Ευοίωνες προοπτικές για τον κλάδο της αλλαντοβιομηχανίας

Eρευνα της Ηellastat
Τρίτη, 25 Σεπτεμβρίου 2007 13:22

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της Hellastat Α.Ε. (www.hellastat.eu ), ο συγκεκριμένος κλάδος παρουσιάζει θετικές προοπτικές λόγω της διαχρονικής βελτίωσης του επιπέδου διαβίωσης, των προτιμήσεων των καταναλωτών και της καλύτερης οργάνωσης των επιχειρήσεων οι οποίες βελτιώνουν τις παραγωγικές διαδικασίες, προσφέρουν πληθώρα προϊόντων τα οποία ικανοποιούν τις απαιτήσεις των σύγχρονων καταναλωτών και επεκτείνονται σε νέες αγορές εκτός Ελλάδας.

Τα κυριότερα στοιχεία που απεικονίζουν την δυναμική του κλάδου παραγωγής αλλαντικών είναι:

- Η διαρκής ανάπτυξη με νέους κωδικούς προϊόντων, υψηλότερης θρεπτικής αξίας (π.χ. βιολογικά προϊόντα, καθώς και προϊόντα με βάση το ελαιόλαδο)

- Η άνοδος του βιοτικού επιπέδου και της ζήτησης για τα προϊόντα του κλάδου

- Η εφαρμογή αυστηρών προτύπων υγιεινής (HACCP)

- Οι συνεχείς επενδύσεις για την ανανέωση του μηχανολογικού εξοπλισμού

- Η καθετοποίηση των μεγαλύτερων αλλαντοβιομηχανιών

- Οι συνεργασίες και εξαγορές των μεγαλύτερων επιχειρήσεων στη εγχώρια αγορά, αλλά και η παρουσία σε αγορές εκτός Ελλάδας

- Η αύξηση του κύκλου εργασιών για τις περισσότερες επιχειρήσεις του κλάδου

Αν και οι εγχώριες εταιρείες χρησιμοποιούν σε μεγάλο βαθμό εισαγόμενες Α’ ύλες, οι απ’ ευθείας εισαγωγές αλλαντικών περιορίζονται στο 7,3% των πωλήσεων των εταιρειών του δείγματος. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η ελληνική αγορά κυριαρχείται από μεγάλες και αξιόλογες μονάδες, ορισμένες από τις οποίες είναι καθετοποιημένες, καθώς επίσης και από το γεγονός ότι η παράμετρος της γεύσης έχει σημαντικό ρόλο στην κατανάλωση του προϊόντος του κλάδου, υπερτερώντας έναντι των εισαγόμενων.

Οι προοπτικές του κλάδου είναι θετικές σύμφωνα με εκπρόσωπους των αλλαντοβιομηχανιών με τους οποίους συνεργάστηκε η Hellastat για την εκπόνηση της μελέτης. Πιο συγκεκριμένα, διαμορφώνονται οι εξής τάσεις:

- Οι σύγχρονοι ρυθμοί ζωής ευνοούν την κατανάλωση έτοιμων κατεψυγμένων γευμάτων

- Η απαίτηση του κοινού για υγιεινότερη διατροφή επιτάσσει τη στροφή σε κωδικούς βιολογικών προϊόντων

- Το αυξανόμενο ενδιαφέρον του κοινού για νέες γεύσεις

- Οι συνεργασίες με αλυσίδες Super markets για την ανάπτυξη προϊόντων private label.

Οι επιχειρήσεις του κλάδου θα πρέπει να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται προκειμένου να συνεχίσουν την αναπτυξιακή πορεία των τελευταίων ετών. Οι μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου, εφαρμόζοντας μοντέρνες τεχνικές marketing και management έχουν ήδη αναπτύξει νέα προϊόντα όπως τα κατεψυγμένα γεύματα και έχουν εισέλθει στην αγορά των βιολογικών προϊόντων (π.χ. Νίκας Bio, Βιολογικά Αλλαντικά της Creta farm).

Επιπλέον δραστηριοποιούνται σε γειτονικές χώρες είτε αναπτύσσοντας αυτόνομη παρουσία είτε με την δημιουργία θυγατρικών εταιρειών (π.χ. Nikas Skopje LTD, Nikas Bulgaria S.A.).

Τα αποτελέσματα του 2006

Στο δείγμα της μελέτης της Hellastat έχουν περιληφθεί 13 επιχειρήσεις. Κύριο χαρακτηριστικό του κλάδου είναι η έντονη συγκέντρωση των εταιρειών καθώς οι πέντε πρώτες εταιρείες πραγματοποίησαν το 2006 το 75% των πωλήσεων.

Η πορεία του κλάδου είναι θετική καθώς το 2006 ο Κύκλος εργασιών των επιχειρήσεων του δείγματος παρουσίασε αύξηση +8,2% ακολουθώντας την τάση των τελευταίων ετών. Οι 10 από τις 13 εταιρείες παρουσίασαν αύξηση των Πωλήσεων καθώς και θετικά αποτελέσματα προ φόρων. Επιπλέον η Κεφαλαιακή Διάρθρωση και η Ρευστότητα διατηρούνται σε καλά επίπεδα και βελτιώνονται διαχρονικά.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα