Από την έντυπη έκδοση
Του Λάμπρου Καραγεώργου
Οι γεωπολιτικές εξελίξεις επηρεάζουν τα κέρδη των δεξαμενόπλοιων και τα ωθούν σε υψηλότερα επίπεδα από ό,τι προδικάζουν τα θεμελιώδη μεγέθη της αγοράς, σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της BIMCΟ για την πορεία της αγοράς δεξαμενόπλοιων την τελευταία δεκαετία.
Σύμφωνα με την BIMCΟ το διάστημα 2010-2019 ο στόλος αυξήθηκε πολύ πιο γρήγορα από ό,τι η ζήτηση, και αν ορισμένες φορές οι ναύλοι κυμάνθηκαν σε υψηλά επίπεδα αυτό οφειλόταν σε «έξωθεν» παρεμβάσεις, δηλαδή γεωπολιτικές εξελίξεις που επηρέαζαν την πορεία της αγοράς.
Μεταξύ 2010 και 2019 η μεταφορική ικανότητα του στόλου δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου (crude oil) αυξήθηκε κατά 42,2% και του στόλου των δεξαμενόπλοιων προϊόντων πετρελαίου κατά 49,5%. Αυτό θα πρέπει να συγκριθεί με την πολύ χαμηλότερη αύξηση της ζήτησης την ίδια περίοδο κατά 6,3% και 18,1% αντίστοιχα. Στο σύνολό του ο στόλος των δεξαμενόπλοιων αυξήθηκε κατά 190,5 εκατομμύρια dwt, στα 622,6 εκατομμύρια dwt, στο τέλος του 2019, εκ των οποίων το ένα τρίτο αφορά τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου, ενώ τα υπόλοιπα στα crude oil τάνκερ.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στη Ναυτεμπορική