Από την έντυπη έκδοση
Του Κώστα Δεληγιάννη
[email protected]
Mέτρα που, πέρα από την ενίσχυση της βιώσιμης κινητικότητας, θα εντάσσουν την ηλεκτροκίνηση στη συνολική «πράσινη» ατζέντα της κυβέρνησης για την ανάταξη της εθνικής οικονομίας θα περιλαμβάνονται στο Σχέδιο Μετάβασης στην Ηλεκτροκίνηση, το οποίο πρόκειται να παρουσιάσει σήμερα ο πρωθυπουργός.
Είναι ενδεικτικό ότι το Σχέδιο «αγγίζει» και τη δημιουργία ενός νέου αναπτυξιακού μοντέλου για τις λιγνιτικές περιοχές, εν όψει της δρομολογημένης απόσυρσης του λιγνίτη από το μίγμα ηλεκτροπαραγωγής. Κι αυτό γιατί, όπως ανέφερε χθες σε ραδιοφωνική του συνέντευξη ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, θα προβλέπει φορολογικά κίνητρα για την εγκατάσταση στη Δυτική Μακεδονία και τη Μεγαλόπολη μονάδων κατασκευής φορτιστών και μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα.
Με αφορμή τη σημερινή Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα σκιαγραφήσει το πλέγμα των ρυθμίσεων που θα περιλαμβάνονται στο αντίστοιχο σχέδιο νόμου, για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα. Στις ρυθμίσεις αυτές θα περιλαμβάνονται η επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων ιδιωτικής και επαγγελματικής χρήσης, κίνητρα που θα διευκολύνουν τις μετακινήσεις τους, καθώς και παρεμβάσεις για την ανάπτυξη των αναγκαίων υποδομών φόρτισης σε δημόσιους χώρους.
Τα μέτρα αυτά φιλοδοξούν να ανοίξουν τον δρόμο για την επίτευξη των φιλόδοξων στόχων που έχουν τεθεί με το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ), ώστε στο τέλος της τρέχουσας δεκαετίας 1 στα 3 καινούργια αυτοκίνητα να είναι ηλεκτροκίνητο. Μία ποσόστωση που «μεταφράζεται» σε έναν ηλεκτροκίνητο στόλο περίπου 350.000 οχημάτων, τη στιγμή που αυτή τη στιγμή δεν ξεπερνούν τα 600.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στη Ναυτεμπορική