Το Δεκέμβριο η κατασκευή της Β.Δ. Οδού Πελοποννήσου

Εργο ύψους 2,8 δισ. ευρώ
Τρίτη, 24 Ιουλίου 2007 14:51
UPD:14:58

Μία από τις σημαντικότερες ημέρες για τη σημερινή πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ χαρακτήρισε ο υπουργός Γιώργος Σουφλιάς τη σημερινή, καθώς υπεγράφη η σύμβαση παραχώρησης για την κατασκευή της Βορειοδυτικής Οδού Πελοποννήσου (Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα)

Όπως είπε ο κ. Σουφλιάς, πρόκειται για έργο - μαμούθ μήκους 365 χλμ. και συνολικού κόστους 2,8 δισ. ευρώ, ενώ το χαρακτήρισε ως το μεγαλύτερο και δυσκολότερο από τα μεγάλα έργα που προωθούνται με τη μέθοδο της παραχώρησης.

Η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου είναι 550 εκατ. ευρώ, δηλαδή το 20% του συνολικού κόστους, εκ των οποίων τα μισά θα προέλθουν από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Το έργο, μετά την κύρωση της σύμβασης στη Βουλή, θα αρχίσει να κατασκευάζεται τον Δεκέμβριο. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο προϋπολογισμός του είναι μεγαλύτερος από τον προϋπολογισμό της Αττικής οδού και της γέφυρας Ρίου -Αντιρρίου μαζί.

Με την υπογραφή και αυτής της σύμβασης ολοκληρώνουμε όλους τους διαγωνισμούς για τους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους, δήλωσε ο υπουργός. Έχουν ήδη υπογραφεί οι συμβάσεις για την Ιόνια Οδό, την Υποθαλάσσια Αρτηρία της Θεσσαλονίκης, τον άξονα Τρίπολη - Κόρινθος - Καλαμάτα και Λεύκτρο - Σπάρτη, τον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδος (Ε - 65) και το Τμήμα Ράχες Μαλιακού - Κλειδί Ημαθίας του ΠΑΘΕ.

«Οι “Δρόμοι Ανάπτυξης”, δηλαδή τα 1.417 χλμ. σύγχρονων και ασφαλών αυτοκινητοδρόμων, αρχίζουν επιτέλους να κατασκευάζονται ανατρέποντας τα δεδομένα ανάπτυξης της χώρας. Δημιουργούνται νέες σύγχρονες υποδομές για ταχύρυθμη ανάπτυξη και έξοδο από την απομόνωση μεγάλων περιοχών της περιφέρειας», ανέφερε ο κ. Σουφλιάς.

Ανάδοχος του έργου είναι ο όμιλος «ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ» στον οποίο συμμετέχουν οι εταιρείες: VINCI S.A., ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΟΔΟΜΙΚΗ - ΤΕΒ Α.Ε., ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ, J&P ΑΒΑΞ Α.Ε., HOCHTIEF Projektentwicklung GMBH, ΑΘΗΝΑ ΑΤΕ.

Η σύμβαση έχει διάρκεια 30 χρόνια και η συνολική προθεσμία για την ολοκλήρωση της κατασκευής των έργων που περιλαμβάνονται στην σύμβαση παραχώρησης είναι 70 μήνες.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Από τεχνικής πλευράς είναι ένα ιδιαίτερα απαιτητικό έργο συνολικού μήκους 365,4 χιλιομέτρων, εκ των οποίων τα 283,7 χλμ. θα κατασκευαστούν από την αρχή και τα υπόλοιπα 81,7 χλμ. θα βελτιωθούν και θα αναβαθμιστούν σε αυτοκινητόδρομους υπάρχοντα τμήματα της οδού.

Η Βορειοδυτική Οδός Πελοποννήσου ανήκει στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο των σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων και οι προδιαγραφές της είναι καλύτερες από αυτές που ορίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Από την αρχική προκήρυξη προβλεπόταν το πλάτος της να είναι 24,5 μέτρα, όποια κι αν ήταν η χάραξη. Τελικά, ο δρόμος από Κόρινθο έως Πάτρα θα έχει πλάτος 26,5 μέτρα, με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας σε κάθε ρεύμα και με διαχωριστική νησίδα ασφαλείας ανάμεσα στα δύο ρεύματα.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, ο δρόμος αυτός θα εξυπηρετεί άνετα, με πλήρη ασφάλεια, υπερτριπλάσια κίνηση από τη σημερινή και θα επιτρέπει σε όλα τα σημεία του την ανάπτυξη ταχύτητας 120 χλμ. την ώρα.

Πιο αναλυτικά, η Βορειοδυτική Οδός Πελοποννήσου (Οδικός ¶ξονας Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα και Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα) έχει συνολικό μήκος 365,4 χλμ. και το έργο παραχώρησης περιλαμβάνει :

α) Την κατασκευή νέων τμημάτων του αυτοκινητοδρόμου συνολικού μήκους 283,7 χλμ.

β) Την συμπλήρωση και βελτίωση υφιστάμενων τμημάτων του αυτοκινητοδρόμου συνολικού μήκους 81,7 χλμ.

Η κατασκευή των νέων τμημάτων του έργου

Τα νέα τμήματα του σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου που θα κατασκευαστούν έχουν συνολικό μήκος 283,7 χιλιόμετρα. Αναλυτικότερα:

Τα 120 χλμ. του τμήματος Κόρινθος - Πάτρα, θα κατασκευαστούν,

• με τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση στα πρώτα 20 χλμ., από Κόμβο Τριπόλεως μέχρι Κιάτο,

• με πέντε λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση στο τμήμα Έξοδος Πάτρας - Διόδια Ρίου μήκους 6 χλμ. και

• όλο το υπόλοιπο τμήμα με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, διαχωριστική νησίδα ασφαλείας τύπου New Jersey και συνολικό πλάτος 26,5 μέτρα. Επιπλέον, όλα τα τεχνικά έργα στο τμήμα αυτό των τριών λωρίδων ανά κατεύθυνση, έχουν πλάτος 33,15 μ., ικανό να δεχθεί την προσθήκη μιας τέταρτης λωρίδας κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, όπου και όταν αυτό καταστεί αναγκαίο.

Τα 163,7 χλμ., του τμήματος Πάτρα - Πύργος- Αλφειός - Τσακώνα, με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, λωρίδες καθοδήγησης και διαχωριστική νησίδα ασφαλείας στο τμήμα Πάτρα - Πύργος και δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, λωρίδες καθοδήγησης, διαχωριστικό διάζωμα New Jersey και ερείσματα ασφαλείας στα δύο άκρα της διατομής στο τμήμα Αλφειός - Τσακώνα.

31 νέοι πλήρεις ανισόπεδοι κόμβοι.

Η πλήρης οργάνωση δευτερεύοντος οδικού δικτύου μέσω ανισόπεδων διαβάσεων και παράπλευρων οδών στον Αυτοκινητόδρομο για την αποκατάσταση επικοινωνίας, την εξυπηρέτηση των τοπικών μετακινήσεων και την σύνδεση με τον Αυτοκινητόδρομο.

Τεχνική Περιγραφή:

Στο τμήμα Κόρινθος - Πάτρα μήκους 120 χλμ.

Ο δρόμος σε όλα τα δύσκολα ή περιβαλλοντικά ευαίσθητα σημεία του ακολουθεί νέα χάραξη όπου κυριαρχούν οι σήραγγες και οι κοιλαδογέφυρες. Ειδικότερα, νέα χάραξη έχουμε στις περιοχές Κιάτο, Γεληνιάτικα, Ξυλόκαστρο, Λυκοποριά, Μαύρα Λιθάρια, Αιγείρα, Πλάτανος, Ελίκη, Αίγιο, Σελιανίτικα, ¶βυθος, Παναγοπούλα και Αραχωβίτικα.

Στα λοιπά τμήματα ακολουθείται η υφιστάμενη εθνική οδός όπου το σημερινό πλάτος των 12,5 μέτρων γίνεται 26,5 μέτρα και αλλάζουν με νέα βελτιωμένη χάραξη οι καμπύλες του δρόμου ώστε να επιτρέπεται σε αυτές η ασφαλής διέλευση με ταχύτητα 120 χλμ./ώρα.

Επίσης στα πλαίσια του τμήματος Κόρινθος - Πάτρα πρόκειται να κατασκευαστούν:

- Σήραγγες συνολικού μήκους 27,6 χλμ. μονού κλάδου

- 61 γέφυρες άνω των 20μ. μήκους 4.500μ., εκ των οποίων η μεγαλύτερη έχει μήκος 180 μ.

- 13 νέοι ανισόπεδοι κόμβοι με σύγχρονα γεωμετρικά χαρακτηριστικά

- 135 Ανισόπεδες διαβάσεις τοπικού δικτύου.

Στο τμήμα Πάτρα - Πύργος- Αλφειός μήκους 87,5 χλμ.,

Ο νέος αυτοκινητόδρομος ακολουθεί εντελώς νέα χάραξη, εκτός από τα 14,5 πρώτα χιλιόμετρα έξω από την Πάτρα.

Επίσης στα πλαίσια του τμήματος αυτού πρόκειται να κατασκευαστούν :

- 35 Γέφυρες άνω των 20μ. μήκους 2200μ.

- Σήραγγες συνολικού μήκους 820 μ.

- 10 νέοι ανισόπεδοι κόμβοι με σύγχρονα γεωμετρικά χαρακτηριστικά

- 57 Ανισόπεδες διαβάσεις τοπικού δικτύου

3. Στο τμήμα Αλφειός - Καλό Νερό - Τσακώνα, μήκους 76,2 χλμ.

α) Σε όλα τα περιβαλλοντικά ευαίσθητα σημεία, σε μήκος 30 χλμ. και ειδικότερα στις θέσεις Επιτάλιο, Σαμικό, Ζαχάρω, Καλό Νερό, Κοπανάκι, ακολουθείται εντελώς νέα χάραξη.

Στα λοιπά 46,2 χλμ. ακολουθείται γενικώς η χάραξη της υφιστάμενης εθνικής οδού, με πλήρη ανακατασκευή, υπερδιπλασιασμό του πλάτους και νέα βελτιωτική χάραξη σε όλες τις καμπύλες.

Επίσης, στο τμήμα αυτό πρόκειται να κατασκευαστούν:

- 20 γέφυρες μεγάλες άνω των 20μ. σε μήκος 1700μ.

- Σήραγγες και λοιπά υπόγεια τμήματα (cut and cover), συνολικού μήκους 600μ.

- 8 νέοι ανισόπεδοι κόμβοι με σύγχρονα γεωμετρικά χαρακτηριστικά

- 58 Ανισόπεδες διαβάσεις

β) Συμπλήρωση και βελτίωση υφιστάμενων τμημάτων

Στα Υφιστάμενα τμήματα Αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα - Κόρινθος μήκους 63,4 χλμ. και Παράκαμψη Πάτρας μήκους 18,3 χλμ., που θα συμπληρωθούν και θα βελτιωθούν από τον παραχωρησιούχο, προβλέπεται:

- Αντιολισθηρά οδοστρώματα με δομικές βελτιώσεις και εξασφάλιση απορροής επιφανειακών υδάτων

- Αντικατάσταση των μεταλλικών στηθαίων ασφαλείας με new jersey και στη μεσαία νησίδα εξασφάλιση λωρίδων καθοδήγησης

- Βελτίωση όλων των Ανισόπεδων Κόμβων

- Εργασίες ασφάλειας της κυκλοφορίας (safety audit)

- Έργα αντιπλημμυρικής προστασίας

- Ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις

- Σήμανση (Οριζόντια και κατακόρυφη) με σύγχρονες προδιαγραφές

- Εργασίες Βαριάς συντήρησης, σύμφωνα με τις ισχύουσες προδιαγραφές

- Ευστάθεια πρανών ορυγμάτων και επιχωμάτων

- Επισκευή και Συντήρηση όλων των Τεχνικών του Έργου

- Πλευρικές διαμορφώσεις με αποκατάσταση πρανών, καθαρισμό, φυτεύσεις, εξοπλισμό ασφαλείας.

γ) Εξυπηρέτηση Οδηγών - Υποστηρικτικές λειτουργίες

Για την καλύτερη διαχείριση του αυτοκινητόδρομου και την εξυπηρέτηση των οδηγών σε όλο τον οδικό άξονα Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα και Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα προβλέπεται η ανάπτυξη των ακόλουθων υποστηρικτικών λειτουργιών:

Πλήρες ηλεκτρονικό σύστημα σε όλο το μήκος του αυτοκινητόδρομου για ενημέρωση οδηγών, διαχείριση της κυκλοφορίας και παρακολούθηση από τα Κέντρα Λειτουργίας και Συντήρησης καθώς και την ενεργοποίηση σε περίπτωση εκτάκτων συνθηκών.

Δημιουργία 8 Κέντρων Λειτουργίας και Συντήρησης με διάθεση εγκαταστάσεων στην Πυροσβεστική και στην Τροχαία καθώς και χώρων για εγκατάσταση εξοπλισμού συντήρησης.

Ανάπτυξη 10 Αμφίπλευρων Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ).

Xρονοδιάγραμμα

4. To χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου με την παράδοση ολοκληρωμένων τμημάτων του, αναλύεται ως εξής:

- Εντός 42 μηνών: ολοκληρώνεται το τμήμα Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος

Αναλυτικότερα:

- Εντός 12 μηνών: ολοκλήρωση εργασιών στην Εθνική Οδό Κορίνθου - Πατρών για άρση επικινδυνότητας και βελτίωση κυκλοφοριακών συνθηκών.

- Εντός 20 μηνών: ολοκλήρωση αναβάθμισης του Αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα - Κόρινθος.

- Εντός 32 μηνών:

Ολοκλήρωση 15 χλμ. του Αυτοκινητόδρομου στο τμήμα Αραχωβίτικα - Πάτρα περιλαμβανομένων και των νέων Ανισόπεδων κόμβων Ρίου και Αραχωβίτικων.

Ολοκλήρωση 20 χλμ. του Αυτοκινητόδρομου στο τμήμα Κόρινθος - Ζευγολατιό - Κιάτο.

Ολοκλήρωση Αυτοκινητόδρομου 18 χλμ. στο τμήμα Πέρας Περιμετρικής Πάτρας - Κάτω Αχαΐα.

- Εντός 34 μηνών: ολοκλήρωση 75χλμ. του Αυτοκινητόδρομου στο τμήμα Κιάτο - Δυτικός κόμβος Αιγίου.

- Εντός 42 μηνών :

Ολοκλήρωση και των τελευταίων 22 χλμ. του Αυτοκινητόδρομου Κόρινθος - Πάτρα στο τμήμα Δυτικός Κόμβος Αιγίου - Αραχωβίτικα (περιοχή Παναγοπούλας με σήραγγες)

Ολοκλήρωση του τμήματος Πάτρα - Πύργος

Το υπόλοιπο τμήμα Πύργος - Τσακώνα μήκους 90 χλμ. θα περαιωθεί μέσα στη συνολική προθεσμία των 70 μηνών.



Προτεινόμενα για εσάς


Σχετικά σύμβολα

  • ΑΒΑΞ
  • ΕΛΛΑΚΤΩΡ



Σχολιασμένα