Ψηφίστηκε από το Α’ Θερινό Τμήμα της Βουλής κατά πλειοψηφία και με τη σύμφωνη γνώμη της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ η σύμβαση για τη κατασκευή του έργου Ράχες Μαλιακού - Κλειδί Ημαθίας του ΠΑΘΕ.
Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς επισήμανε ότι η σύμβαση αυτή παραχώρησης είναι η πέμπτη, στο πλαίσιο του προγράμματος «Δρόμοι - Ανάπτυξης» του υπουργείου και είναι ένα από τα μεγαλύτερα έργα οδοποιίας στην Ευρώπη, με συνολικό προϋπολογισμό περίπου 9 δις ευρώ.
«Καταφέραμε μέσα σε χρόνο - ρεκόρ να ολοκληρώσουμε τις μελέτες και να δημοπρατήσουμε με απόλυτη διαφάνεια ένα πρωτόγνωρο σε μέγεθος και δυσκολίες πρόγραμμα έργων, το οποίο θα αναμορφώσει κυριολεκτικά το δίκτυο αυτοκινητοδρόμων της χώρας» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Σουφλιάς.
Στη συνέχεια, ο υπουργός έδωσε έμφαση στο τμήμα Ράχες- Μαλιακού - Κλειδί Ημαθίας, τονίζοντας ότι είναι ένα έργο ιδιαίτερης στρατηγικής σημασίας που ολοκληρώνει τον κεντρικό οδικό άξονα της χώρας, δηλαδή τον ΠΑΘΕ, και μάλιστα, όπως είπε, στα πιο δύσκολα σημεία του, στον Πλαταμώνα και στα Τέμπη, με σήραγγες συνολικού μήκους 23 χιλιομέτρων και γέφυρες 700 και 500 μέτρων.
«Η κατασκευή αυτού του έργου,σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση των έργων που κατασκευάζει το ΥΠΕΧΩΔΕ στο Πέταλο του Μαλιακού, θα μετατρέψει το σύνολο της Εθνικής Οδού Αθηνών - Θεσσαλονίκης, σε ένα σύγχρονο, κλειστό, ασφαλή αυτοκινητόδρομο ευρωπαϊκών προδιαγραφών», σημείωσε.
Οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ χαρακτήρισαν το έργο σημαντικό, δήλωσαν ότι το υπερψηφίζουν, αλλά επέκριναν την κυβέρνηση ότι ως αντιπολίτευση είχε πολεμήσει και είχε καταψηφίσει αντίστοιχα μεγάλα έργα.
Ο εισηγητής του ΚΚΕ Σταύρος Σκοπελίτης δήλωσε ότι το κόμμα του είναι κάθετα αντίθετο με τη μέθοδο της παραχώρησης εκμετάλλευσης των έργων, την οποία εφαρμόζει τόσο η σημερινή κυβέρνηση όσο και η προηγούμενη.
Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και η τοποθέτηση της εισηγήτριας του ΣΥΝ Ασημίνας Ξηροτύρη, που σημείωσε ότι το κόμμα της δεν έχει καμία αντίρρηση για την κατασκευή έργων ανάπτυξης και ανάσας, με την προϋπόθεση, όμως, όπως είπε, να μην τα πληρώνει ο Έλληνας πολίτης.
Πηγή ΑΠΕ