Από την έντυπη έκδοση
Του Φάνη Ζώη
[email protected]
Την ώρα που το επόμενο κύμα της πανδημίας εξελίσσεται ήδη σε αρκετές χώρες του κόσμου, χιλιάδες ταξιδιώτες ματαιώνουν εκ νέου τα σχέδιά τους για αεροπορικά ταξίδια και οι τουριστικές επιχειρήσεις και οι αεροπορικές εταιρείες βλέπουν τις απώλειές τους να διευρύνονται ακόμα περισσότερο. Στον απόηχο της νέας οικονομικής κρίσης που δημιουργεί η πανδημία, οι αερομεταφορές είναι μία από τις χειρότερα πληγείσες βιομηχανίες και πολλοί είναι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι μπορεί να χρειαστούν χρόνια προτού, όσες επιβιώσουν, επιστρέψουν στα προ κορονοϊού επίπεδα από άποψης εσόδων. Σε μια προσπάθεια να αποφύγουν το «λουκέτο», πολλοί είναι οι αερομεταφορείς που αναπροσαρμόζουν συνεχώς τα πτητικά τους πλάνα και προωθούν σχέδια αναδιάρθρωσης και διευρυμένων περικοπών προσωπικού, εξωθώντας μια μεγάλη μερίδα εργαζομένων του κλάδου σε παρατεταμένη ανεργία.
Στην Ελλάδα τα δεδομένα που έχουν δημιουργηθεί, μετά και το πέρας της τουριστικής περιόδου, δεν αφήνουν περιθώρια εφησυχασμού στον εγχώριο κλάδο των αερομεταφορών. Εικόνα για το πώς διαμορφώνεται η επόμενη μέρα για την εγχώρια αεροπορική αγορά και τον μεγαλύτερο αερομεταφορά στην Ελλάδα αναμένεται να δώσει την επόμενη Δευτέρα 28 Σεπτεμβρίου 2020 ο πρόεδρος της Aegean Ευτύχης Βασιλάκης, με την ευκαιρία δημοσίευσης της εξαμηνιαίας οικονομικής έκθεσης της Aegean Airlines.
Είναι ενδεικτικό ότι η καλύτερη ημέρα των τελευταίων μηνών για την Aegean, από πλευράς πτητικού έργου, ήταν η 24η Αυγούστου, οπότε ο αριθμός των πτήσεων διαμορφώθηκε σε 277. Το μέγεθος αυτό όμως ωχριά σε σχέση με τις αντίστοιχες επιδόσεις του 2019, οπότε κατά την «peak day», την 9η Αυγούστου 2019, ο αριθμός των πτήσεων είχε διαμορφωθεί σε 455. Εξίσου χαμηλές είναι και οι επιδόσεις της επιβατικής κίνησης.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στη Ναυτεμπορική