Από την έντυπη έκδοση
Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]
Ο Απρίλιος και ο Μάιος έχουν αποδειχθεί μέχρι στιγμής οι δύο χειρότεροι μήνες για τους όγκους των μεταφερόμενων φορτίων, καθώς τότε καταγράφηκαν οι αυστηρότεροι αποκλεισμοί. Οι όγκοι ανέκαμψαν το δίμηνο Ιουνίου - Ιουλίου, αλλά παραμένουν σημαντικά κάτω από το επίπεδο των αντίστοιχων μηνών του περασμένου έτους. Σε σύγκριση με το 2019 οι όγκοι για τον Απρίλιο και τον Μάιο μειώθηκαν κατά 1,9 εκατομμύριo teu (-13,6%) και 1,7 εκατομμύριo teu (-11%) αντίστοιχα. Οι χαμένοι όγκοι τον Ιούνιο ήταν λιγότερο από το μισό, κάτω από 0,7 εκατ. teu (-5,1%).
Μείωση 6,8% στο α' εξάμηνο
Συγκρίνοντας το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους με το τελευταίο του 2019, οι συνολικοί όγκοι μειώθηκαν κατά 6,8%, σε 78 εκατομμύρια teu, κατεγράφη δηλαδή μια απώλεια 5,8 εκατομμυρίων teu. Οι όγκοι μειώθηκαν κατά 4,2% σε όλες τις κύριες δρομολογιακές γραμμές εντός της Ασίας, ενώ από την Άπω Ανατολή προς την Ευρώπη σημειώθηκε μείωση κατά 12,3% (-1 εκατ. teu) και από την Άπω Ανατολή προς τη Βόρεια Αμερική κατά 9% (-0,8 εκατ. teu). Όλες αυτές οι εμπορικές γραμμές ακολουθούν το «ίδιο μοτίβο», σύμφωνα με το οποίο οι όγκοι έχουν ανακάμψει ελαφρά τον Ιούνιο, με τους ενδοασιατικούς όγκους να αυξάνονται σε σύγκριση με τον Ιούνιο του περασμένου έτους, ενώ οι συναλλαγές Ανατολής - Δύσης παραμένουν κάτω από το επίπεδο του περασμένου έτους.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στη Ναυτεμπορική