναδεικνύεται ακόμα περισσότερο στις δύσκολες συνθήκες, όπως αυτές που βιώνουμε σήμερα.

Η Καινοτομία είναι ο μοχλός ανάπτυξης πάντα και ιδιαίτερα σε περιόδους Κρίσης.. Οι καταναλωτές, η Αγορά και η Οικονομία την αναζητούν περισσότερο από ποτέ!

Από την αρχή της πανδημίας, παραμείναμε σταθεροί στη στρατηγική μας εστίαση στην καινοτομία και στη δημιουργία αξίας για τους καταναλωτές μας. Οι κατηγορίες στις οποίες δραστηριοποιούμαστε, βρέθηκαν στο επίκεντρο της προσοχής των καταναλωτών και ήταν σημαντικό το γεγονός ότι μπορέσαμε να εξυπηρετήσουμε αυτές τις καθημερινές ανάγκες με δυνατή καινοτομία σε προϊόντα όπως το Ariel, το Fairy, την Oral B – μάρκες που οι καταναλωτές μας αμέσως αναγνωρίζουν στα ράφια, τις εμπιστεύονται και τις επιλέγουν γιατί εν μέσω πανδημίας, δεν υπάρχουν περιθώρια πειραματισμού σε ότι αφορά τη φροντίδα του σπιτιού και της οικογένειάς τους

Για εμάς όλα ξεκινούν ακούγοντας το κοινό μας.  Με τη βοήθεια των πιο σύγχρονων εργαλείων Επεξεργασίας Δεδομένων (Digital & Analytics)  αφουγκραζόμαστε τις συνθήκες που βιώνουν καθημερινά, τις ανησυχίες τους και τις επιθυμίες τους. Η επεξεργασία δεδομένων δεν είναι κάτι νέο. Είναι το βασικό εργαλείο για να κατανοήσουμε, να μεταφράσουμε και να ανταποκριθούμε καλύτερα στις ανάγκες των καταναλωτών. Αυτό που άλλαξε με τα χρόνια και την εξέλιξη της τεχνολογίας είναι 1/ η πληθώρα των δεδομένων που είναι διαθέσιμα και 2/ η δυνατότητα επεξεργασίας τεράστιων βάσεων δεδομένων μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα χάρη σε εξελιγμένους αλγορίθμους και με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης. Με αυτόν τον τρόπο ανταποκρινόμαστε στις ανάγκες των καταναλωτών μας με καινοτόμες λύσεις που τους βοηθούν να ανταπεξέλθουν στις δύσκολες συνθήκες που βιώνουν σήμερα.

Αρχικά εστιάζουμε στη δημιουργία ουσιαστικής καινοτομίας στην απόδοση ενός προϊόντος. Και επιτρέψτε μου να δώσω ένα παράδειγμα από την κατηγορία των απορρυπαντικών που ανταποκρίνεται στις ανησυχίες της σημερινής πραγματικότητας.

Η καθαριότητα και φροντίδα των ρούχων μας αποτελεί μία από τις βασικές ανάγκες κάθε οικογένειας. Μέχρι σήμερα θεωρούσαμε ότι ένα ρούχο ήταν καθαρό  με βάση αυτό που βλέπαμε: εάν ο λεκές δεν ήταν  πλέον ορατός, τότε το ρούχο ήταν καθαρό. Ωστόσο, οι περισσότεροι ίσως δεν γνωρίζουμε ότι η πλειονότητα των λεκέδων είναι αόρατοι και όταν δεν αφαιρούνται σωστά στο πλύσιμο, τότε σταδιακά συσσωρεύονται πάνω στο ρούχο. Χρειάζεται λοιπόν ένα απορρυπαντικό με εξαιρετική δράση προκειμένου να  να διασπάσει αυτούς τους λεκέδες στο πρώτο πλύσιμο – και μάλιστα να το καταφέρει αυτό και σε κύκλους χαμηλής θερμοκρασίας (30) οι οποίοι υπαγορεύονται σήμερα από την ανάγκη εξοικονόμησης ενέργειας. Αυτή ήταν και η ανάγκη που μας οδήγησε στην αναζήτηση νέας καινοτομίας η οποία επιτρέπει την αφαίρεση ορατών και αόρατων λεκέδων και η οποία σήμερα είναι διαθέσιμη στο νέο Ariel Allin1 PODS.

Tαυτόχρονα, στην P&G επενδύουμε στην Επικοινωνία

Προσαρμόσαμε την επικοινωνία των προϊόντων μας στις νέες συνθήκες έτσι ώστε να είμαστε  πραγματικά χρήσιμοι για τους καταναλωτές μας, αναδεικνύοντας τα οφέλη της καινοτομίας μας, στην υγιεινή, στη φροντίδα του σπιτιού, ενώ ενδυναμώσαμε την προσπάθεια μας να καλύψουμε ανάγκες της τοπικής κοινωνίας μέσα από τα προϊόντα μας.

Τέλος, συνεργαζόμαστε με όλους τους συμμετέχοντες στην αγοραστική αλυσίδα για τη δημιουργία αξίας για τον καταναλωτή. Στην διάρκεια της πανδημίας που η αγοραστικές συνήθειες αλλάξαν απότομα (αγορές εντός καταστημάτων με μέτρα προστασίας και αποστάσεις, μεγαλύτερα «καλάθια», μικρότερη συχνότητα επισκέψεων στα καταστήματα, αύξηση ηλεκτρονικού εμπορίου) κληθήκαμε να προσαρμοστούμε άμεσα ώστε η αγοραστική εμπειρία να παραμείνει απρόσκοπτη. Σε όλα τα σημεία πώλησης (ηλεκτρονικό ή φυσικό κατάστημα) επιδιώξαμε την καλύτερη εξυπηρέτηση και την καλύτερη αξία για τον καταναλωτή. Συνεργαστήκαμε με το λιανεμπόριο για να  αναδείξουμε την καινοτομία των προϊόντων και τα οφέλη της στα ράφια ή στις εκάστοτε προωθητικές ενέργειες. Προσαρμόσαμε την παρουσία μας στις νέες συνθήκες και στις νέες αγοραστικές συνήθειες ενώ εξασφαλίσαμε τη διαθεσιμότητα των προϊόντων μας παρά την απότομη αύξηση της ζήτησης – προϊόντων απαραίτητων στην καθημερινότητα όλων των νοικοκυριών. Φροντίσαμε ώστε να φτάσουν οι αυξημένες ποσότητες συντομότερα στην Ελλάδα μέσω εναλλακτικών διαδρομών, ενώ σε συνεργασία με το λιανεμπόριο εστιάσαμε στην ταχύτατη παράδοση από τις αποθήκες μας και όπου χρειάστηκε φτάσαμε μέχρι και σε παράδοση στα ίδια τα καταστήματα.

Σήμερα περισσότερο από ποτέ  είναι ζωτικής σημασίας να διατηρήσουμε και να ενισχύσουμε αυτό το μοντέλο που μας επέτρεψε να αναπτύξουμε τις κατηγορίες τα τελευταία χρόνια: εστίαση στην καινοτομία στη σωστή αξία, δυνατά πλάνα επικοινωνίας μέσα και έξω από το κατάστημα, ώστε ο καταναλωτής να εκτιμήσει και να αξιολογήσει τη νέα καινοτομία  και ισχυρή συνεργασία με το λιανεμπόριο για την παρουσίαση των προϊόντων και της καινοτομίας τόσο σε καταστήματα όσο και στο διαδίκτυο.

Και τελικά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι  ο κλάδος των καταναλωτικών προϊόντων στον οποίο επιχειρούμε αποτελεί έναν από τους βασικού πυλώνες της οικονομίας, αγγίζοντας εκατομμύρια ανθρώπους - άμεσα και έμμεσα - καθημερινά. Είναι ένας πυλώνας σταθερότητας ο οποίος έχει αποδείξει την ανθεκτικότητά του ακόμα και σε περιόδους κρίσης όπως ακριβώς έγινε και στην κρίση του 2008 όταν σε μία περίοδο γενικής οικονομικής ύφεσης ο τομέας των καταναλωτικών προϊόντων συνέχισε να αναπτύσσεται. Κάτι αντίστοιχο βιώνουμε και στη σημερινή κρίση.

...



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα