Σε 224,57 εκατ. ευρώ ανήλθαν οι πωλήσεις του Ομίλου Jumbo το τρίτο τρίμηνο 2020 (Ιούλιος- Σεπτέμβριος 2020) από 219,18 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι (Ιούλιος- Σεπτέμβριος 2019), δηλαδή αυξημένες κατά 2,5%. Για την περίοδο 01.01.2020-30.09.2020, οι πωλήσεις του Ομίλου ανήλθαν σε 503,28 εκατ. ευρώ από 554,93 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, δηλαδή μειωμένες κατά 9,3%.
Τα κέρδη προ Φόρων, Τόκων, και Αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου το τρίτο τρίμηνο του 2020 ανήλθαν σε 74,97 εκατ. ευρώ από 64,28 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, δηλαδή αυξημένα κατά 16,6%. Για την περίοδο 01.01.2020-30.09.2020 τα κέρδη προ Φόρων, Τόκων, και Αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου ανήλθαν σε 150,93 εκατ. ευρώ από 162,96 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, δηλαδή μειωμένα κατά 7,4%.
Τα Κέρδη προ Φόρων και Τόκων (ΕΒΙΤ) του Ομίλου ανήλθαν το τρίτο τρίμηνο του 2020 σε 65,84 εκατ. ευρώ από 55,44 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, δηλαδή αυξημένα κατά 18,8%. Για την περίοδο 01.01.2020-30.09.2020 τα Κέρδη προ Φόρων και Τόκων (ΕΒΙΤ) του Ομίλου ανήλθαν σε 123,35 εκατ. ευρώ από 141,44 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, δηλαδή μειωμένα κατά 12,8%.
Με τα καταστήματα να παραμένουν ανοιχτά καταγράφεται τον Ιούλιο θετικός ρυθμός αύξησης των πωλήσεων για τον Όμιλο κατά 8% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα. Ο Αύγουστος έδειξε αρνητικό πρόσημο (-2%) λόγω της καθίζησης του τουρισμού. Ο Σεπτέμβριος που παραδοσιακά είναι ο μήνας «επιστροφής στο σχολείο», έκλεισε με αύξηση των πωλήσεων για τον Όμιλο Jumbo κατά 1,2% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα.
Ο Όμιλος διαθέτει σημαντική ρευστότητα με τα χρηματικά διαθέσιμα και λοιπά κυκλοφορούντα χρηματοοικονομικά στοιχεία του ενεργητικού να ανέρχονται σε 639,57 εκατ. ευρώ από 636,99 εκατ. ευρώ κατά την 31.12.2019.
Τον Οκτώβριο του 2020, με τα καταστήματα του Ομίλου να παραμένουν ανοιχτά σε Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία και Ρουμανία οι πωλήσεις σημείωσαν σημαντική αύξηση κατά 12,7% περίπου, σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2019.
Ο Νοέμβριος 2020 επηρεάστηκε από το δεύτερο κύμα της πανδημίας που επέφερε το κλείσιμο του συνόλου των καταστημάτων στην Ελλάδα και των τριών από τα πέντε καταστήματα στην Κύπρο.
H επιβολή των αυστηρών περιορισμών οδήγησε τις πωλήσεις για το μήνα Νοέμβριο 2020, να καταγράψουν μείωση κατά -35% περίπου διευρύνοντας τις συνολικές απώλειες για το 11μηνο στο -10,7% περίπου.
«Ελαχιστοποίηση επιπτώσεων»
Όπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση της εταιρείας «Καθώς οδεύουμε προς την τελική ευθεία των εορτών των Χριστουγέννων και του τέλους της χρονιάς τα καταστήματα στην Ελλάδα συνεχίζουν να παραμένουν κλειστά. Η επιβολή περιορισμών με το κλείσιμο του λιανεμπορίου κατά τη διάρκεια δύο σημαντικών περιόδων για τα μεγέθη της, το Πάσχα που αντιπροσωπεύει το 12% των πωλήσεων και των Χριστουγέννων που αντιπροσωπεύει το 33% των πωλήσεων, επιβεβαιώνει ότι το 2020 είναι μία χαμένη χρονιά.
Η διοίκηση του Ομίλου εκτιμά διαρκώς την κατάσταση και τις πιθανές επιπτώσεις, και λαμβάνει όλα τα αναγκαία μέτρα για τη διατήρηση της βιωσιμότητας του ομίλου και της εταιρείας και την ελαχιστοποίηση επιπτώσεων στις δραστηριότητες τους στο παρόν επιχειρηματικό και οικονομικό περιβάλλον. Η διατήρηση ενός οικονομικού μοντέλου με συγκράτηση του λειτουργικού κόστους, η προσαρμογή της πολιτικής των αγορών προϊόντων και η ανάκαμψη των πωλήσεων με την επαναλειτουργία των καταστημάτων είναι παράγοντες που θα ενισχύσουν την προσπάθεια αυτή».