Από την έντυπη έκδοση
Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]
Ικανοποιητικούς ρυθμούς ανάπτυξης για τον στόλο των πλοίων μεταφοράς αργού πετρελαίου και πολύ υψηλούς για τους στόλους μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) και υγραερίου (LPG Carriers) «βλέπει» για την επόμενη 5ετία έρευνα του Lloyd’s List Intelligence. H έρευνα αυτή έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα ελληνικά ναυτιλιακά συμφέροντα, καθώς στα μεν δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού οι Έλληνες πλοιοκτήτες κατέχουν το μεγαλύτερο μερίδιο του παγκοσμίου στόλου (26,2%), ενώ στα LNG Carriers επίσης κατέχουν την πρώτη θέση με βάση την αξία του στόλου, με τους Ιάπωνες να ακολουθούν, ενώ σε αριθμό πλοίων φαίνεται να υπολείπονται κατ’ ελάχιστο (ένα ή δύο πλοία).
Για την 5ετία 2020-2024 ο στόλος των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου αναμένεται να αυξηθεί κατά 98 εκατ. dwt (23%) ή με ρυθμό 4,3% ετησίως, σε σύγκριση με το 4,1% τα προηγούμενα πέντε χρόνια.
Σύμφωνα με σχετική έρευνα του Lloyd’s List Intelligence Shipbuilding Outlook, το υφιστάμενο βιβλίο παραγγελιών ανέρχεται στα 92m dwt, το οποίο σηματοδοτεί ότι πολλές από τις παραδόσεις είναι πλοία που ήδη βρίσκονται στο βιβλίο παραγγελιών. Κατά την περίοδο 2015-2019, η αύξηση του στόλου ήταν 22% ή 76 εκατομμύρια dwt, που αντιστοιχεί σε αύξηση 4,1% κατά μέσο όρο κάθε χρόνο. Τα δεδομένα δείχνουν ότι ο στόλος των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου αποτελείται από 2.225 δεξαμενόπλοια429 εκατ. dwt, εκ των οποίων τα 254 εκατ. ανήκουν σε 823 VLCC.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στη Ναυτεμπορική