Ολοκληρώθηκε το νέο εργοστάσιο της Υφαντής στις ΗΠΑ

Ντεμπούτο στη λιανική προετοιμάζει ο όμιλος με τη λειτουργία του πρώτου του καταστήματος στο Παρίσι
Δευτέρα, 23 Νοεμβρίου 2020 20:39
UPD:20:41
www.ifantis.gr/

Από έντυπη έκδοση

Με την έναρξη λειτουργίας νέου εργοστασίου στις ΗΠΑ, που έρχεται σε συνέχεια της ανάπτυξης νέων γραμμών παραγωγής plant based προϊόντων στην εγχώρια μονάδα της Αλεξανδρούπολης, ενδυναμώνεται παραγωγικά ο όμιλος Α&Χ Υφαντής, ενώ μέχρι το τέλος του έτους κάνει «ντεμπούτο» και στη λιανική εγκαινιάζοντας το πρώτο του κατάστημα στην «καρδιά» του Παρισιού. 

Τα ισχυρά αναπτυξιακά πλάνα της A&X Υφαντής, που δεν περιορίστηκαν εν μέσω πανδημίας, επιβεβαιώνουν τη στρατηγική μετεξέλιξη της εγχώριας αλλαντοβιομηχανίας σε ισχυρό όμιλο τροφίμων με έντονο εξωστρεφή προσανατολισμό.

Αναλυτικότερα, οι πληροφορίες της «Ν» αναφέρουν ότι το προσεχές διάστημα δρομολογείται η έναρξη λειτουργίας του νέου εργοστασίου που δημιουργήθηκε στην πολιτεία του New Jersey των ΗΠΑ. Η Υφαντής, προ διετίας, προχώρησε στη σύσταση νέας θυγατρικής εταιρείας με την επωνυμία «ESTI Foods», που πέρα από εμπορική δραστηριότητα διέθετε και εγκαταστάσεις logistics. Ταυτόχρονα όμως ξεκίνησε την υλοποίηση επένδυσης δημιουργίας νέας μονάδας, η οποία έχει ήδη ολοκληρωθεί. Επί αμερικανικού εδάφους διανέμονται κυρίως οι κωδικοί που αφορούν: dips (έτοιμες σαλάτες, όπως π.χ. χούμους), plant based προϊόντα, κατεψυγμένες πίτσες, έτοιμα γεύματα, καθώς και ελιές, ελαιόλαδο και φέτα. Σε αυτούς τους κωδικούς θα εστιαστεί και το παραγωγικό χαρτοφυλάκιο του εργοστασίου στο New Jersey, αφού οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι επιδόσεις των πωλήσεων στη διετία 2019-2010 που αφορούν όλα τα κανάλια (λιανική και HoReCa) κινήθηκαν πάνω από τους προβλεπόμενους στόχους του ομίλου.

Φυτικά προϊόντα

Εντός συνόρων, το πιο πρόσφατο εγχείρημα της Υφαντής αφορά την «είσοδό» της στην κατηγορία των plant based προϊόντων. Η νέα δραστηριότητα αναπτύσσεται στις εγκαταστάσεις της μονάδας της Luncheon Meat στην Αλεξανδρούπολη, όπου δημιουργήθηκαν εξειδικευμένες γραμμές παραγωγής και ήδη οι φυτικοί κωδικοί (τυροκομικά, μπέργκερ και κεφτεδάκια) διατίθενται στα εγχώρια καταστήματα λιανικής, ενώ έχουν ξεκινήσει και το «ταξίδι» τους στα διεθνή ράφια. Τα φυτικά προϊόντα της Υφαντής, όπως προαναφέρθηκε, έχουν ήδη λανσαριστεί και στην αμερικανική αγορά και σύντομα θα παράγονται και στην τοπική μονάδα.

Στο Παρίσι

Τα αναπτυξιακά πλάνα της Υφαντής, ωστόσο, δεν σταματούν στην παραγωγική ενδυνάμωση. Μέχρι το τέλος του έτους θα πραγματοποιηθούν τα εγκαίνια του πρώτου καταστήματος λιανικής του ομίλου στο κέντρο του Παρισιού, όπου θα διατίθενται απευθείας στους καταναλωτές όλη η προϊοντική γκάμα του ομίλου. Υπενθυμίζεται ότι η γαλλική θυγατρική Yfantis France SAS δημιουργήθηκε στα τέλη του 2016 και πέρα από το εμπορικό τμήμα διαθέτει και εγκαταστάσεις logistics.

Ο όμιλος Υφαντής διαθέτει επίσης θυγατρικές σε Κύπρο (2012), Βουλγαρία (2008) και Ρουμανία (1998), ενώ η παραγωγική του παρουσία είναι στην Ελλάδα (Κηφισιά, Αλεξανδρούπολη, Τρίκαλα) και πλέον και στις ΗΠΑ. Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις της φετινής χρονιάς που χαρακτηρίζεται από την κρίση Covid-19, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ο όμιλος Υφαντής διατηρεί ανοδικούς ρυθμούς ανάπτυξης κλείνοντας το 2020 -που αποτελεί το έτος συμπλήρωσης 40 χρόνων λειτουργίας της εταιρείας- με θετικό πρόσημο. 

Εξάλλου, και την περσινή χρήση η Υφαντής σημείωσε περαιτέρω μεριδιακή διεύρυνση, κερδίζοντας μέρος του «ορφανού» τζίρου της Creta Farms και επιτυγχάνοντας σημαντική αύξηση εσόδων.

Ειδικότερα, τα έσοδα του ομίλου το 2019 ανήλθαν σε 159,5 εκατ. ευρώ και σε 100,7 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν τα έσοδα της μητρικής, παρουσιάζοντας αύξηση 11,18% και 13,26% αντίστοιχα σε σχέση με το 2018. Συνολικά, η εταιρεία κατά το τρέχον έτος συνέχισε την αύξηση του εγχώριου μεριδίου της στην κατηγορία των αλλαντικών, που ξεπερνά το 30%, ενώ ενδυνάμωσε την παρουσία της και στις υπόλοιπες κατηγορίες που δραστηριοποιείται. 

Το bottom line του ομίλου εμφανίζει μειωμένα προ φόρων κέρδη στα 4 εκατ. ευρώ έναντι 5,6 εκατ. ευρώ το 2018 και αντίστοιχα τα καθαρά αποτελέσματα διαμορφώθηκαν σε 2,7 εκατ. ευρώ έναντι 3,6 εκατ. ευρώ, εξέλιξη που αποδίδεται κυρίως στο αυξημένο κόστος των πρώτων υλών. Ωστόσο, θετικό πρόσημο στην κερδοφορία κατέγραψε η μητρική εταιρεία καθώς τα προ φόρων αποτελέσματα ενισχύθηκαν κατά 13% στα 2,6 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη κατά 23,5% στα 2,1 εκατ. ευρώ.
Δ. Αλεξ.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα