Την προώθηση εναλλακτικών μορφών ενέργειας για την ηλεκτροδότηση του Διεθνούς Αεροδρομίου Αθηνών ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Μιχάλης Λιάπης.
Όπως σημείωσε, το υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών προχώρησε σε νομοθετική ρύθμιση για την τροποποίηση της Σύμβασης Ανάπτυξης του ΔΑΑ, προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα παραγωγής ενέργειας από εναλλακτικές πηγές.
Σε ένα χρόνο η λειτουργία φωτοβολταϊκού πάρκου στο «Ελ.Βενιζέλος»
Στόχος -είπε ο υπουργός- είναι να δημιουργηθεί ένα φωτοβολταϊκό πάρκο ισχύος 8MW, στη Νοτιοανατολική πλευρά του αεροδρομίου, σε άγονη περιοχή 60 χιλιάδων τ.μ. Η παραγόμενη ηλιακή ενέργεια θα καλύπτει περίπου το 30% της ζήτησης ισχύος του αεροδρομίου.
Όπως διευκρίνισε ο κ. Λιάπης, πρόκειται για μια επένδυση περίπου 43 εκατομμυρίων ευρώ, του ιδίου του ΔΑΑ η οποία σήμερα είναι δυνατόν να χρηματοδοτηθεί και από τον Αναπτυξιακό Νόμο. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα το πάρκο θα αρχίσει να λειτουργεί μέσα σε ένα χρόνο από σήμερα.
Ήδη εξάλλου έχει γίνει η σχετική συνεργασία με την ΥΠΑ προκειμένου να εξασφαλισθεί ότι δεν θα υπάρξει κανένα πρόβλημα από τη λειτουργία του πάρκου στην κυκλοφορία των αεροσκαφών.
Η παραγωγή ενέργειας από το φωτοβολταϊκό πάρκο του ΔΑΑ θα συνεισφέρει άμεσα στην αποφυγή έκλυσης τουλάχιστον 10.000 τόνων CO2 ετησίως στην ατμόσφαιρα, για τουλάχιστον τα επόμενα 25 χρόνια. Για να γίνει κατανοητή η σημασία αυτού του έργου, είναι χαρακτηριστικό ότι ένα δέντρο απορροφά περίπου 6 κιλά διοξειδίου του άνθρακα κάθε χρόνο. Συνεπώς, οι 10.000 τόνοι CO2 αντιστοιχούν σε ενάμισι εκατομμύριο δέντρα, σημείωσε ο κ. Λιάπης.
Στη συνέχεια ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών επισκέφθηκε τον Πύργο Ελέγχου του ΔΑΑ, όπου ενημερώθηκε για την κίνηση του αεροδρομίου και συνολικά του FIR Αθηνών.
Αύξηση της επιβατικής κίνησης στα αεροδρόμια της χώρας
«Βρισκόμαστε στην κορύφωση της αεροπορικής κίνησης, σε μια χρονιά που έχουμε σπάσει κάθε προηγούμενο ρεκόρ. Το πρώτο εξάμηνο του 2007 είχαμε συνολικά μια αύξηση 10,3% στην κίνηση των αεροσκαφών στον ελληνικό εναέριο χώρο, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο: 4,7% ήταν η αύξηση των εσωτερικών πτήσεων, 12% των πτήσεων εξωτερικού και 11,6% των υπερπτήσεων. Είναι ενδεικτικό ότι στις 30 Αυγούστου 2004 είχαμε φτάσει στην κορυφή των 2.507 αφίξεων - αναχωρήσεων ημερησίως. Στις 6 Αυγούστου του 2006 φτάσαμε τις 2.557 και φέτος μέσα στον Ιούλιο, δύο φορές, ξεπεράσαμε το φράγμα των 2.600 πτήσεων. Στις 22 Ιουλίου έγιναν 2606 και στις 29 Ιουλίου 2.708 πτήσεις. Θα πρέπει μάλιστα να συνυπολογίσουμε ότι μόλις μπήκαμε στον Αύγουστο όπου παραδοσιακά έχουμε τη μεγαλύτερη κίνηση αεροσκαφών», τόνισε σε δηλώσεις του ο υπουργός και πρόσθεσε:
«Ιδιαίτερα εντυπωσιακή, 10%, ήταν και η αύξηση που παρουσίασε η επιβατική κίνηση στο "Ελ. Βενιζέλος", κατά την ίδια περίοδο, με τους επιβάτες του αεροδρομίου να ανέρχονται σε 9.3 εκατομμύρια. Ξεπεράσαμε δηλαδή την αντίστοιχη κίνηση του 2006 κατά 800.000 επιβάτες. Η αύξηση αυτή είναι διπλάσια της μέσης αύξησης των ευρωπαϊκών αεροδρομίων, και κατατάσσει το αεροδρόμιο των Αθηνών ανάμεσα στα πέντε ταχύτερα αναπτυσσόμενα αεροδρόμια της Ευρώπης για το 2007».
Όπως επεσήμανε ο κ.Λιάπης αντίστοιχα θετική είναι η εικόνα και στα υπόλοιπα αεροδρόμια της χώρας. Ενδεικτικά στο αεροδρόμιο της Μυτιλήνης σημειώθηκε αύξηση 12,3% στην επιβατική κίνηση, στην Αλεξανδρούπολη 11,7%, στη Σαντορίνη 10,9, στη Χίο 10,6%, στη Θεσσαλονίκη 9,3%, στην Καβάλα 8,7%, στα Χανιά 8,2% και στη Μύκονο 4,5%.