Από την έντυπη έκδοση
Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]
Κατά κράτος επικράτησαν οι Κινέζοι πλοιοκτήτες των Ελλήνων στις επενδύσεις σε αγορές πλοίων από «δεύτερο χέρι» στο οκτάμηνο.
Για πρώτη φορά ίσως τα τελευταία χρόνια τα κινεζικά ναυτιλιακά συμφέροντα «πήραν κεφάλι» καθαρά ως αγοραστές τόσο με τον αριθμό των πλοίων που αγόρασαν όσο και με τα κεφάλαια που επένδυσαν για να τα αποκτήσουν, έπειτα από μια χρονιά που οι πλοιοκτήτες από τα δύο έθνη διαγκωνίζονταν για την πρωτιά είτε με βάση τον αριθμό είτε με βάση τις αξίες των πλοίων που αγόρασαν.
Με τα στοιχεία όμως του τέλους Αυγούστου που δημοσιοποίησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Allied Ship Broking, οι Κινέζοι πλοιοκτήτες αποδείχθηκαν πιο δραστήριοι από τους Έλληνες συναδέλφους τους, αγοράζοντας συνολικά στο οκτάμηνο 113 πλοία επενδύοντας 2,136 δισ. δολ., ενώ οι Έλληνες πλοιοκτήτες αγόρασαν 108 πλοία επενδύοντας 1,722 δισ. δολ.
Έλληνες και Κινέζοι «μάχονται» τα τελευταία χρόνια για την πρωτιά, καθώς ήταν και παραμένουν οι πιο δραστήριοι στις αγοραπωλησίες πλοίων. Οι Κινέζοι όμως κάθε χρόνο κέρδιζαν έδαφος και σταδιακά πλησίαζαν τους Έλληνες σε κινήσεις, καθώς γενικότερα η Κίνα ενισχύει το ειδικό της βάρος στη ναυτιλία όχι μόνο ως χώρα που εξυπηρετεί τα μεγαλύτερα φορτία στον πλανήτη ως μεγάλη οικονομική δύναμη αλλά και ως ναυτιλιακή δύναμη. Ο στόλος κινεζικών συμφερόντων συνεχώς μεγαλώνει και σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία βρίσκεται στην τρίτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης πίσω από τον ελληνόκτητο στόλο και τον γιαπωνέζικο.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στη Ναυτεμπορική