Από την έντυπη έκδοση
Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]
Η Γερμανία είναι, όπως δείχνουν τα πράγματα, η πρώτη ευρωπαϊκή χώρα που θα ξεκινήσει τις κρουαζιέρες, ενώ στην Ελλάδα αναμένουμε την έκδοση των πρωτοκόλλων για την επανεκκίνηση των πλόων. Ειδικότερα, όπως πληροφορείται η «Ν», τόσο η TUI όσο και η AIDA προγραμματίζουν να ξεκινήσουν κρουαζιέρες από το λιμάνι του Αμβούργου. Μάλιστα, η TUI θα πραγματοποιήσει «μπλε κρουαζιέρα», δηλαδή δεν θα έχει κανέναν ενδιάμεσο προορισμό. Την ίδια στρατηγική ενδεχομένως ακολουθήσει και στη χώρα μας, με λιμάνι αναχώρησης ίσως την Κέρκυρα, αν και εφόσον εγκριθούν τα πρωτόκολλα και τα λιμάνια πιστοποιηθούν για τις πρακτικές τους. Πιστοποίηση που έχει λάβει ήδη το λιμάνι της Βαρκελώνης, το οποίο θέλει να προσελκύσει πλοία για κρουαζιέρες.
MSC και Costa
Όσον αφορά τις άλλες δύο εταιρείες που ενδιαφέρονται να πραγματοποιήσουν κρουαζιέρες και στην Ελλάδα, οι ιταλικές MSC και Costa, η πρώτη φαίνεται ότι αναζητά πληρώματα και προσωπικό από τις 15 Αυγούστου και μετά, ενώ η Costa, σύμφωνα με τις πληροφορίες (που πάντα μπορεί να αλλάξουν ανάλογα με τις εξελίξεις), παρατείνει την ακινησία των πλοίων της μέχρι τις αρχές Σεπτεμβρίου.
Οι δύο εταιρείες πριν απευθυνθούν στην Ελλάδα είχαν σχεδιάσει να κάνουν κρουαζιέρες στην Ιταλία, κάτι που τελικά δεν κατέστη εφικτό και για υγειονομικούς λόγους. Επίσης calls σε ελληνικά νησιά, εφόσον δοθεί το πράσινο φως από την κυβέρνηση, αναμένεται να κάνει και μια γαλλική εταιρεία με μικρά luxury πλοία που μπορούν να φιλοξενήσουν 150 με 200 επιβάτες.
Έκδοση τον Αύγουστο
Τα ελληνικά πρωτόκολλα, τα οποία αναμένεται να εκδοθούν, σύμφωνα με τον υπουργό Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη, μέχρι τις αρχές Αυγούστου, αφού για τότε προσδιόρισε το άνοιγμα της κρουαζιέρας, βασίζονται στις ευρωπαϊκές οδηγίες που προτείνονται για τις ευρωπαϊκές χώρες. Βάσει των οδηγιών αυτών η κάθε χώρα θα πρέπει να ετοιμάσει τα εν λόγω πρωτόκολλα, να εγκριθούν και να εφαρμοστούν για το restart. Τα εν λόγω πρωτόκολλα αφορούν εφαρμογή επί του πλοίου κανονισμών μια που απο/επιβιβάζουν επιβάτες σε λιμένα κράτους εφαρμογής, αλλά και κανονισμούς που απαιτούνται για τους λιμένες, terminals, χώρους επίσκεψης επιβαινόντων.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στη Ναυτεμπορική