Οι πλούσιες χώρες δαπανούν περισσότερα στην εκπαίδευση από αυτά που δαπανούσαν πριν από 12 χρόνια, αλλά η ανεπαρκής χρήση των πηγών εμποδίζει τις προσπάθειες βελτίωσης των προτύπων, σύμφωνα με τον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ).
Στην ετήσια έρευνά του για την εκπαίδευση (Education at a Glance), ο ΟΟΣΑ διαπιστώνει ότι δαπανώντας πιο εποικοδομητικά στις σημερινές πηγές, τα επίπεδα μάθησης μπορούν να αυξηθούν κατά 22%.
«Οι χώρες δαπανούν συλλογικά πολλά περισσότερα από ποτέ στην εκπαίδευση, αλλά τα αποτελέσματα από αυτήν την επένδυση απέχουν πολύ από τη μεγιστοποίηση», αναφέρεται στην έρευνα του ΟΟΣΑ που εκπροσωπεί 30 βιομηχανικά ανεπτυγμένες χώρες του κόσμου.
Σύμφωνα με τον Οργανισμό μόλις το 55% των δαπανών των ΗΠΑ στα σχολεία, αφορούσε τους μισθούς των δασκάλων, πολύ χαμηλότερα από τα επίπεδα του ΟΟΣΑ για περισσότερο του 63%. Η χρηματοδότηση επέκτασης της ανώτερης εκπαίδευσης θα αποτελέσει θέμα για πολλές χώρες του κόσμου στο μέλλον, αναφέρει ο ΟΟΣΑ. Οι δαπάνες ανά μαθητή έχουν ήδη αρχίσει να μειώνονται σε κάποιες από τις χώρες.
Μεταξύ 1995 και 2004 οι δαπάνες στην εκπαίδευση αυξήθηκαν κατά μέσον όρο 42% στις χώρες του ΟΟΣΑ, καθώς περισσότεροι από ποτέ άνθρωποι ολοκλήρωσαν τη δευτεροβάθμια εκπαίδευσή τους και αυτήν στα πανεπιστήμια.
Ωστόσο, επισημαίνει ο ΟΟΣΑ, η αύξηση των δαπανών στην εκπαίδευση την παραπάνω χρονική περίοδο, ήταν χαμηλότερη της ανάπτυξης των εθνικών εισοδημάτων.
Στην έρευνα αναφέρεται επίσης ότι οι απόφοιτοι Πανεπιστημίων κερδίζουν περισσότερα χρήματα και βρίσκουν πολύ πιο εύκολα δουλειά από τους ανθρώπους που δεν έχουν πτυχίο και αυτό το πλεονέκτημα αυξήθηκε τα τελευταία χρόνια σε πολλές χώρες.
Περισσότερο του 40% των νέων ανθρώπων τελειώνουν σήμερα το Πανεπιστήμιο στην Αυστραλία, τη Δανία, τη Φινλανδία, την Ισλανδία, την Ιταλία, την Ολλανδία, τη Ν. Ζηλανδία, τη Νορβηγία και την Πολωνία.
Στη Γερμανία και την Αυστρία όπου οι πανεπιστημιακές σπουδές διαρκούν περισσότερα χρόνια, μόλις το 20% των νέων ανθρώπων αποφοιτά από τα Πανεπιστήμια, σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ.