Επενδύσεις στην πράσινη ενέργεια θα χρηματοδοτήσει το τέλος που θα επιβληθεί στο πετρέλαιο κίνησης από 1/1/21, ενώ παράλληλα θα καλύψει τις ταμειακές ανάγκες του ειδικού λογαριασμού για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.
Συγκεκριμένα, προβλέπεται η επιβολή «πράσινου» τέλους 3 λεπτά ανά λίτρο στο ντίζελ, κάτι που αντιστοιχεί σε 4 λεπτά ανά λίτρο στην αντλία.
Για τις επιχειρήσεις υπάρχει ένα αντιστάθμισμα: μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης σε επιχειρήσεις υψηλής και κυρίως μεσαίας τάσης.
Σύμφωνα με την τροπολογια, ««η προτεινόμενη ρύθμιση συνιστά μία αναγκαία παρέμβαση, σε συναρμογή με το σύστημα εμπορίας δικαιωμάτων ρύπων, υπό τη μορφή οικονομικής επιβάρυνσης, με απώτερο σκοπό την επίτευξη των εθνικών στόχων που έχουν τεθεί στο ΕΣΕΚ (Β' 4893/31.12.2019) για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και τη μείωση των εκπομπών Αερίων του Θερμοκηπίου (ΑτΘ).
Το πράσινο τέλος επιβάλλεται κατά τη θέση σε ανάλωση του diesel κίνησης, δηλαδή κατά τον τελωνισμό του και βεβαιώνεται και εισπράττεται από τις Τελωνειακές Αρχές της ΑΑΔΕ, μαζί με τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης και τον ΦΠΑ.
Το πράσινο τέλος επιβάλλεται για την εξυπηρέτηση ειδικού σκοπού. Ειδικότερα, οι πόροι από το πράσινο τέλος, οι οποίοι συνιστούν δημόσιο έσοδο, διατίθενται με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την υλοποίηση δράσεων ειδικού σκοπού στο πλαίσιο των συγκεκριμένων Ενεργειακών και Κλιματικών Στόχων έως το έτος 2030, όπως αυτοί προσδιορίζονται στο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (Β' 4893/31.12.2020) και, ειδικότερα, νια την επίτευξη των εθνικών στόχων για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και τη μείωση των εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου, την ενίσχυση των έργων ΑΠΕ, την αύξηση του ποσοστού διείσδυσης των ΑΠΕ στην ακαθάριστη τελική κατανάλωση ενέργειας, τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και εξοικονόμησης, την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, για την κάλυψη κοινωφελών σκοπών, δαπανών μελετών και ερευνών στον τομέα της ενέργειας.»