Σε χαμηλά 20 ετών το βιβλίο παραγγελιών containerships

Τετάρτη, 26 Αυγούστου 2020 18:11
UPD:18:11

Από την έντυπη έκδοση

Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]

Σε ιστορικά χαμηλό ρεκόρ κινήθηκε τον Ιούλιο το βιβλίο παραγγελιών νεότευκτων πλοίων στον κλάδο των containerships ως ποσοστό του παγκόσμιου στόλου, συνεχίζοντας το πτωτικό σερί προηγούμενων μηνών, ως αποτέλεσμα και των επιπτώσεων της πανδημίας Covid 19 στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο.

Σύμφωνα με τα δεδομένα Ιουλίου της Alphaliner, το σύνολο της υπό παραγγελίας στα ναυπηγεία μεταφορικής ικανότητας ανέρχεται στο 9,4% του υφιστάμενου εν λειτουργία παγκόσμιου στόλου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ή στα 2,21 εκατ. teu. Για πρώτη φορά ύστερα από 20 χρόνια το ποσοστό των υπό παραγγελία νεότευκτων έπεσε κάτω από το 10% του εν ενεργεία στόλου. Μέχρι και τα μέσα της δεκαετίας η όποια ποσοστιαία μείωση καταγραφόταν στο βιβλίο παραγγελιών ως μέρος του εν ενέργεια στόλου ήταν «στατιστική παρενέργεια», καθώς αυξανόταν συνεχώς και με υψηλούς σχετικά ρυθμούς ο παγκόσμιος στόλος. Ενδεικτικά αναφέρεται από την εταιρεία συμβούλων Alphaliner ότι κατά τη διάρκεια των πρώτων έξι ετών, μετά την ύφεση του 2008 - 2009, και μετά από μια αρχική περίοδο παραγγελιών 20 μηνών, στη συνέχεια οι τοποθετημένες στα ναυπηγεία παραγγελίες νεότευκτων containerships παρέμεναν σταθερά στα 4 εκατ. teu. Εκείνη την εποχή, πολλοί διαχειριστές και πλοιοκτήτες εξακολουθούσαν να πιστεύουν σε σχετικά σύντομη ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας και προσπαθούσαν να επωφεληθούν από τις ελκυστικές τιμές κατασκευής.

Μετά το 2015 όμως άρχισε να παρατηρείται μια πτώση στο βιβλίο παραγγελιών, το οποίο μειώθηκε από 3,55 εκατ. teu τον Ιούλιο του 2016 σε 2,84 εκατ. teu τον Ιούλιο του 2018 και έχει υποχωρήσει ακόμη περισσότερο στο τρέχον χαμηλό των 2,21 εκατ. teu. Το γεγονός ότι η συρρίκνωση του βιβλίου παραγγελιών ξεκίνησε εδώ και τέσσερα χρόνια σημαίνει ότι ο φόβος της πανδημίας Covid 19 και οι επιπτώσεις αυτής στην παγκόσμια οικονομία και τα αποτελέσματα των liners δεν ευθύνεται αποκλειστικά για την τάση του κλάδου να απέχει από τις ναυπηγήσεις.

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στη Ναυτεμπορική



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα