Η 33χρονη Ιταλίδα influencer του Instagram Κιάρα Φεράνι, με 21 εκατομμύρια ακόλουθους και συνεργασίες με τους οίκους Dior και Lancôme μεταξύ άλλων, σχεδιάζει να πραγματοποιήσει το χρηματιστηριακό της ντεμπούτο, όπως αναφέρει σε σημερινό δημοσίευμα του Reuters, επικαλούμενο συνέντευξη σε ιταλική εφημερίδα η οποία δημοσιεύθηκε τον περασμένο μήνα.
Μια Αρχική Δημόσια Προσφορά στο χρηματιστήριο του Μιλάνου, όπου κατοικεί, θα ήταν μία πρώτης τάξης διαφήμιση για το Borsa Italiana, ωστόσο θα αποτελέσει και τεστ στο κατά πόσο μπορεί να σταθεί το επιχειρηματικό μοντέλο «influencer», στις χρηματιστηριακές αγορές.
Οι διάσημοι των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, αποτελούν βασική στρατηγική μάρκετινγκ για τους οίκους μόδας. Στηριζόμενοι στη φήμη τους, μπορούν να προωθήσουν ένα συγκεκριμέν look στους ακόλουθους του Instagram, έναντι αντιτίμου. Οι επώνυμες εταιρείες συνήθως διαθέτουν περί του 10% έως 20% του διαφημιστικού προϋπολογισμού τους για την προώθησή τους μέσω των social media, με τον συνολικό τζίρο το 2019 να ανέρχεται στα 6,5 δισ. δολάρια, μία σχεδόν τετραπλάσια αύξηση από το 2016, σύμφωνα με τα στοιχεία του Influencer Marketing Hub.
Ορισμένες διασημότητες έχουν ήδη δημιουργήσει τις δικές τους σειρές προϊόντων. Η σειρά καλλυντικών Barbad, της ποπ σταρ Ριάνα, για την εταιρεία Fenty Beauty, σημείωσε 500 εκατ. ευρώ σε πωλήσεις, ένα χρόνο μετά την κυκλοφορία τους. Πέρυσι εξασφάλισε και την υποστήριξη της Bernard Arnault για τη σειρά ενδυμάτων που θα κυκλοφορήσει. Η κατασκευάστρια αρωμάτων Coty συμφώνησε να καταβάλει 600 εκατ. δολάρια για το 51% της εταιρείας make-up της τηλεοπτικής σταρ Κάιλι Τζένερ.
Η ΙΡΟ της Φεράνι όμως θα είναι μία διαφορετική προσέγγιση. Ακόμη δεν έχει προσδιορίσει ποια από τις τρεις εταιρείες που ελέγχει θα εισέλθει στο χρηματιστήριο και πότε. Η Sisterhood, η οποία διαχειρίζεται τις καμπάνιες μάρκετινγκ, ανέφερε έσοδα 11 εκατ. ευρώ πέρυσι, σύμφωνα με δημοσιεύματα του ιταλικού Τύπου. Σε συνδυασμό με την εταιρεία μόδας Serendipity και το TBS Crew, το οποίο διαχειρίζεται το blog της Ιταλίδας «The Blonde Salad», απέφεραν έσοδα περί των 20 εκατ. ευρώ το 2019.
Η Φεράνι κατέχει το 99% της Sisterhood, το 55% του TBS Crew και το 32,5% της Serendipity, σύμφωνα με την εφημερίδα Corriere.
Για κάθε ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κερδίζει 60.000 ευρώ, σύμφωνα με την λίστα «Hopper HQ’s Instagram Rich List 2020» και βρίσκεται στη δεύτερη θέση ως ο δεύτερος πιο σημαντικός blogger μόδας για το 2020, στη λίστα του οργανισμού ψηφιακού μάρκετινγκ, A&E.
Η ΙΡΟ του ομίλου της Φεράνι θα μπορεί να αποτιμηθεί σε σχεδόν 80 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που φαντάζει ελάχιστο, στη πρώτη όμως απόπειρα ενός blogger μόδας που βασίζεται αποκλειστικά στο πρόσωπό του, για να εισέλθει στο χρηματιστήριο.
Καθώς η πανδημία αναγκάζει τις εταιρείες να μειώσουν το κόστος για το μάρκετινγκ, ορισμένοι αμφισβητούν το μοντέλο αυτό. Οι επενδυτές, επίσης, θα πρέπει να πεισθούν ότι οι ψηφιακές επιχειρήσεις που χτίζονται σε όμορφα πρόσωπα είναι κάτι περισσότερο από αυτό.
Πηγή: Reuters