Από την έντυπη έκδοση
Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]
Το «μένω σπίτι», που αποτέλεσε παγκόσμιο σύστημα αντιμετώπισης της πανδημίας του κορωνοϊού, φαίνεται ότι θα επηρεάσει και την τουριστική συμπεριφορά των πολιτών στις κύριες χώρες-αγορές προσέλκυσης τουριστών στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με μελέτη της GWI για τον INSETE που έγινε σε 14 αγορές-στόχους για την Ελλάδα, ένα σημαντικό τμήμα, ανεξαρτήτως χώρας προέλευσης, εκτιμά πως τους επόμενους 12 μήνες θα πραγματοποιήσει είτε διακοπές στη χώρα του (27% έως 55%) είτε στην περιοχή του (staycations) (11% έως 40%), ενώ εξίσου μεγάλο είναι το μερίδιο αυτών που δεν σκοπεύουν να κάνουν διακοπές (από 23% έως 41%).
Στις κύριες ευρωπαϊκές αγορές μας, διακοπές σε άλλους ευρωπαϊκούς προορισμούς επιλέγει ένα ποσοστό που δεν ξεπερνά το 25% στη Γερμανία και το Ην. Βασίλειο, το 17% στη Γαλλία και το 13% στην Ιταλία. Για τις long haul αγορές, διακοπές σε άλλη ήπειρο επιλέγει μόλις το 10% των Αμερικανών, το 12% των Αυστραλών και των Καναδών, 13% των Ινδών και μόλις 6% των Κινέζων.
Επίσης, κυριότερο παράγοντα επιλογής διακοπών αποτελεί η «αίσθηση ασφάλειας», ακολουθούμενη από τη «χαλάρωση» για όλες τις υπό ανάλυση χώρες, με εξαίρεση τη Γερμανία όπου η «χαλάρωση» φαίνεται να υπερτερεί ελαφρά της ασφάλειας, ενώ και το επίπεδο τιμών φαίνεται ότι διαδραματίζει ένα σημαντικό ρόλο για όλες τις αγορές.
Στη Γερμανία, τη μεγαλύτερη αγορά για την Ελλάδα, το 38% δηλώνει ότι θα κάνει διακοπές στη χώρα του και το 16% στην περιοχή του, το 25% σε άλλη ευρωπαϊκή χώρα, ενώ το 32% δηλώνει ότι δεν θα κάνει διακοπές.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στη Ναυτεμπορική