Από την έντυπη έκδοση
Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]
Με επιδίωξη να αλλάξει την προσέγγιση στη δημιουργία tailor made ταξιδιωτικών προτάσεων, η νέα καινοτόμα start up πρόταση Travel2Fit ετοιμάζεται να λανσαριστεί στην αγορά και να προσφέρει μια ξεχωριστή εμπειρία στους ταξιδιώτες.
Πρόκειται για ένα νέο εργαλείο, το οποίο σε πρώτη φάση απευθύνεται στους τουριστικούς συμβούλους, προσφέροντάς τους μεγαλύτερη ευελιξία και ταχύτητα στο κομμάτι της δημιουργίας εξατομικευμένων και πλούσιων σε περιεχόμενο ταξιδιωτικών προτάσεων. Οι ταξιδιωτικές προτάσεις θα μπορούσαν να θεωρηθούν ως διαδικτυακώς προσβάσιμα booklets που θα παρέχουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για το εκάστοτε ταξίδι αναψυχής.
Οι δημιουργοί της Travel2Fit
Μιλώντας στη «Ν», οι δημιουργοί της πλατφόρμας Travel2Fit, Σάββας Ρογκότης (ηλεκτρολόγος μηχανικός και μηχανικός υπολογιστών, MBA), Κωνσταντίνος Καράλας (ηλεκτρολόγος μηχανικός και μηχανικός υπολογιστών, MSc) και Θανάσης Μανός (μηχανικός ανάπτυξης λογισμικού) αναφέρουν ότι η προσπάθεια ξεκίνησε μετά τη διαπίστωση ότι ακόμα και οι πιο έμπειροι ταξιδιωτικοί σύμβουλοι αφιερώνουν αρκετό χρόνο για τη σχεδίαση, την παρουσίαση προς τον πελάτη και τη διαχείριση των εξατομικευμένων ταξιδιών αναψυχής. Παράλληλα, τα τελευταία χρόνια οι ταξιδιώτες έχουν αρχίσει να γίνονται ολοένα και πιο απαιτητικοί, ζητώντας εξατομίκευση στις επιλογές τους. Ο «βιωματικός» τρόπος τουρισμού κερδίζει έδαφος, με συγκεκριμένες ηλικιακές ομάδες (π.χ. millennials) να ενδιαφέρονται περισσότερο για να ζήσουν αυθεντικές/μοναδικές εμπειρίες που να αντιπροσωπεύουν τα ενδιαφέροντά τους, παρά να ακολουθήσουν γενικές τουριστικές οδηγίες. «Θεωρούμε ότι αυτή η τάση θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια, με ολοένα και περισσότερους ταξιδιώτες να επιζητούν ασφαλείς, ψηφιακές και σίγουρα πιο εξατομικευμένες ταξιδιωτικές υπηρεσίες από τους επαγγελματίες του χώρου. Σκεφτήκαμε, λοιπόν, να αναπτύξουμε μια λύση που θα αξιοποιεί τη σύγχρονη τεχνολογία προς όφελος του ταξιδιωτικού συμβούλου και κατά συνέπεια και του ταξιδιώτη», σημειώνει ο κ. Ρογκότης, προσθέτοντας ότι «η πλατφόρμα Travel2Fit έρχεται για να απλοποιήσει σημαντικά τη διαδικασία πώλησης, καθώς επιτρέπει στον ταξιδιωτικό σύμβουλο να γίνει αποδοτικότερος τόσο σε επίπεδο παρεχόμενων υπηρεσιών όσο και συνολικής προσφερόμενης εμπειρίας προς τον υποψήφιο ταξιδιώτη».
Οι προοπτικές
Η χρήση της πλατφόρμας θα παρέχεται ως υπηρεσία (Software as a Service) μέσω ενός ευέλικτου συνδρομητικού μοντέλου. Η υπηρεσία θα είναι αρκετά προσιτή και με κόστος που θα μπορεί να το υποστηρίξει και η μικρότερη τουριστική επιχείρηση.
«Στο στάδιο που βρισκόμαστε σήμερα απευθυνόμαστε στους επαγγελματίες ταξιδιωτικούς πράκτορες και συμβούλους οι οποίοι έχουν ανάγκη να γίνουν αποδοτικότεροι, να διαφοροποιηθούν και να εξασφαλίσουν ένα συγκριτικό πλεονέκτημα στον εξαιρετικά ανταγωνιστικό κλάδο του τουρισμού. Ωστόσο, δεδομένου ότι στηριζόμαστε σε δεδομένα προορισμών, το Travel2Fit φιλοδοξεί στο μέλλον να γίνει μία σουίτα παροχής ταξιδιωτικών υπηρεσιών, οι οποίες θα δίνουν λύσεις σε μία ευρύτερη γκάμα δυνητικών χρηστών», εξηγεί ο κ. Καράλας.
Το ντεμπούτο της νέας πλατφόρμας προετοιμάζεται σε μια χρονική περίοδο που χαρακτηρίζεται από την κρίση Covid-19, η οποία έχει ήδη πλήξει σημαντικά τον τουριστικό κλάδο παγκοσμίως. Ωστόσο, όπως εξηγεί ο κ. Μανός, «λόγω της συγκυρίας, μας δόθηκε χρόνος να κάνουμε μεγάλο αριθμό επαφών με ανθρώπους του κλάδου -δίχως την πίεση της καθημερινότητας που είχαν πριν από την υγειονομική κρίση- και να διαπιστώσουμε καλύτερα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Τη δεδομένη χρονική στιγμή βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο ανάπτυξης του προϊόντος και αναζητούμε συμβούλους-πράκτορες προκειμένου να τρέξουμε πιλοτικές δοκιμές μέσα στο επόμενο εξάμηνο, αναλόγως και της πορείας της πανδημίας και του πώς θα διαμορφωθεί η ζήτηση/ταξιδιωτική κίνηση που προφανώς επηρεάζεται».
Με τη βοήθεια του EGG
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Travel2Fit έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα επιτάχυνσης EGG της Eurobank, γεγονός το οποίο, όπως σημειώνουν οι δημιουργοί της, «αποτελεί ένα κομβικό σημείο στη μέχρι τώρα πορεία μας. Με τη βοήθεια του προγράμματος έχουμε διευρύνει σημαντικά τον κύκλο επαφών με ανθρώπους του κλάδου του τουρισμού, ενώ τα business training bootcamps μας έδωσαν πολύτιμα εφόδια στην προσπάθειά μας να εισέλθουμε στον επιχειρηματικό στίβο. Τέλος, λαμβάνουμε σημαντική υποστήριξη από τη μέντορά μας, την κ. Μαρία Γάτσου, γενική διευθύντρια του ΣΕΤΕ, σχετικά με θέματα επικοινωνίας και μάρκετινγκ, αλλά και product-market fit».