Στο 2,9% ανήλθε ο πληθωρισμός τον Σεπτέμβριο

Υψηλά εννεαμήνου
Δευτέρα, 08 Οκτωβρίου 2007 12:03
UPD:12:45

Στο 2,9% - σε υψηλά εννεαμήνου - ανήλθε τον Σεπτέμβριο ο ετήσιος πληθωρισμός από 2,5% τον Αύγουστο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΣΥΕ, ο εναρμονισμένος πληθωρισμός διαμορφώθηκε στο 2,9% έναντι 2,7%.

«Η αύξηση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή οφείλεται σχεδόν εξ ολοκλήρου στο γεγονός ότι τον Σεπτέμβριο του 2006 είχε σημειωθεί μείωση στην τιμή της βενζίνης κατά 11,2%», δήλωσε ο επικεφαλής της ΕΣΥΕ, Μανώλης Κοντοπυράκης.

«Ο Οκτώβριος αναμένεται να κινηθεί ελαφρώς ανοδικά εξαιτίας των μειώσεων στις τιμές του πετρελαίου θέρμανσης κατά 5,5% και της βενζίνης κατά 3,9% τον Οκτώβριο του 2006, κάτι που δεν αναμένεται να συμβεί τον φετινό Οκτώβριο», πρόσθεσε.

«Παρατηρήθηκε μια αναμενόμενη επιτάχυνση του πληθωρισμού, ο οποίος διαμορφώθηκε στο 2,9%, το υψηλότερο επίπεδο από τον Δεκέμβριο του 2006», δήλωσε στο Reuters ο οικονομολόγος Νίκος Μαγγίνας.

«Η εξέλιξη αυτή αντανακλά το τέλος της περιόδου ευνοϊκών επιδράσεων από τις τιμές της ενέργειας, οι οποίες πλέον αρχίζουν και επιδρούν αυξητικά στον πληθωρισμό σε ετήσια βάση. Ο πληθωρισμός αναμένεται να διαμορφωθεί κοντά στο 3% το τέταρτο τρίμηνο του έτους και ο συνολικός ετήσιος πληθωρισμός στο 2,7%», πρόσθεσε.

Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΣΥΕ, από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΓΔΤΚ) του μηνός Σεπτεμβρίου 2007, προς τον αντίστοιχο δείκτη του Σεπτεμβρίου 2006, προκύπτει αύξηση 2,9%, έναντι αύξησης επίσης 2,9%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2006 προς το 2005.

Ο Γενικός Δείκτης κατά το μήνα Σεπτέμβριο 2007, σε σύγκριση με τον Αύγουστο 2007, παρουσίασε αύξηση 2,0%, έναντι αύξησης 1,6%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος δείκτης του δωδεκαμήνου Οκτωβρίου 06 – Σεπτεμβρίου 07, σε σύγκριση προς τον ίδιο δείκτη του δωδεκαμήνου Οκτωβρίου 05 – Σεπτεμβρίου 06, παρουσίασε αύξηση 2,7%, έναντι αύξησης 3,4%, που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.

Σύγκριση Σεπτεμβρίου 2007 με Αύγουστο 2007

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 2,0% το μήνα Σεπτέμβριο 2007, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Αυγούστου 2007, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 1,3% της ομάδας ‘’ Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: ψωμί, λαχανικά νωπά, φρούτα νωπά, πατάτες νωπές.

β) Κατά 15,4% της ομάδας ‘’ Ένδυση και υπόδηση ‘’, λόγω επαναφοράς των τιμών στα επίπεδα πριν από τις εκπτώσεις.

γ) Κατά 0,2% της ομάδας ‘’ Στέγαση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ενοικίων κατοικιών και των υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας.

δ) Κατά 4,7% της ομάδας “Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ”, λόγω επαναφοράς των τιμών στα επίπεδα πριν από τις εκπτώσεις.

ε) Κατά 0,2% της ομάδας ‘’ Μεταφορές ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνης).

στ) Κατά 0,6% της ομάδας ‘’ Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: βιβλία-εφημερίδες-περιοδικά-γραφική ύλη-σχολικά είδη.

ζ) Κατά 4,4% της ομάδας ‘’ Εκπαίδευση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών των διδάκτρων των ιδιωτικών σχολείων, των εκπαιδευτηρίων ξένων γλωσσών, των φροντιστηρίων και των τεχνικών σχολών / ΙΕΚ.

η) Κατά 0,9% της ομάδας ‘’ ¶λλα αγαθά και υπηρεσίες ‘’, λόγω, αφενός της επαναφοράς των τιμών των προσωπικών ειδών στα επίπεδα πριν από τις εκπτώσεις και, αφετέρου της αύξησης των τιμών, κυρίως, των ειδών ατομικής φροντίδας.

2. Από τη μείωση του δείκτη:

Κατά 2,4% της ομάδας ‘’ Επικοινωνίες ‘’, λόγω μείωσης των τιμών, στη σταθερή τηλεφωνία. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στην κινητή τηλεφωνία.

Σύγκριση Σεπτεμβρίίου 2007 με Σεπτέμβριο 2006

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 2,9% το μήνα Σεπτέμβριο 2007, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Σεπτεμβρίου 2006, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 3,9% της ομάδας ‘’ Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: δημητριακά και παρασκευάσματα, κρέατα γενικά, ψάρια γενικά, γαλακτοκομικά και αυγά, φρούτα νωπά, λαχανικά νωπά, γλυκά-ζαχαρωτά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ειδών: ελαιόλαδο, αρνί και κατσίκι (νωπά), πατάτες νωπές.

β) Κατά 4,2% της ομάδας ‘’ Αλκοολούχα ποτά και καπνός ‘’, λόγω αύξησης των τιμών των

αλκοολούχων και μη σερβιριζόμενων ποτών και των τσιγάρων .

γ) Κατά 3,4% της ομάδας ‘’ Ένδυση και υπόδηση ’’, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

δ) Κατά 1,9% της ομάδας ‘’ Στέγαση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας, της ύδρευσης- αποχέτευσης, των δημοτικών τελών, των υπηρεσιών κοινοχρήστων, του ηλεκτρικού ρεύματος και των στερεών καυσίμων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών του πετρελαίου θέρμανσης.

ε) Κατά 2,3% της ομάδας ‘’Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα έπιπλα-καλύμματα δαπέδου, στα είδη κλινοστρωμνής - λευκά είδη, στα υαλικά, επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, στα είδη καθαρισμού και στις οικιακές υπηρεσίες.

στ) Κατά 2,9% της ομάδας ‘’ Υγεία ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών και της νοσοκομειακής περίθαλψης.

ζ) Κατά 2,8% της ομάδας ‘’ Μεταφορές ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως στα είδη: καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), συντήρηση και επισκευή αυτοκινήτου-μοτοσυκλέτας, υπηρεσίες μεταφορών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των αυτοκινήτων.

η) Κατά 2,5% της ομάδας ‘’ Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: βιβλία-εφημερίδες-περιοδικά-γραφική ύλη-σχολικά είδη, υπηρεσίες αναψυχής. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ειδών οπτικοακουστικού εξοπλισμού και των ηλεκτρονικών υπολογιστών.

θ) Κατά 4,7% της ομάδας ‘’ Εκπαίδευση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων, των εκπαιδευτηρίων ξένων γλωσσών, των φροντιστηρίων και των τεχνικών σχολών / ΙΕΚ.

ι) Κατά 4,2% της ομάδας ‘’ Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ειδών : φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά - γλυκά - καφές - ποτά (σερβιριζόμενα) και των τιμών των ξενοδοχείων.

ια) Κατά 2,0% της ομάδας ‘’ ¶λλα αγαθά και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των κουρείων - κομμωτηρίων, των ειδών ατομικής φροντίδας, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων και των τιμών των άλλων υπηρεσιών.

2. Από τη μείωση του δείκτη:

Κατά 1,5% της ομάδας ‘’ Επικοινωνίες ‘’, λόγω μείωσης των τιμών της σταθερής τηλεφωνίας και της πρόσβασης στο διαδίκτυο. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στην κινητή τηλεφωνία.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα