Από την έντυπη έκδοση
Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]
Ντεμπούτο στους καιρούς της πανδημίας έκανε η νεοσύστατη εταιρεία Brothers Healthy Food, διεκδικώντας να πάρει θέση στην αναπτυσσόμενη κατηγορία των υγιεινών σνακ.
Δύο αδέρφια, ο Δημήτρης και Ιορδάνης Κυρατσούδης, ένωσαν την εμπειρία και το μεράκι τους και αποφάσισαν στα τέλη της περσινής χρονιάς να δημιουργήσουν επώνυμες υγιεινές διατροφικές προτάσεις, επιδιώκοντας να ανατρέψουν την προσέγγιση των καταναλωτών στο healthy snacking, το οποίο όπως υποστηρίζουν δεν θα έπρεπε να έχει «ταμπέλες», αλλά να θεωρείται δεδομένη επιλογή.
Η φιλοσοφία
«Σήμανση ή προσδιορισμοί τύπου vegan πάνω στις συσκευασίες θα ήθελα να μη χρειάζεται να υπάρχουν. Ένα προϊόν vegan μπορεί να καταναλωθεί από όλο τον κόσμο, δεν χρειάζεται να "διαχωρίζεται", ενώ εν γένει οι υγιεινές επιλογές θα έπρεπε να είναι το αυτονόητο, όχι να έχουν μια ξεχωριστή και ευδιάκριτη θέση στο ράφι» αναφέρει μιλώντας στη «Ν» ο Δημήτρης Κυρατσούδης.
Με αυτή τη φιλοσοφία και έχοντας «παρατηρήσει» μια ιδιαίτερη ανταπόκριση στις μπάρες που παρασκεύαζε και διέθετε χύμα στο κατάστημα λιανικής ξηρών καρπών και καφέ που διατηρεί στην περιοχή του Μετς, αποφάσισε μαζί με τον αδερφό του να προχωρήσει στη δημιουργία ενός εργαστηρίου παραγωγής επώνυμων τυποποιημένων υγιεινών σνακ.
Από την ιδέα στην πράξη
Η απόφαση ελήφθη τον περσινό Οκτώβριο και υλοποιήθηκε μέσα σε διάστημα λιγότερο από ενός χρόνου, καθώς το πρώτο λανσάρισμα πραγματοποιήθηκε προ ολίγων ημερών με τις ωμές μπάρες της Brothers να διατίθενται σε φυσικά και ηλεκτρονικά delicatessen σημεία με αρχικά τέσσερις κωδικούς (μπανάνα- κακάο, φράουλα, πρωτεΐνη και λεμόνι- cranberry). Βεβαίως, οι σχεδιασμοί προβλέπουν σταδιακά τον εμπλουτισμό της προϊοντικής γκάμας με επιπλέον κωδικούς στις μπάρες, αλλά και με γκρανόλες, αλείμματα καρπών όπως φυστικοβούτυρο, φουντουκοβούτυρο κτλ. με στόχο να δημιουργηθεί ένα υγιεινό «καλάθι» με σνακ για όλες τις ώρες.
Το παρασκευαστήριο βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη και λειτουργεί υπό την καθοδήγηση του επαγγελματία σεφ Ιορδάνη Κυρατσούδη, ενώ το στρατηγείο marketing είναι στην Αθήνα υπό την επίβλεψη του Δημήτρη Κυρατσούδη, ο οποίος αναφέρει: «Όλα τα προϊόντα είναι vegan, χωρίς γλουτένη, ωμά, χειροποίητα και χωρίς προσθήκη ζάχαρης. Η ιδιαιτερότητα σε σχέση με τις αντίστοιχες "συμβατικές" επιλογές του εμπορίου είναι ότι οι μπάρες της Brothers δεν είναι ψημένες και κρατούν όλα τα θρεπτικά συστατικά των καρπών και των φρούτων, ενώ έχει δοθεί μεγάλη βαρύτητα στις συνταγές ώστε το αποτέλεσμα να είναι ιδιαίτερα γευστικό».
Οι στόχοι
Η προσδοκία είναι στο πρώτο έτος η δυναμική των πωλήσεων να προσεγγίσει τις 500-600 μπάρες ημερησίως, ωστόσο η παραγωγική δυναμική είναι ικανή να καλύψει υψηλότερη ζήτηση εντός και εκτός συνόρων, αφού ήδη η Brothers φέρεται να έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον ξένων αγορών.
Το βασικότερο ίσως ερώτημα στην περίπτωση της Brothers είναι πως επιτεύχθηκε η δημιουργία μεσούσης της πρωτόγνωρης συγκυρίας της εξάπλωσης του κορονοϊού. «Ούτε η πανδημία ούτε τα lockdowns μας πτόησαν. Δεν επιτρέψαμε να μας επηρεάσουν. Σίγουρα υπήρξαν κάποιες μικρές καθυστερήσεις αλλά δεν στάθηκαν ουσιαστικό εμπόδιο. Είναι μια συνθήκη που έπρεπε να τη διαχειριστούμε και να την ξεπεράσουμε. Το δυσκολότερο κομμάτι στο εγχείρημα είναι αυτό της τυποποίησης. Δεν θα ήταν υπερβολή να πω ότι σχεδόν το 50% του κόστους και του κόπου αφορά σε αυτό το πεδίο ώστε το αποτέλεσμα να είναι αυτό που εμείς επιδιώκαμε» σημειώνει ο Δημήτρης Κυρατσούδης.
Ερωτηθείς, τέλος, για το κομμάτι της χρηματοδότησης και εάν υπήρξε δυνατότητα αξιοποίησης χρηματοδοτικών εργαλείων στήριξης, επισημαίνει ότι «για μια υπό σύσταση επιχείρηση δεν είναι εύκολο να ενταχθεί σε κάποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα. Η πλειονότητα των προγραμμάτων απαιτούν τουλάχιστον τριετή δραστηριότητα, γεγονός που επί της ουσίας αποκλείει ένα startup εγχείρημα».