Μικρομεσαίες: Ο δεκάλογος της μετά Covid εποχής

Σάββατο, 28 Νοεμβρίου 2020 17:39
UPD:17:41
SHUTTERSTOCK

Ριζικές αλλαγές στον τρόπο καθημερινής λειτουργίας τους και στη διαχείριση των οικονομικών τους έχει επιφέρει για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις η διεθνής υγειονομική κρίση.

Ο τρόπος με τον οποίο οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις επικοινωνούν με τους πελάτες τους, η σχέση με τους προμηθευτές, ο τρόπος οργάνωσης της ροής εργασιών, ο προϋπολογισμός πωλήσεων είναι μερικές μόνο από τις εργασίες τους που έχουν αλλάξει τρόπο διαχείρισης.

Σε ενημερωτικό της σημείωμα η εταιρεία συμβούλων επιχειρήσεων N|E|P|A Economic Consulting δίνει έμφαση σε δέκα σημεία που πρέπει να εστίασουν την προσοχή τους οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις:

Δέκα στοχευμένες κινήσεις

1. Να κάνουν προϋπολογιστικά τις ταμειακές ροές (cashflows) για το επόμενο έτος, ώστε να σχεδιάσουν τις εκταμιεύσεις (cash in) και τις πληρωμές (cash out) από τα υπόλοιπα απαιτήσεων και υποχρεώσεων. Σε αυτό το σχεδιασμό θα πρέπει να προϋπολογιστούν επιστρεπτέες προκαταβολές Νο 5 και Νο 6.

2. Θα πρέπει να γίνει προϋπολογισμός πωλήσεων, με δεδομένο περιορισμό, lock down, μέχρι τέλος Ιανουαρίου τουλάχιστον, με ίσως ένα διάλειμμα 15 ημερών το Δεκέμβριο. Αυτό σημαίνει απώλεια τζίρου με τους συνήθεις τρόπους, για τουλάχιστον 45 με 60 ημέρες. Τα τμήματα πωλήσεων θα πρέπει να βρουν εναλλακτικούς τρόπους επικοινωνίας και πωλήσεων.

3. Πρέπει να εξεταστεί το σταθερό κόστος των επιχειρήσεων και η μετατροπή του σε αναλογικό.

4. Θα πρέπει να εκμεταλλευτούν όλα τα δυνατάχρηματοοικονομικά εργαλεία που παρέχει η αγορά για τηνκαλύτερη ρευστότητα και εξασφάλιση,όπως interest rateswaps (χρηματοοικονομικό εργαλείο ανταλλαγής επιτοκίων), hedging (αντιστάθμισμα /χρημοτοικοινομικο εργαλείο για την προστασία επενδυτικών επίλογων) που θα τους εξασφαλίσουν μειωμένο κόστος χρήματος.

5. Με τους πελάτες της μια εταιρεία πρέπει να είναι σε συνεχή συνεννόηση κι επικοινωνία, ώστε να αναπροσαρμόζονται οι όροι πληρωμής, στο βαθμό που είναι αυτό δυνατό και να αναπροσαρμόζονται οι τυχόν επισφάλειες.

6. Μια εταιρεία πρέπει να προσέξει τη σχέση με τους προμηθευτές της, καθώς είμαστε σε μια συνεχώς μεταβαλλόμενη αγορά και θα πρέπει να έχει εναλλακτικές επιλογές ως προς τη συνεχή ροή των αποθεμάτων της.

7. Είναι η εποχή που δεν αποθεματοποιούμε σε εμπορεύματα, πρώτες ύλες κ.λπ., αλλά αναμένουμε τις συνεχώς μεταβαλλόμενες τιμές κόστους και προσαρμοζόμαστε στις ευκαιρίες αυτής.

8. Όλες οι εταιρείες θα πρέπει να απευθυνθούν σε εξειδικευμένους συμβούλους, για να γίνει αναδιάρθωση (restructuring) στο δανεισμό τους και τις υποχρεώσεις τους, ώστε να μετατραπούν οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις σε μακροπρόθεσμες, εάν και εφόσον υπάρχουν δυνατότητες της εταιρείας και πιστοληπτική ικανότητα.

9. Αυτοματοποίηση και εκσυγχρονισμός, εφαρμογή πολιτικών και διαδικασιών σε κάθε τμήμα της επιχείρησης,προκειμένου να επιτευχθεί στο μέγιστο η μείωση του κόστους λειτουργίας κάθε επιχείρησης.

10. Τέλος, θα πρέπει να επανεξετάσουν όλη τη ροή εργασιών (workflow) της εταιρείας τους, ώστε να γίνουν οι αποδοτικότερες δυνατές αναθέσεις στον τρόπο και στο αντικείμενο εργασίας των εργαζομένων.

Οι δέκα αυτές βασικές και στοχευμένες κινήσεις για την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας, όπως αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της N|E|P|A Economic Consulting Κωνσταντίνος Πατήρης, είναι αναγκαίες ώστε να βγουν όσο το δυνατόν αλώβητες από την κρίση και να προετοιμαστούν για την επάνοδό τους την επόμενη ημέρα.

Πηγή: ΑΜΠΕ

 



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα